خداحافظی داور جنجالی از دنیای قضاوت

جونیت چاکر از دنیای قضاوت کناره گیری کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مهمت بویوکشی، رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه اعلام کرد جونیت چاکر، داور مشهور فوتبال این کشور دیگر در این عرصه فعالیت نخواهد کرد. علیرغم دریافت پیشنهادات زیادی از خارج از کشور، جونیت چاکر دیگر تمایلی به ادامه این کار ندارد و او از این به بعد به عنوان مدرس داوری در کشور خود فعالیت می کند.

از جمله قضاوت های جنجالی او دیدارهای برگشت بارسلونا و چلسی در سال 2012 منچستریونایتد و رئال مادرید در سال 2013 بوده است. جالب اینجاست سال گذشته اخباری در مورد فساد داوری در لیگ ترکیه منتشر شد و فدراسیون این کشور ترکیه نام 11 داور از جمله جونیت چاکر را از لیست داوران رسمی خود حذف کرد. جونیت چاکر همچنین داور دیدار ایران و مراکش در جام جهانی 2018 و البته مسابقه یوونتوس و بارسلونا در فینال لیگ قهرمانان سال 2015 در برلین بود.

رئیس فدراسیون ترکیه در این رابطه گفت: "جونیت چاکر دو بار در جام جهانی و سه بار در جام ملت های اروپا به عنوان نماینده ترکیه حضور داشت و در پنج تورنمنت سه بار در مرحله نیمه نهایی قضاوت کرد. جونیت چاکر همچنین در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2015 را نیز داوری کرد.

او نماینده فوتبال ترکیه در تورنمنت های متعددی بود و ما می خواهیم یک جشن بزرگ برای خداحافظی جونیت چاکر ترتیب دهیم و او را به گونه ای که شایسته اش باشد بدرقه کنیم. من از جونیت چاکر بابت زحماتش تا امروز تشکر می کنم و برای او در مراحل بعدی آرزوی موفقیت دارم."

 

 

دیدگاه تان را بنویسید