گزارش جی پلاس

دروغ نگویید؛ قرارداد فوتبالیست‌های ایرانی نجومی نیست!

باشگاه‌های متمول ایرانی همواره قراردادهای بازیکنان خود را نجومی نمی‌دانند و دلیل عقد شدن آن‌ها را فقط عشق بازیکنان به تیم‌ها می‌دانند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در حالی که بسیاری از اهالی فوتبال و هواداران این رشته پر طرفدار معتقدند که مبالغ قراردادهای بازیکنان ایرانی در لیگ به صورت چشمگیری افزایش یافته  مدیران باشگاه‌های بزرگ ایران چنین ادعاهایی را رد می‌کنند که در نوع خود قابل توجه و بحث است.

به عنوان مثال در بین دو باشگاه بزرگ پایتخت (استقلال و پرسپولیس) همواره چانه زنی‌های زیادی مبنی بر اینکه "تو بیشتر پرداخت می کردی ولی بازیکن عاشق ما بود که با ما بست" وجود دارد. موضوعی که مسلما نمی‌تواند در فوتبال حرفه‌ای دلیل درست و قانع کننده‌ای باشد. هواداران دو تیم بارها شاهد شکایت‌های بازیکنان برای دریافت مطالبات خود از باشگاه‌ها بوده‌اند که اگر بحث عشق و عاشقی بود، چنین مشکلاتی هم وجود نداشت.

در آخرین سکانس این نمایش بی معنی نیز می‌توان به انتشار قراردادهای بازیکنان این فصل پرسپولیس از سوی یکی از رسانه های داخلی (خبرورزشی) اشاره کرد. در خبر منتشر شده فرد اطلاع دهنده مدعی است که بازیکنان این تیم در حالی با 14، 12 و 10 میلیارد تومان با پرسپولیس قرارداد بسته‌اند که تیم حریف آن‌ها (اسم نبرده‌اند اما علنا استقلال)، حتی مبالغ نزدیک به 30 میلیارد را هم به بازیکنان جذب شده توسط سرخ‌ها پیشنهاد داده است. دلیل پیوستن این نفرات به پرسپولیس فقط عشق به رنگ قرمز بوده است!

البته این موضوع تنها به پرسپولیس ختم نمی‌شود و چنین اظهاراتی را باید از سمت عوامل باشگاه‌های بزرگی چون سپاهان، استقلال و همچنین باشگاه‌هایی چون فولاد، گل‌گهر، آلومینیوم و ... نیز در نظر داشت. البته اگر بازیکنی را از تیم حریف هایجک کنند که در گذشته چنین اتفاقی رخ داده است!

با این اوصاف باید یک سوال را از تیم‌های متمول لیگ خصوصا سپاهان، پرسپولیس و استقلال پرسید که عشق از نظر آن‌ها چه قیمتی دارد که این چنین غیر حرفه‌ای درباره قراردادهای بازیکنان خود صحبت می‌کنند؟ پیشنهاد می‌شود باشگاه‌ها برای اثبات ادعاهای صد من یه غاز، قراردادهای بازیکنان خود را به صورت رسمی منتشر کنند تا ادعای آن‌ها اثبات شود. البته اگر رسم عاشقی اجازه دهد!

دیدگاه تان را بنویسید