ایران 3 - آرژانتین 2| شروع خوب والیبالیست ها در قهرمانی جهان

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در مسابقات قهرمانی جهان مقابل آرژانتین پیروز شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ ملی پوشان والیبال ایران کار خود را در گروه F مسابقات قهرمانی جهان با پیروزی آغاز کردند. ایران در نخستین گام با ترکیب اسماعیل نژاد، اسفندیار، توخته، حضرت پور، عبادی پور، وادی و مجرد به مصاف آرژانتین رفته که سرسخت ترین حریف ایران در گروه نیز بود و 3-2 بازی را برنده شد. در دیگر دیدار این گروه پیش از این هلند به راحتی 3-0 مصر را شکست داد.

دست اول: 25- 22 (آرژانتین)

دو تیم در امتیازهای نخست دست اول کار را پایاپای پیش بردند و بازی تا امتیاز 7 مساوی پیش رفت. اما با دو خطا از سوی عبادی پور و توخته آرژانتین دو امتیاز پیش افتاد. ناهماهنگی در حمله و دریافت های نامطمئن اختلاف امتیاز را بیشتر کرد. سرویس های خوب اسماعیل نژاد و بازبینی به موقع عطایی ورق را برگرداند و ایران امتیازها را جبران کرد و در امتیاز 12 بازی مساوی شد. در ادامه دریافت و توپ گیری های عالی آرژانتینی ها باز هم باعث برتری ادامه دار این تیم تا نتیجه 19-17 شد و در نهایت اشتباه های پیاپی بازیکنان ایران باعث برتری 25 بر 22 نماینده آمریکای جنوبی شد. ایران در دست نخست هیچ امتیازی از دفاع روی تور به دست نیاورد.

دست دوم: 30- 28 (ایران)

در امتیازهای ابتدایی توخته و اسفندیار دو بار دفاع شدند تا آرژانتین 4-1 پیش بیفتد. توپ های اول ایران نمی خوابید و کار لحظه به لحظه سخت تر می شد. ضعف مفرط دفاع روی تور و باعث ثبت نتیجه 12-7 روی اسکوربورد شد. در روزی که ایران در هیچ یک از فاکتورهای والیبالی خوب کار نمی کرد آرژانتین کم نقص بود و امتیاز جمع می کرد. اختلاف امتیاز شش تایی در امتیاز 15، عطایی را مجبور به درخواست وقت استراحت کرد. در حالی که آرژانتین 16-10 پیش افتاده بود در ادامه ورق برگشت و سرویس های عالی عبادی پور و ثبت اولین دفاع روی تور باعث شد ایران 19-17 پیش بیفتد. اما دو آبشار عبادی پور و اسماعیل نژاد که به بیرون زدند باعث تساوی بازی در امتیاز 22 شد. آرژانتین با امتیاز سرویس ویسنته پیش افتاد اما در نهایت این دست با سرویس تماشایی شریفی 30-28 به سود ایران رقم خورد.

دست سوم: 25-18 (ایران)

همانند دست قبل باز هم آرژانتین در امتیازهای نخست پیشی گرفت و 4-1 پیش افتاد. اما ایران این بار زود به بازی برگشت و 6-5 پیش افتاد. بازی نزدیک دو تیم در حالی ادامه داشت که ایران هماهنگ تر در دریافت و حمله بود، اما همچنان ضعف دفاع روی تور وجود داشت. با این حال سرویس های خوب شریفی و عبادی پور توانست برتری 16-11 را برای ایران رقم بزند تا مندس مجبور به ایجاد وقفه شود. اما این کار سودی نبخشید و ایران 20-14 پیش افتاد. سرمربی آرژانتین که کار را تمام شده می دید. دو بازیکن اصلی اش را بیرون کشید تا برای دست چهارم استراحت کنند. این دست در نهایت 25-18 به سود ایران رقم خورد.

دست چهارم: 34-32 (آرژانتین)

در این دست بر خلاف دست های قبل ایران در امتیازات 4-2 جلو افتاد اما آرژانتین با تمام توان تلاش در جبران داشت و هر از گاهی به ایران نزدیک می شد. جنگ روانی زیر تور از تاکتیک های آرژانتینی ها بود که کاپیتان عبادی پور با قاطعیت از بازیکنان می خواست وارد حاشیه نشوند. با دو اشتباه در زدن آبشار آرژانتین سرانجام توانست در امتیاز 16 بازی را مساوی کند. در روزی که اسماعیل نژاد با روزهای اوجش در لیگ ملت ها فاصله بسیار زیادی داشت آرژانتین در امتیازها پیش افتاد تا خطر تکرار دست دوم این بار به سود حریف بیش از پیش حس شود. ایران در امتیازهای پایانی امتیازها را مساوی کرد اما با بی دقتی در زدن آبشارهای توپ های برگشتی در حالی در نهایت 34-32 این دست را در یک ماراتن طولانی و خسته کننده باخت که می توانست پیروز باشد.

دست پنجم: 21 -19 (ایران)

آرژانتین با روحیه بهتر دست پایانی را شروع کرد. اما بازی تا امتیاز 3 مساوی پیش رفت. آرژانتینی در بازی برتری ایجاد کردند و کار برای ایرانی که از نظر روانی وضعیت مطلوبی هم نداشت سخت شد. در امتیاز 8-7 زمین ها تعویض شد. تیم ها پی در پی امتیاز می گرفتند و اجازه سبقت به هم نمی دادند تا این که اسفندیار بعد از سه ست بیرون ماندن وارد زمین شد و با یک سرویس خوب ایران را 13-11 پیش انداخت. این دست در حالی که می توانست با یک حمله مطمئن 15-13 تمام شود با بی دقتی عبادی پور، در امتیاز 14 مساوی شد تا کابوس دست چهارم تکرار شود. اما در نهایت ایران این دست را 21-19 پیروز شد.

 

گروه F
رده تیم بازی برد امتیاز
1 هلند 1 1 3
2 ایران 1 1 2
3 آرژانتیــــــن 1 0 1
4 مصر 1 0 0

برنامه روز اول رقابت ها

تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
برزیل 3 2 کوبا جمعه 4 شهریور 13:30
ژاپن 3 0 قطر جمعه 4 شهریور 16:30
فرانسه 3 0 آلمان جمعه 4 شهریور 20
مکزیک 0 3 آمریکا جمعه 4 شهریور 20
کامرون 0 3 اسلوونی جمعه 4 شهریور 23
بلغارستان 0 3 لهستان جمعه 4 شهریور 23
ترکیه 3 0 چین شنبه 5 شهریور 13:30
مصر 0 3 هلند شنبه 5 شهریور 16:30
ایران 3 2 آرژانتین شنبه 5 شهریور 20
پورتوریکو 0 3 تونس شنبه 5 شهریور 20
صربستان     اوکراین شنبه 5 شهریور 23
کانادا     ایتالیا شنبه 5 شهریور 23:45

 

تیم ملی والیبال ایران بهروز عطایی

تیم ملی والیبال ایران امین اسماعیل نژاد

مرتضی شریفی

تیم ملی والیبال ایران

تیم ملی والیبال ایران آرژانتین امیرحسین توخته

دیدگاه تان را بنویسید