هندبال نوجوانان ایران جهانی شد

تیم ملی هندبال نوجوانان ایران سهمیه رقابت های جهانی را کسب کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، شاگردان رحیمی‌زاده در آخرین دیدار خود از رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا نوجوانان، مقابل بحرین میزبان به میدان رفتند. آنها در پایان ۶۰ دقیقه با نتیجه ۲۹ بر ۲۹ به تساوی رسیدند. که در پرتاب پنالتی تیم ایران توانست برنده دیدار باشد. تیم ملی ایران با این برد و با ۶ امتیاز به عنوان تیم دوم گروهش راهی مرحله نیمه‌نهایی شد و سهمیه جهانی را نیز کسب کرد.

ملی‌پوشان ایران در دور گروهی این مسابقات با بحرین، هند، کره جنوبی و ازبکستان هم‌گروه بودند که مقابل کره جنوبی شکست خوردند اما مقابل هند، ازبکستان و بحرین به برتری رسیدند. اکنون ایران و کره جنوبی از این گروه به نیمه‌نهایی رسیده‌اند. 

در گروه مقابل نیز تیم‌های ژاپن، عربستان، قطر، امارات، عراق و کویت قرار داشتند که عربستان و ژاپن به نیمه‌نهایی رسیدند.

ملی‌پوشان ایران باید در نیمه‌نهایی مقابل عربستان به میدان بروند. 

تیم ملی هندبال نوجوانان ایران تاکنون دو بار به دیدار نهایی آسیا راه یافته که یک‌بار توانسته عنوان قهرمانی را به دست بیاورد.

*نتایج دیدارهای تیم ملی هندبال پسران نوجوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا:

ایران ۲۴ – کره‌جنوبی ۲۹

ایران ۶۴ – هند ۱۴

ایران ۳۵ – ازبکستان ۲۳

ایران ۳۰ – بحرین ۲۹

امیرحسین مسعودنیا، مهدی دارینی، صابر حیدری، مهدی مرادی، هادی خواجه‌سلیمی، ایلیا گلی، ابوالفضل راه‌شناس، احمد آرام، علی حیدریان، امیرحسین کرمی، شایان فرشته‌نژاد، حسین حیدریان، امیرمحمد پورقاسمی، علی امیر یوسفی، امیر رشیدآبادی، ماهان دولتخواه، مهرشاد دانشی و امیرعباس زارعی ترکیب بازیکنان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را تشکیل می‌دهند.

هم‌چنین مهدی اخوان به عنوان مدیر فنی، مجید پارسایی سرپرست، مجید رحیمی‌زاده سرمربی، حمید ربانی‌کیا مربی، رضا سرسنگی ماساژور و محمد سیاوشی مربی دروازه‌بان به عنوان کادر فنی تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور دارند.

نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا پسران نوجوان و انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ کرواسی، از ۲۹ مرداد تا ۹ شهریور به میزبانی منامه بحرین در حال برگزاری است. در این مسابقات ۱۱ تیم حضور دارند که در دو گروه رقابت می‌کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید