آشنایی با هتل مجلل تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 + عکس

تیم ملی ایران در جریان حضور در جام جهانی قطر در کمپ الریان و در یک هتل تازه تاسیس و مجلل اسکان خواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم ملی فوتبال ایران در مدت‌زمان حضور در جام جهانی، اقامت در هتلی مجلل را که زمین تمرین اختصاصی هم دارد؛ تجربه خواهد کرد.

در فاصله چند ماه باقیمانده تا رقابت‌های جام جهانی قطر، تیم‌های مختلفی که در این تورنمنت شرکت می‌کنند، کمپ‌های محل اقامت خود را در دوحه انتخاب کرده‌اند. فدراسیون فوتبال ایران نیز از این مساله استثنا نیست. مدیران فدراسیون چندی قبل به کشور قطر رفتند و ضمن بازدید از شرایط چند هتل و کمپ تمرینی، در نهایت یکی را به عنوان محل اسکان تیم ملی ایران در جام جهانی برگزیدند.

حالا مشخص شده که تیم ملی ایران در هتل الریان دوحه که هتلی 5 ستاره و لاکچری به شمار می‌رود، اقامت خواهد داشت. این هتل علاوه بر امکانات خوبی که دارد، نزدیک به هتل محل اقامت مدیران فدراسیون فوتبال است و این موضوع نیز یکی از دلایل انتخاب آن برای رقابت‌های جام جهانی بوده است.

بررسی امکانات، شرایط جغرافیایی و تاریخچه محل اقامت تیم ملی در قطر به ما نشان می‌دهد که ملی‌پوشان فوتبال اقامتی لاکچری را در دوران حضور در جام جهانی تجربه خواهند کرد. در ادامه شرایط کمپ اقامتی ایران در جام جهانی قطر بررسی شده است.

**تاریخچه هتل الریان

هتل 5 ستاره الریان یک مرکز اقامتی تازه‌ساز به شمار می‌رود. هیلتون که یکی از هتل‌داران سرشناس‌ در جهان است، حدود یک سال قبل هتل الریان را در کنار مرکز خرید قطر افتتاح کرد. این هتل که با نام  «کوریو» نیز شناخته می‌شود، توسط یکی از طراحان مطرح دنیا به نام چامپان تیلور طراحی شده و از میهمانان ویژه در دوحه پذیرایی می‌کند.

الریان، اولین هتل تحت مجموعه کوریو (یکی از شرکت‌های بزرگی که هتل می‌سازد) است که در خاورمیانه افتتاح شده است.

هتل تیم ملی فوتبال ایران

معماری خاص این هتل بسیار چشم‌نواز است. نمای بیرونی آن شیشه‌ای و هلالی‌شکل است و ورودی این هتل هم با فواره‌ها و حوض‌هایی که مقابل آن قرار داده شده، جلب توجه می‌کند. جالب اینکه هتل الریان مستقیما به مرکز خرید قطر که اخیرا افتتاح شده، متصل است که این نیز نکته جالبی در معماری آن محسوب می‌شود.

**محل اقامت تیم ملی ایران چه امکاناتی دارد؟

هتل الریان یکی از لاکچری‌ترین‌ها در شهر دوحه محسوب می‌شود. این هتل دارای 201 اتاق و سوییت میهمان است، 5 اتاق جلسه دارد و یک سالن بزرگ به مساحت 300 متر مربع با ورودی اختصاصی در آن تعبیه شده که می‌تواند برای انجام تمرینی کششی در ایام جام جهانی مورد استفاده قرار بگیرد.

سوییت پرزیدنت این هتل دارای دو اتاق خواب، قسمت نشیمن و غذاخوری، کمد دیواری و یک حمام بزرگ در اتاق مرمری است.

هتل تیم ملی فوتبال ایران

این هتل یک رستوران گردان روی پشت بام خود دارد که نامش «موی ویوا» است. رستوران گردان هتل الریان غذاهای آمریکای لاتین را با طعم آرژانتینی از آشپزخانه اختصاصی اوپن خود با صندلی‌های خارجی و داخلی ارائه می‌کند. یک سالن غذاخوری نیز در طبقه همکف قرار گرفته که تمام روز آماده سرویس‌دهی است. هتل الریان همچنین ساحل اختصاصی دارد و مسافران می‌توانند برای استراحت از امکانات دریایی نیز استفاده کنند.

**نزدیکی زمین تمرین، باشگاه 24 ساعته و سه استخر روباز!

حال سوال اینجاست که آیا چنین هتلی برای یک تیم ورزشی مناسب است؟ اگر امکانات ورزشی هتل را بررسی کنیم، پاسخ این پرسش را می‌گیریم. هتل الریان فقط 500 متر با زمین تمرینی الریان (محل انجام تمرینات تیم ملی در جام جهانی) فاصله دارد و ملی‌پوشان فوتبال می‌توانند با طی کردن مسافتی کوتاه سریع به زمین چمن برسند و تمرینات‌شان را آنجا سپری کنند.

همچنین سه استخر در فضای روباز در هتل قرار گرفته که برای ریکاوری و انجام تمرینات آب‌درمانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ضمن اینکه یک سالن بدنسازی 24 ساعته در هتل وجود دارد که برای انجام تمرینات کار با وزنه ملی‌پوشان مناسب است. مناطقی هم تحت نام «بخش سلامتی» تعبیه شده که شامل سونا، جکوزی، حمام و دوش جت و… است.

**تلاش برای جلوگیری از اقامت تیم‌های دیگر

تنها مشکلی که ممکن است در ایام جام جهانی در هتل الریان برای تیم ملی پیش بیاید، اقامت تیم‌های دیگر است. این هتل 201 اتاق دارد و با توجه به فضای خوبش می‌تواند از تیم‌های دیگر هم پذیرایی کند. مسئولان فدراسیون فوتبال تلاش کرده‌اند در ایام جام جهانی تیم دیگری برای اقامت به هتل الریان نرود، اما اگر این اتفاق هم رخ بدهد، اجتناب‌ناپذیر است.

در جام‌های جهانی قبلی نیز شاهد بوده‌ایم که دو یا چند تیم در یک هتل اقامت داشته باشند و این مساله‌ای نیست که بشود الزامی برای آن در نظر گرفت.

گفتنی است؛ قرار است تعداد 40 اتاق برای همه اعضای تیم ملی شامل کادر و بازیکنان رزرو شود.

هتل تیم ملی فوتبال ایران

**اقامت لاکچری برای ملی‌پوشان فوتبال

کمپی که به تایید دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی نیز رسیده، مجلل و البته خوب برای ملی‌پوشان محسوب می‌شود. بازیکنان تیم ملی ایران از اردوی گذشته خود در کشور قطر چندان رضایت نداشتند و معتقد بودند نباید در ایام جام جهانی این مساله تکرار شود و حالا به نظر می‌رسد با تلاش‌های فدراسیون فوتبال مرکزی فوق‌العاده برای ملی‌پوشان در نظر گرفته شده است.

امکانات خوب این هتل و کمپ‌های تمرینی که در آن وجود دارد، به آماده‌سازی هرچه بهتر ملی‌پوشان برای سه بازی با انگلیس، آمریکا و ولز بسیار کمک می‌کند و بدون شک کادر فنی و مدیریتی نیز از انتخاب خود در این‌باره رضایت دارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید