لاپورتا: بارسلونا زنده است/ مسی را برمی‌گردانم

رئیس باشگاه بارسلونا اعلام کرد که وضعیت اقتصادی بلوگرانا خوب است و پیگیر بازگرداندن مسی به جمع کاتالان‌ها است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در حالی که تا چند ماه پیش بسیاری از احتمال ورشکستگی باشگاه بارسلونا صحبت و رسانه‌ها نیز وضعیت مالی این باشگاه را چیزی در حد فاجعه اعلام می‌کردند، خوان لاپورتا رئیس باشگاه کاتالان‌ها با فعال کردن چند تراز مالی و بستن قراردادهای اقتصادی، پول مورد نیاز آبی اناری‌ها را تامین کرد تا بلوگرانا ورود قدرتمندانه‌ای در بازار نقل و انتقالات داشته باشد که تعجب بسیاری را برانگیخت و واکنش گ‌های بسیاری را به همراه داشت که لاپورتا درباره این‌ موارد صحبت کرد.

مارکا نوشت: خوان لاپورتا رییس باشگاه بارسلونا مصاحبه‌ای با خبرنگاران انجام داد و روی قدرت مالی و ورزشی تیمش تاکید کرد.

چند روزی است که خوان لاپورتا درباره بازگشت لیونل مسی به بارسلونا صحبت می‌کند و بار دیگر روی این موضوع تاکید کرد: ما به مسی بدهی اخلاقی داریم. من دوست دارم مسی در پایان فوتبالش، پیراهن بارسلونا را به تن کند و در هر استادیومی تشویق شود. [بازگشت مسی به بارسلونا] رویای من است. من بابت نحوه جدایی او از بارسا، احساس مسئولیت می‌کنم. با این‌حال فکر می‌کنم شدنی است و می‌توانیم در نهایت این رویا را محقق کنیم؛ حداقلش این است که قصد بازگرداندن مسی را داریم. 

صحبت ناگلزمان درباره وضعیت مالی بارسلونا جنجال‌های زیادی ایجاد کرد که البته اولیور کان، مدیر ورزشی بایرن مونیخ هم تلنگری به او زد. لاپورتا به حرف‌های سرمربی بایرن مونیخ، پاسخی قاطعانه داد: درباره صحبت‌های مطرح شده از آلمان باید بگویم بهتر است به حساب‌های بانکی خودشان نگاه کنند چون که پول مهمی بابت فروش لواندوفسکی دریافت کردند. آن‌ها در حال تحریف واقعیت هستند. من به همه احترام می‌گذارم، پس در نتیجه انتظار احترام دارم و در وضعیت اقتصادی سایرین دخالتی نمی‌کنم. شاید برخی این حرف‌ها را می‌زنند چون ما به بازار برگشته‌ایم و بهتر از بقیه کار می‌کنیم. بهتر است هرکس سرش در کار خودش باشد. 

خوان لاپورتا درباره فعالیت‌های بلوگرانا در بازار نقل‌وانتقالات کاملا اعتمادبه‌نفس دارد و از موضع قدرت حرف می‌زند: مردم قدرت بارسلونا را درک نمی‌کنند. برای آن‌هایی که شگفت‌زده شدند، باید بگویم ما زنده هستیم و به بازار برگشته‌ایم. این قدرت، عظمت و ارزش 122 ساله باشگاه بارسلونا است که ارزش بسیار زیادی دارد. پس آرام باشید چون هنوز می‌توانیم مردم را بیش از این شگفت‌زده کنیم. درست است که در وضعیتی بحرانی بودیم اما اهرم‌های اقتصادی ما را از وضعیت بحرانی خارج کرد. برخی این را نمی‌دانند؛ این یعنی یک گام عقب هستند و درباره باشگاه ما اطلاعات زیادی ندارند. رقبای ما می‌بینند که در حال جذب بازیکنان بزرگی هستیم و همه می‌خواهند به بارسا بیایند. این باعث ناراحتی‌شان می‌شود چون ما عالی کار می‌کنیم. 

رییس بارسلونا درباره پیشنهادات بهتر رافینیا و ژول کونده صحبت کرد: رافینیا پیشنهادات مالی بیش‌تری داشت اما در نهایت تصمیم گرفت با بارسلونا قرارداد ببندد. سویا هم می‌خواست کونده را به تیمی بفروشد که تمایل پرداخت پول بیش‌تری داشته باشند اما خود بازیکن برای پیوستن به بارسا اصرار کرد. کسیه و کریستنسن با انتقال آزاد به بارسلونا آمدند و سپس لواندوفسکی، رافینیا و کونده را گرفتیم. مهم‌تر از همه این بازیکنان دست‌مزدشان را با سیستم جدید سنجش دست‌مزد ما تطبیق دادند. 

لاپورتا در خصوص جزئیات فعال‌سازی اهرم‌های اقتصادی توضیحاتی ارائه کرد: درست است که دوست نداشتم حق پخش سال‌های آینده باشگاه را بفروشم اما شرایط ما را به این کار مجبور کرد. باید شجاع می‌بودیم و تصمیمات مهمی می‌گرفتیم چون دنیای فوتبال برای کسی صبر نمی‌کند. هواداران بارسلونا شایسته دیدن تیم‌شان در حال رقابت در بالاترین سطوح هستند. مقدار پولی که ما امسال در بازار هزینه کرده‌ایم، طی سالیان آتی جبران خواهد شد اما الان در حال ساخت تیمی هستیم که ژاوی می‌خواست. باید به متئو آلمانی و جوردی کرویف تبریک بگویم چون عالی کار کرده‌اند و در حال آوردن بازیکنان بزرگ به بارسا هستند. احتمال یک خرید دیگر را رد نمی‌کنم، احتمالا این خرید برای خط دفاع باشد [احتمالا سزار آزپیلیکوئتا]. 

برخی از هواداران بارسلونا بابت ماجرای ثبت قرارداد بازیکنان جدیدشان نگران هستند اما لاپورتا مطمئن است: تراز مالی بارسلونا منفی 600 میلیون یورو بود. با دو قراردادی که بستیم، 667 میلیون یورو درآمد داشتیم و این باعث می‌شود بتوانیم بازیکنان‌مان را طبق قانون ثبت کنیم. امیدواریم هیچ مشکلی در ثبت قراردادهایمان نداشته‌باشیم و بتوانیم بازیکنان بیش‌تری جذب کنیم. چون الان تراز مالی ما مثبت است، قاعدتا نباید مشکلی باشد اما در هر صورت آماده رویارویی با هر مشکلی هستیم. 

اخبار زیادی در رابطه با جدایی فرنکی دی یونگ از بارسلونا مطرح شده اما توافقی برای انتقال این هافبک هلندی به تیم دیگر به دست نیامده است چون طرفین خواستار همکاری با یک‌دیگر هستند: فرنکی دی یونگ می‌خواهد در باشگاه بماند و باشگاه هم همین را می‌خواهد.  با این‌حال ما ملاحظات خودمان را داریم چون ساختار دست‌مزدی جدید وضع کرده‌ایم. ما برای ماندن دی یونگ در بارسلونا هرکاری می‌کنیم. امیدواریم او هم متقابلا چنین کاری انجام دهد. 

دیدگاه تان را بنویسید