معمای پیچیده استقلال، مطهری و کاوه!

موضوع باشگاه استقلال با ارسلان مطهری و کاوه رضایی در پیچیده‌ترین حالت ممکن قرار دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛با اینکه انتظار می‌رفت قرارداد ارسلان مطهری تا قبل از پایان مهلت نقل و انتقالات فسخ و لیست بزرگسالان استقلال خالی شود، اما این اتفاق نیفتاد تا این مساله در شرایطی سخت قرار بگیرد و به یک بحران بزرگ برای آبی پوشان تبدیل شود.

ورزش سه نوشت: مدیران استقلال در اوایل نقل و انتقالات با اینکه یک فصل دیگر از قرارداد ارسلان مطهری باقی مانده بود، این قرارداد را یک فصل دیگر تمدید کردند و حالا همین موضوع چالش بزرگی برای آنها ایجاد کرده است. مطهری که از تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان پیشنهاد داشت با مسئولان باشگاه استقلال بر سر پرداخت نشدن مطالبات همکاری نکرد. مدیران استقلال به دنبال این بودند که مبلغی را به مطهری غرامت بدهند و او قرارداد خود را فسخ کند اما این مهاجم خواهان همه مبلغ قراردادش تا پایان فصل آینده لیگ برتر شد و در نهایت بدون توافق و با پایان نقل و انتقالات او همچنان بازیکن استقلال محسوب می‌شود!

در چنین شرایطی مدیران استقلال که قصد دارند کاوه رضایی را به لیست خود اضافه کنند،‌باید نام ارسلان مطهری را خارج می‌کردند. از اینرو آنها با توجه به اینکه مطهری امسال برای استقلال به میدان رفته، نمی‌توانستند به راحتی نامش را از لیست خارج کنند تا موضوع همینطور مسکوت باقی بماند.

البته ساعتی قبل خبری درباره فسخ یکطرفه قرارداد مطهری توسط مسئولان باشگاه استقلال منتشر شد که وقتی این موضوع را از سازمان لیگ پیگیر شدیم، فهمیدیم واقعیت ندارد چراکه عملا باشگاه استقلال نمی‌توانسته در راستای فسخ یک طرفه این قرارداد به صورت قانونی اقدام کند و نیاز به توافق دو طرفه با مطهری داشته است.

در چنین فضایی اما مسئولان استقلال که نتوانستند با خودمطهری به تعامل برسند،‌پرونده را به کمیته تعیین وضعیت بردند و در آنجا از بازیکن خود شکایت کردند. حالا پرونده در کمیته تعیین وضعیت باید هرچه سریع‌تر مورد بررسی قرار بگیرد و نظر نهایی در این خصوص اعلام شود.

نکته مهم این است که قوانین نقل و انتقالات درباره ارسلان مطهری واضح است اما درباره تکلیف باشگاه کمی مبهم بوده است. بر اساس عرف و قانون مطهری حتی اگر همین حالا با باشگاه استقلال برای فسخ قرارداد به توافق برسد و نامش از لیست خارج شود، او چون قرارداد خود را در زمان نقل و انتقالات فسخ نکرده بازیکن‌آزاد نیست و نمی‌تواند به تیم دیگری بپیوندد. پس یک راه این است که مطهری با توافق مالی قراردادش را فسخ کند و نیم فصل بیرون بنشیند و دوباره به لیگ برتر برگردد . راه دوم هم برای استقلال این است که ارسلان را راضی کند تا نامش نیم فصل از لیست خارج شود و با باقیماندن در تیم پولش را بگیرد تا در پنجره زمستانی درباره او تصمیم گیری شود.

از سوی دیگر استقلالی‌ها امیدوار هستند که با خارج کردن نام مطهری از لیست بازیکنان خود، بتوانند قرارداد کاوه رضایی را به ثبت برسانند و او را به لیست اضافه کنند اما تفسیر از قانون در این خصوص مختلف است. عده ای معتقدند اگر مطهری قراردادش را فسخ کند،‌مشکلی برای اضافه کردن بازیکن جدید به عنوان سهمیه فیفا وجود ندارد اما عده ای دیگر معتقدند چون در زمان نقل و انتقالات لیست خالی نشده درست مثل بازیکن،‌باشگاه هم نمی‌تواند فرد دیگری را به جای او اضافه کند.

همه این موضوعات را کمیته تعیین وضعیت درباره اش تصمیم گیری خواهد کرد. البته که رسیدگی به پرونده در تعیین وضعیت طولانی خواهد بود و زمان زیادی خواهد برد. در این شرایط علاوه بر استقلال که درباره دو بازیکن خود(مطهری و رضایی) بلاتکلیف مانده، خود این نفرات نیز دوست دارند آینده شان را بدانند.

در چنین شرایطی می‌توان نارضایتی شدید کاوه رضایی از وضعیت موجود را متوجه شد. او که پست اینستاگرامی مربوط به قراردادش با استقلال را نیز پاک کرده، حالا شایعاتی درباره پیوستنش به تیم های دیگر نیز شنیده می‌شود و هیچ بعید نیست با توجه به گره خوردن مساله استقلال و مطهری تصمیم جدیدی بگیرد و به تیم دیگری بپیوندد.

باید دید آیا طی دو سه روز آینده تکلیف مطهری و رضایی با استقلال روشن می‌شود یا اینکه شاهد اتفاقات عجیب و غریبی در این باره خواهیم بود.

دیدگاه تان را بنویسید