دردسر قرارداد ویلموتس ادامه دارد؛ هر قسط مالیات 500 میلیون!

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت پرداخت خسارت ویلموتس و تیم ملی صحبت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ محمد جواد پاینده درمورد نحوه پرداخت مالیات مارک ویلموتس توسط فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: فعلا با قسط بندی انجام شده ماهی ۵۰۰ میلیون مالیات قرارداد ویلموتس را می دهیم که تاکنون چند قسط هم پرداخت شده است‌. البته تعامل هم دارند و اداره مالیات همکاری می‌کند. همه تلاش ما این است دست کم زیان‌ها و خسارت‌های وارد شده را کمتر کنیم.

وی درمورد منبع پرداخت سه میلیون یورویی که فدراسیون فوتبال در پرونده ویلموتس محکوم شده است، توضیح داد: بحث فقط مربوط به ما نیست. فیفا به همه فدراسیون‌ها اعلام کرده از محل درآمدهای‌شان در فدراسیون جهانی دستمزد مربیان را پرداخت نمی‌کند و این هم برای ما یک موضوع است. به هر حال باید به مرحله پرداخت برسیم اما نمی‌دانم از چه منبعی باید این هزینه سرسام آور پرداخت شود. با احتساب پنج درصد جریمه و مبلغ قراردادش این مبلغ به چهار میلیون یورو و شاید کمی بیشتر برسد.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: تیم حقوقی پرونده و وثوق احمدی خیلی زحمت کشیده و تلاش کردند خسارتی که باید به ویلموتس بدهیم کمتر شود و این اتفاق هم افتاد اما همین چهار میلیون یورو هم عواقب تلخی دارد.

پاینده درخصوص اینکه آیا مهدی طارمی به تیم ملی دعوت خواهد شد، گفت: لیست تیم ملی توسط سرمربی اعلام می‌شود و من درمورد هیچ بازیکنی اظهارنظر نمی‌کنم اما اسکوچیچ هم تلاش می‌کند بهترین ترکیب و نفرات را داشته باشیم‌. در واقع هنوز این لیست نهایی نشده است‌. بازی های لیگ را با دقت پیگیری می‌کند و امشب از سفری که به ترکیه برای نگاه کردن بازی مجید حسینی رفته بود، بازمی‌گردد. وحید هاشمیان هم با سفر به قطر بازی الاهلی و تیم امید ابراهیمی را نگاه کرد‌.

وی ادامه داد:  اسکوچیچ و همکارانش بازی های لیگ را به شکلی تقسیم می‌کنند تا با دیدن دیدارهای حساس و مهم، نفراتی که علاقه مند به دعوت آنها هستند، شرایط بهتری دارند یا در اردوهای قبلی حضور داشتند لیست نهایی تیم ملی را اعلام کنند.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال اضافه کرد: واقعا در این دوره ۷_۶ ماهه فدراسیون بیش از هر کاری مشغول پرداخت بدهی بوده است‌‌. مربیانی در تیم‌های ملی فوتسال، پایه‌ها داشتیم که از سال ۹۷ تاکنون هیچ پولی دریافت نکرده بودند. بخشی از قراردادهای تیم های بانوان مانده بود. در این شش ماه بخشی از مبالغ تسویه شد. مالیات کی روش از سال ۹۷ مانده بود که هفته گذشته فدراسیون فوتبال این مالیات را تسویه کرد و از این بابت دیگر هیچ بدهی‌ای نداریم. قسط آخر مالیات او که یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود پرداخت کردیم.

پاینده درخصوص اینکه آیا دونالد ترامپ با شکایت اعضای سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به دادسرا می رود، توضیح داد: این خبر را در رسانه ها دیدم. البته این کار را اعضای سابق هیات رئیسه انجام داده اند و از موضع فدراسیون فعلی نمی‌توان چیزی گفت. باید پیگیری کنید آیا ترامپ به دادگاه می رود یا خیر. اگر خبری داشتید به ما هم بگویید(باخنده)

وی درباره آخرین وضعیت دریافت مجوز حرفه ای باشگاه ها و احتمال بازگشت پرسپولیس و استقلال به آسیا، عنوان کرد: در این موضوع اشتباهاتی صورت گرفته بود اما در این ۷_۶ ماه اقدامات بسیار امیدوارکننده ای انجام شد. در ابتدا زارعی که فردی تحصیلکرده، مسلط به زبان و متخصص در این حوزه است به عنوان مسئول رکن صدور مجوز حرفه‌ای انتخاب شد و کارش را شروع کرد. ۳_۲ جلسه بسیار خوب برگزار شد و برخی الزامات AFC را اجرا می‌کنیم تا خیلی زود این کمیته از حالت تعلیق دربیاید و مجدد فعالیتش را از سر بگیرد. تعامل نزدیکی با باشگاه ها وجود دارد و کامرانی فر نیز در جلسه با مسئولان پرسپولیس و استقلال حضور داشت‌. تلاش داریم با انجام دادن الزامات این بخش هم صورت بگیرد.

پاینده درمورد برنامه اردوی آینده تیم ملی گفت: فیفادی سپتامبر برای ما خیلی حائز اهمیت است و درصدد هستیم از آن به خوبی استفاده شود. همکارانم در دپارتمان تیم‌های ملی تلاش کردند اتفاق خوبی در این زمینه بیفتد. ۱۸ یا ۱۹ شهریور هفته ششم لیگ به اتمام می رسد و بیستم اردوی تیم ملی را در تهران خواهیم داشت. البته به این دلیل که در آن زمان فیفادی شروع نشده دشوار است که بخواهیم لژیونرها را در اختیار داشته باشیم. بدون آنها اردو را شروع خواهیم کرد اما طبق درخواست کادرفنی  قطعا باشگاه ها نیز در این خصوص همکاری خواهند کرد.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال افزود: از ۲۰ تا ۳۴ شهریور در تهران تمرین خواهیم داشت‌. بیست و پنجم با تیم ملی امید بازی خواهیم کرد که آخرین بار دیدار دو تیم در سال ۹۸ برگزار شد. یکشنبه ۲۷ شهریور تیم ملی تهران را به مقصد وین ترک خواهد کرد. دو بازی دوستانه خیلی خوب در این اردو انجام می‌دهیم که البته قرارداد بازی با اروگوئه هنوز امضا نشده اما کارهای نهایی‌اش در حال انجام است. این قرارداد چند مرحله رفته و آمده است اصلاحاتی در آن انجام شده که موضوع متداولی است. موارد اصلاحات خیلی زیاد بود و کار طولانی شد. امیدوارم پس از رفع این موارد قرارداد به امضا برسد تا اول مهر با اروگوئه بازی کنیم.

پاینده در گفت و گو با برنامه سلام صبح به خیر افزود: قرارداد بازی با سنگال امضا شده و پنج مهر با این تیم بازی می‌کنیم. ششم به تهران بازمی‌گردیم. لژیونرها نیز از ۲۸ شهریور یا ۱۹ سپتامبر که آغاز فیفادی هست به اردوی تیم ملی در اتریش ملحق می‌شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید