جنگ لفظی فدراسیون والیبال با موسوی و عبادی‌پور!

دبیر فدراسیون والیبال ایران علیه سید محمد موسوی و میلاد عبادی‌پور صحبت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، روز گذشته (پنج‌شنبه) 20 مرداد 1401 بود که سید محمد موسوی، ستاره نام آشنای تیم ملی والیبال ایران که به تازگی عنوان کاپیتانی را هم در اختیار گرفته بود، با انجام مصاحبه‌ای تند علیه فدراسیون از حضور در تیم ملی انصراف داد تا اینگونه اعتراض خود نسبت به شرایط نامناسب اردوها و تیم ملی را نشان دهد. در حالی که این اقدام مدافع پر افتخار تیم ملی با حمایت میلاد عبادی‌پور ستاره و کاپیتان فعلی تیم ملی هم همراه بود، ناراحتی میلاد تقوی دبیر فدراسیون را به همراه داشته تا او نیز علیه این دو ستاره والیبال جهان مصاحبه کند.

در ادامه مصاحبه تقوی با ورزش سه را می‌خوانید:

* تصمیم موسوی قابل باور نیست
من باید نکته ای را توضیح دهم. آیا دلیل واقعی این انصراف بحث امکانات فدراسیون بوده یا بحث عدم آمادگی ایشان است؟ اگر به مصاحبه ایشان دقت کنید، خودشان گفتند 3 ماه تمرین نکردم و شاید نمی توانستم به تیم ملی کمک کنم. من کاری به دلیل واقعی این انصراف ندارم و می خواهم درباره شکل اجرای این تصمیم صحبت کنم. آیا این تصمیمی است که آدم بعد از آخرین تمرین تیم ملی بگیرد؟ اصلا قابل باور نیست.

* تمام عکس، فیلم و لباس کاپیتانی به نام موسوی است
آقای موسوی جزو بازیکنان بزرگ ایران است. این احترام را به حق به ایشان گذاشته ایم و به عنوان کاپیتان تیم ملی معرفی شده و حق او نیز همین است. تمام عکس ها، فیلم ها و تیزرهای تیم ملی با حضور ایشان و به عنوان کاپیتان گرفته شده است. حتی لباس کاپیتان تیم ملی برای ایشان ساخته شده است و به فدراسیون جهانی معرفی شده است.

* شکل اجرای این تصمیم نباید تیم را دچار مشکل می کرد
ما باید این احترام را برای مردم و تیم ملی قائل بشویم و اگر این تصمیم را داریم، نباید در آخرین تمرین تیم ملی و دو روز پیش از مسابقات آن را اعلام کنیم. با اینکه ایشان تصمیمی گرفته و ما موظف هستیم به تصمیمشان احترام بگذاریم اما شکل اجرا نباید طوری باشد که تیم ملی را دچار مشکل و حاشیه کند و مردم دچار دغدغه شوند. من این کار را به صلاح نمی دانم. اگر مشکلی وجود داشت، ایشان باید ابتدا به کادرفنی و سپس به فدراسیون اعلام می کرد. اگر فدراسیون این مشکل را رفع نکرد، آن زمان ما می آمدیم همچین تصمیمی می گرفتیم، البته اگر دلیل اصلی آن همینی باشد که ایشان گفتند.

* در سالهای اخیر چنین امکاناتی را نداشته ایم
پنج سال پیش در همین فدارسیون، همین تیم ملی، بازیکنانی مانند سعید معروف، موسوی و سایر عزیزان، در کمپ تیم های ملی حضور پیدا می کردند. حداقل در دو، سه سال اخیر که ما آمده ایم در هتل المپیک برای بازیکنان مکان رزرو می کردیم، هیچ گاه به مانند سال گذشته و امسال این امکانات وجود نداشته است. هتل همان هتل است، سالن و باشگاه بدنسازی مانند قبل است. چندین سال است که بازیکنان مکمل خارجی تهیه می کنند. حالا به هر دلیلی مورد موافقت بازیکنان نیست، منطقی است. ما چالش های اجرایی خودمان را داریم.

* این حرف ها غیرواقعی و غیرمنطقی است
اینکه شما بگویید فدراسیونی که برای اردوهای تیم های ملی خودش چندین میلیارد هزینه می کند، برای کمترین امکانات تیم ملی نمی تواند هزینه کند، به نظرم حرف غیرواقعی و غیرمنطقی است. با همه این توصیفات من اعتقاد دارم حتی اگر چنین مسئله ای وجود داشته باشد، ایشان باید به کادرفنی و فدراسیون احترام می گذاشت. ایشان باید به مردم احترام می گذاشت. آنها از روز گذشته دغدغه دارند و به ما پیام می دهند و نگران هستند.

