بازی های کشورهای اسلامی ۲۰۲۱

روز پرمدال ایران در قونیه/ رکوردهای بادآورده دوومیدانی کاران!+ عکس

نمایندگان ایران در روز چهارم بازی های کشورهای اسلامی یک طلا، 4 نقره و 2 برنز کسب کردند.

لینک کوتاه کپی شد

جماران - فرهاد بهارفر؛ در چهارمین روز بازی های کشورهای اسلامی ورزشکاران ایران در رشته های مختلفی به مصاف رقبای خود رفتند که نتایج کامل را در ادامه این گزارش می خوانید:

در مرحله ی نهایی پینگ پنگ مردان دو ایرانی مقابل هم قرار گرفتند که در پایان هدایی توانست در رقابتی نزدیک نیما عالمیان را شکست دهد و مدال طلای این مسابقات را از آن خود کند. ملی پوشان ایران با شکست حریفانی از ترکیه، عربستان، مالدیو، آلبانی، قزاقستان، قرقیزستان و لبنان در فینال به مصاف هم رفتند که در نهایت نیما عالمیان مغلوب امیرحسین هدایی شد و به مقام دوم دست یافت. با پایان این مسابقات در بخش انفرادی، از چهار شرکت کننده ی ملی پوش در بخش زنان و مردان، کشورمان صاحب دو مدال نقره و یک طلا شد و تنها شیما صفایی از دستیابی به مدال بازماند.

ندا شهسواری کایپتان تیم ملی تنیس روی میز زنان ایران در فینال جدول انفرادی به مصاف حریف خود رفت و در پایان شکست خورد.   شهسواری در دیدار فینال چهار بر دو مقابل ایلماز از ترکیه شکست خورد و به مدال نقره این مسابقات بسنده کرد.  کاپیتان تیم ملی تنیس روی میز زنان ایران پس از قرعه استراحت در دور اول مسابقات، در دور دوم اولاید از کشور بنین را سه بر صفر شکست داد. در ادامه با پیروزی سه بر صفر مقابل حریف بنگلادشی خود به نیمه‌نهایی رسید. شهسواری در نیمه‌نهایی آلتین کایا از ترکیه را چهار بر دو شکست داد و فینالیست شد اما در فینال سه بر دو نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره رسید.    

شیما صفایی دیگر ملی پوش ایران با پیروزی سه بر یک مقابل دینارا از تاجیکستان و سه بر دو مقابل نماینده جمهوری آذربایجان به یک چهارم نهایی رسید اما با شکست سه بر یک مقابل پینگ‌پنگ باز ترکیه از راه‌یابی به نیمه‌نهایی بازماند.  

نیما عالمیان امیرحسین هدایی

ندا شهسواری

ندا شهسواری

ندا شهسواری

ندا شهسواری

 

شیما صفایی

نیما عالمیان نیز در رقابت با حریف ترکیه‌ای با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد و با قطعی کردن مدال برنز خود به نیمه نهایی صعود کرد. او برای فینالیست شدن با نماینده قزاقستان بازی کرد و با نتیجه 4 بر یک پیروز شد.

امیرحسین هدایی نیز در رقابت با پیروزی 3 بر یک مقابل حریف لبنانی به نیمه نهایی راه یافت و ضمن قطعی کردن مدال برنز خود، ساعاتی دیگر برای حضور در فینال با حریفی از عربستان مسابقه داد و به پیروزی رسید.

عالمیان و هدایی فینال این مسابقات را برگزار می کنند.

نیما عالمیان

نیما عالمیان

 

امیرحسین هدایی پینگ پنگ

امیرحسین هدایی پینگ پنگ

در رشته دوچرخه سواری پیست مردان در ماده اول (اسکرچ) محمد گنج خانلو با همکاری بهنام آرین  به رده چهارمی رسید. آرین که پیش از این دو نقره در این بازی ها کسب کرده در رده هجدهم این ماده قرار گرفت. سمیه یزدانی هم در بخش اسکرچ ششم  و فروزان عبداللهی سیزدهم شدند.

دوچرخه سواری کشورهای اسلامی

دوچرخه سواری کشورهای اسلامیدوچرخه سواری زنان کشورهای اسلامی

 

در هندبال ایران با نتیجه 26 بر 20 مقابل میزبان به برتری رسید. ایران بعد از برد ترکیه در دومین بازی باید به مصاف آذربایجان برود.

تیم ملی هندبال مردان

 مهسا میرزا طبیبی در ماده پرش با نیزه با رقبای خود به رقابت پرداخت که در نهایت با ثبت رکورد 3.70 متر در رده چهارم قرار گرفت. طبیبی در پرش ابتدایی خود رکورد 3.50 را به ثبت رساند و در پرش سوم نیز نتوانست از مانع 3.90 متر عبور کند تا رتبه ای بهتر از چهارمی کسب نکند.

حسن تفتیان رکورددار دوی ۱۰۰ متر ایران با ثبت زمان ۹.۸۸ رقابت های این ماده در  بازی های کشورهای اسلامی را پیمود و به عنوان نفر اول گروه راهی نیمه نهایی شد. البته با توجه به این که سرعت باد در این رقابت بیش از استانداردهای تعیین شده بود، رکورد تفتیان برایش محسوب نخواهد شد و ۱۰.۰۳ همچنان بهترین زمانی است که سریعترین مرد ایران موفق به طی مسافت صد متر شده است.

در بخش زنان نیز فرزانه فصیحی رکورد ۱۱.۲۴ را از خود برجای گذاشت، اما با توجه به شرایط محیطی احتمالا این رکورد نیز برایش محسوب نخواهد شد. فصیحی به هر حال توانست به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند.

مهدی پیرجهان در 400 متر با ثبت زمان ۵۰.۵۸ ثانیه موفق شد بعنوان نفر سوم از گروه خود راهی مرحله نیمه نهایی شود.

محمدحسین ابارقی نیز با زمان 10.22 به نیمه نهایی دوی 100 متر راه یافت.

ریحانه مبینی در ماده درش طول، با رکورد ۶.۰۸ متر در رده سوم گروه خود قرار گرفت و راهی فینال این ماده شد. مبینی در نخستین پرش خود این رکورد را به ثبت رساند و در پرش دوم مرتکب خطا شد و پرش سوم خود را نیز با رکورد ۶.۰۴ به پایان رساند.

 در فینال رقابت پرتاب وزنه مرتضی ناظمی با پرتابی به مسافت ۱۸.۹۸ متر چهارم شد. همچنین مهدی صابری دیگر نماینده ایران با ثبت حدنصاب ۱۸.۶۹ متر به عنوان ششم رسید.

 

مهدی پیرجهان دوومیدانی

مهدی پیرجهان دوومیدانی

مهسا میرزاطبیبی دوومیدانی زنان

مهسا میرزاطبیبی دوومیدانی زنان

photo_2022-08-08_19-17-22

محمد حسین ابارقی

حسن تفتیان

 

نمایندگان تیم ملی شنا در مرحله فینال ماده های ۲۰۰ متر آزاد، ۲۰۰ متر مختلط  انفرادی به مصاف حریفان خود رفتند. در ماده ۲۰۰ متر مختلط انفرادی، شاهین ایزدیار موفق به کسب مدال نقره و عنوان نایب قهرمانی شد و سینا ضیغمی نژاد دیگر نماینده کشورمان در رده سوم ایستاد و مدال برنز این دوره از مسابقات را از آن خود کرد. در ماده ۲۰۰ متر آزاد محمد کریم زاده موفق به کسب مدال برنز شد.

 

 

پاراشنای ایران

پاراشنای ایران

دیدگاه تان را بنویسید