هافبک ناکام ایران در بوندسلیگا مدیر شد

هافبک ایرانی سابق بوندس‌لیگا این روزها با مسئولیتی جدید در فوتبال آلمان مشغول است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، امیر شاپورزاده، فوتبالیست ایرانی که در اواسط دهه هشتاد در فوتبال آلمان چهره شد و حتی شانس حضور در تیم ملی ایران را هم پیدا کرد، بعد از خداحافظی از فوتبال این روزها با پستی جدید در فوتبال آلمان فعالیت می‌کند.

شاپورزاده بعد از بازنشستگی نسبتا زودهنگام در سن ۳۴ سالگی، ابتدا به‌عنوان مدیرعامل تیم ورزب‌کیکر فعالیت کرد و بعد از پنج ماه این سمت را ترک کرد. در ادامه مدیریت ورزشی باشگاه آدمیرا واکر اتریش به‌مدت سه سال برعهده شاپورزاده بود تا اینکه در نهایت از دو سال قبل به این سو، باشگاه دسته سومی اوسنابروک او را به‌عنوان مدیر ورزشی برگزیده است.

شاپورزاده که از تیم دوم هامبورگ چهره شد، بعد از حضور فریدون زندی در تیم ملی ایران به‌عنوان بازیکن ایرانی شاغل در آلمان، نامش به‌عنوان تازه‌واردی دیگر برای تیم ملی مطرح می‌شد؛ حتی و در دوره حضور دایی روی نیمکت تیم ملی، با لباس ایران برابر زامبیا هم به میدان رفت و در برتری سه بر دو تیم ملی برابر حریف آفریقایی ایفای نقش کرد.

شاپورزاده که بیشتر دوران فوتبالش را در آلمان سپری کرد، مدت کوتاهی هم در فوتبال باشگاهی ایران حاضر شد و در زمانی که استیل آذین بیشتر ستاره‌های فوتبال ایران را به‌خدمت گرفته بود، به این تیم پیوست و ۲۱ بازی هم برای این تیم انجام داد اما حضورش در لیگ خلیج فارس طولانی نبود و در پایان فصل به آفن‌باخ آلمان پیوست.

حالا به‌واسطه اسطوره فوتبال آلمان، نام شاپورزاده بار دیگر در رسانه‌های این کشور بر سر زبان‌ها افتاده است.

ماجرا از این قرار است که باشگاه اوسنابروک بعد از پیوستن سرمربی‌اش شرنینگ به آرمینیا بیله‌فلد، به دنبال سپردن نیمکتش به توبیاس شواین اشتایگر، برادر یکی از بزرگان فوتبال آلمان، باستین شواین اشتایگر است.

توبیاس که در حال حاضر دستیار روبرت کلاوس در نورنبرگ دسته‌دومی است، یکی از گزینه‌های اوسنابروک برای هدایت این تیم است.

 

دیدگاه تان را بنویسید