* اتفاقی که رخ داده برای مردم دغدغه ایجاد کرده است
تمام تلاش ما این است در عرصه اجرایی بتوانیم تمام امکانات را فراهم کنیم. بالاخره این تیم می خواهد از آبروی ایران دفاع کند. شما فکر کنید به هر دلیلی ما نتوانیم کار ویزا را درست کنیم. مثلا پیراهن کاپیتان قطعا تا فردا نخواهد رسید. این اتفاقی که رخ داده، برای مردم دغدغه ایجاد می کند. برای احترام به مردم یا باید از قبل این تصمیم را به مردم اعلام می کرد یا اگر مشکلی بود به ما می گفت تا این مشکلات را حل کنیم.

* این کار برنامه ریزی شده بود؟ نظری ندارم
خداحافظی از قبل برنامه ریزی شده؟ من درباره این موضوع اظهارنظر می کنم. در این عرصه فرضیه های مختلفی وجود دارد. زمانیکه خیلی از هواداران والیبال اسم ایشان را در لیست تیم ملی دیدند، خوشحال شدند. اما از روز گذشته پیام های زیادی برای ما ارسال می کنند. آنها هم دغدغه دارند و هم ناراحتند و هم اینکه از شکل این ماجرا ناراحتند. همه می گویند ایشان اگر تصمیمی داشتند، چرا تا پایان تمرینات ماندند و حتی در آخرین روز هم چیزی به عوامل فدراسیون نگفته و در رسانه ها این را اعلام کردند.

* مردم انتظار داشتند موسوی تصمیم حرفه ای بگیرد
به نظرم شکل این خداحافظی، خوب نبود. حالا اینکه این مسئله در عرصه فنی تأثیری در عملکرد تیم جوان و با انگیزه ما خواهد داشت یا نه، سرمربی تیم ملی باید در این خصوص صحبت کنند. به نظر من شکل این تصمیم گیری برای مردم ایجاد دغدغه کرده است. مردم از بازیکنی مانند سیدمحمد موسوی توقع یک تصمیم گیری حرفه ای دارند. امیدوارم تیم ملی این حواشی را خیلی سریع پشت سر بگذارد و به روزهای آرامش خودش برسد و بچه ها بتوانیم برای آبروی ورزش ایران خوب بجنگند. ان‌شاءالله شاهد روزهای خوب تیم ملی خواهیم بود.

* این تصمیمی بود که موسوی فقط در رسانه ها اعلام کرد
ایشان هیچ چیزی به هیچ کس نگفتند. تصمیمی بود که فقط در رسانه اعلام کردند. این برای من خیلی جالب است که برخی از بازیکنان ما در ایران با رسانه ها صحبت نمی کنند. ولی همین بازیکنان در تیم های خارجی می ایستند تا مصاحبه سایر بازیکنان تمام شود و با رسانه ها مشغول صحبت شوند. من نمی دانم آیا چارچوب ما دچار مشکل است که نمی توانیم آن چارچوب را ترمیم کنیم که بازیکنان موظفند برای تیم ملی و هواداران صحبت کنند چون مردم علاقه مند هستند صحبت های بازیکنان را بشنوند. یا اینکه بازیکنان ما دوگانه عمل می کنند. اما چیزی که وجود دارد این است که من اصل داستان را در شکل اجرای این تصمیم می بینم که به نظرم می توانست محترمانه تر نسبت به مردم و هواداران خوب والیبال باشد.

* بازیکنان باید برای هواداران احترام قائل شوند
فدراسیون والیبال این شأنیت را برای همه بازیکنان قائل است که همه این عزیزان را آدم های حرفه ای و برای هوادارانش قابل احترام می داند. ما فکر می کردیم و هنوز هم فکر می کنیم باید... باید بازیکنان ما برای تیم ملی، هواداران و مردم احترام قائل شوند. خیلی کم پیش می آید شخصی تصمیم گیری کند و خواسته های شخصی خودش را بالاتر از منافع ملی و احساسات هواداران قرار دهد. این موضوع تاکنون خیلی کم پیش آمده و یا حداقل در والیبال کمتر شاهدش بوده ایم. حالا باید هواداران والیبال در این باره تصمیم بگیرند.

* این ایرادها که یک دفعه به وجود نیامده
شما اگر به مصاحبه آقای عطایی دقت کنید، ایشان در حال دفاع از آقای موسوی هستند. این صحبت ها نیز قبل از خداحافظی ایشان بود. من می گویم اگر ایرادی هم بوده، به یکباره که به وجود نیامده است. آقای موسوی در طول دو هفته قبل نیز با این ایراد روبرو بوده است.

* چرا کاپیتانی را قبول کردی؟
چرا گذاشتید و بعد از تمرین آخر این را گفتید. اگر شما حتی یک درصد این احتمال را می‌دادید که ممکن است از تیم ملی کناره گیری کنید چرا پست کاپیتانی تیم ملی را قبول کردید؟ شما کاپیتانی را قبول کردید و کارهای‌تان را انجام دادید. مسئله کاپیتانی چند روزی است مشخص شده است. ما به فدراسیون جهانی نامه زدیم و تغییر کاپیتان را اعلام کردیم. شما تیزرهای ما را با کاپیتانی آقای موسوی می بینید. این که یک شما یک دفعه بیاید و یک روز مانده به اعزام تیم همه را در فضای حاشیه‌ای قرار دهید، اصلا خوب نیست.

