خریدهای عجیب استقلال؛ مهاجمانی با ویژگی های یکسان

استقلال نقل و انتقالات عجیبی را در تابستان امسال پشت سر گذاشت؛ از روزهای بی سر و صدا و اعتراض های هواداران تا خریدهایی با ویژگی ها و پست های یکسان که موجب ترافیک در خط حمله و خط زدن چند بازیکن شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، استقلال روزهای شلوغی را در آخرین روزهای نقل و انتقالات سپری می کند؛ در واقع آبی ها خیلی دیر اهداف نقل و انتقالاتی خود را به خدمت گرفتند و حالا با یک سرگیجه در خط حمله و خط دفاع رو به رو هستند! به نظر می رسد برخی از خریدها بدون اعلام نیاز و کارشناسی لازم انجام شده و صرفا یک هوس نامیده شود تا قدرت آبی ها در نقل و انتقالات را به رخ رقبا بکشد!

روند ساپینتو و مدیران استقلال در جذب بازیکنان نشان دهنده نوعی موازی کاری است؛ به شکلی که آبی ها بعد از جذب چند بازیکن سرشناس و باکیفیت، روی خریدها و بازیکنان باکیفیت فصل گذشته خود خط قرمز کشیده اند. 

به خط حمله آبی ها که نگاه می کنیم، شاهد بازیکنان بیشماری در این پست هستیم. محبی، یامگا، قایدی، رضایی، شهباززاده، مطهری، رمضانی و بابایی بازیکنانی هستند که می توانند در خط حمله استقلال به میدان بروند. این در حالی است که آبی ها در بازی اخیر خود فقط از یک مهاجم هدف استفاده کرده بودند!

در نتیجه این خریدهای گران قیمت، آن ها مجبورند چند بازیکن را که احتمالا زمان اندکی هم به آنها می رسید کنار بگذارند. 

در عوض استقلال کمترین خریدها را در خط هافبک خود داشته و نتوانسته نفرات سرشناسی را به این بخش که منجر به انتقاد برخی از پیشکسوتان شده است، اضافه کند. 

در خط دفاعی هم تغییر و تحولاتی با بازگشت دو بازیکن سرباز استقلال رقم خورده است. با آمدن یزدانی و مرادمند و حضور عارف غلامی، سیلوا و چشمی، دیگر جایی برای چهره جدیدی نمی ماند. بر همین اساس حسینی، خرید جدید استقلال از هوادار مجبور به جدایی از این تیم است. 

این اتفاق در حالی رقم می خورد که حسینی حتی یک دقیقه هم برای این تیم بازی نکرده و این قبیل اتفاقات را فقط در ایران شاهد هستیم!

مهدی کریمیان، یکی از هافبک های سال های گذشته استقلال نیز می گوید آبی‌ها پُرمهره‌ترین تیم لیگ بیست‌ودوم را در اختیار دارند، اما خریدهای آنها براساس نیازهای کادر فنی نبوده است.

نقل و انتقالات اخیر نشان می دهد هماهنگی میان خطوط مختلف استقلال یکسان نیست و شاید مهاجمان سرشناس این تیم به خوبی توسط خط هافبک تقویت نشده استقلال، تغذیه نشود.

دیدگاه تان را بنویسید