* نباید برای تیم ملی حاشیه درست کنیم
جا دارد من از رسانه ها تشکر کنم چرا که همواره نگاه‌شان آرامش تیم ملی بوده و اگر انتقادی هم دارند در زمانی نمی‌گویند که حاشیه ایجاد شود. شما کسی را در رسانه ها نمی بینید که به دنبال ایجاد حاشیه برای تیم ملی بگردد. من فکر می کنم که کمترین کار برای مردم و تیم ملی این بود که ما از ایجاد حاشیه جلوگیری کنیم.

* هیچکس نمی‌تواند راه این تیم را مسدود کند
به نظر من تیم ملی از همه بزرگتر است. من اعتقاد دارم که هیچکس نمی تواند مسیر تیم ملی را مسدود کند. شاید یک دست انداز ایجاد کنند اما مسیر هرگز مسدود نمی شود. الان که با هم صحبت می کنیم این تیم ملی یک راه طولانی در پیش دارد اما با قدرت و انگیزه جلو می رود. پس نه من و نه آقای ایکس و نه ایگرگ نمی‌تواند خللی در کار تیم ملی ایجاد کند.

* حرف‌هایت را باور نمی‌کنم
من باور نمی‌کنم که تو تمرینت را انجام دادی و بعد تصمیم می‌گیری که این کار را بکنی. بعد شما به چه چیزی گیر دادید؟ هتل که همان هتل است. فدراسیون که همان فدراسیون است. لباس های تان را که همان شرکت دارد می زند. مکمل نداریم؟ این یک شوخی است.

* مدارک پرداختی های ما موجود است
در مورد صحبت های میلاد عبادی پور باید بگویم که ما هیچ مراوده مالی با دنیا نداریم پس کاملا واضح است که ما برای گرفتن پول از فدراسیون جهانی با مشکل روبه‌رو هستیم. این اتفاق سال گذشته هم رخ داد و فدراسیون به جز تسهیلاتی که به بازیکنان می‌دهد، چند صد میلیون پول نقد به عنوان پاداش به آن ها پرداخت کرد. منطقی است که امسال هم صبر کنیم تا روال اداری طی شود تا ما بتوانیم پول ها را پرداخت کنیم. ایشان می گویند از سال ۲۰۱۳ اینگونه بوده اما مستنداتش از سال گذشته موجود است و اگر نیاز باشد می توانیم این را ارائه دهیم. امسال هم باید صبر کنیم تا روال اداری طی شود تا ما بتوانیم بازیکنان را پرداخت کنیم.

* آقای عبادی پور مصاحبه موسوی را دوباره ببیند
میلاد عبادی پور در مصاحبه اش در حمایت از آقای موسوی گفته که من نمیدانم ایشان چه صحبتی کرده ولی هر چه گفته درست گفته است. چطور ممکن است؟ امیدوارم ایشان هم به شکل کامل مصاحبه آقای موسوی را ببیند و بعد بتوانند اظهار نظر بهتر انجام دهد. البته خود میلاد عبادی پور به صورت تلویحی امکانات را خوب ارزیابی کرده بود. همیشه مشکلات وجود داشته و امروز هم همین مشکلات به شکل کم و بیش وجود دارد. منطقی است که در حد توان مان تلاش می کنیم که مشکلات مرتفع شود. آقای عبادی پور هم امکانات فدراسیون را بد ارزیابی نکرده هر چند که درباره برخی مشکلات هم صحبت کرده است. شرایط نسبت به سالهای گذشته تغییری نکرده اما به لحاظ مسائل مالی باید بدانیم که شرایط کشور تا حدودی خاص است و با توجه به اینکه نوع ارتباط مالی ما با جهان مشخص است، امیدوارم که به حق تر و صبورانه تر در این مورد تصمیم گیری و صحبت شود.

* همین فدراسیون مشکل آقای موسوی را حل کرد
ما که هنوز هیچ پولی دریافت نکردیم اما این نفری ۱۸ میلیون را بچ پرداخت کرده ایم. ما بابت اعزام ها در ماه‌های اخیر چند ده میلیارد هزینه کرده ایم. منطقی است که برای ما در حال حاضر اولویت اعزام باعزت تیم های ملی مان به مسابقات باشد. در کنار همه این مسائل شما بروید و از آقای میثم صالحی و دیگر دوستان سوال کنید که ببینید فدراسیون تا جایی که می توانسته هر کاری برای بازیکنان ملی خود انجام داده است. همین آقای موسوی که موضوع آی تی سی‌اش با باشگاه سایپا ادامه مشکل ساز شده بود، با وساطتت فدراسیون این قضیه حل شد. خود آقای داورزنی برای این مشکل با مدیر خودروسازی سایپا صحبت کرد تا بتواند مشکل را حل کند. من امیدوارم وقتی در مورد کمبودهای اینگونه صحبت می‌کنیم درباره سایر موارد نیز همین قدر صریح باشیم.

دیدگاه تان را بنویسید