بازدید صالحی امیری از اردوی تیم ملی گلف

صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک صبح امروز از اردوی تیم ملی بازدید کرد .

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ؛ در این بازدید صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک ، نصراله سجادی مشاور رییس ، حمید عزیزی رییس فدراسیون گلف ، پیمان فخری رییس مرکز نظارت بر تیم های ملی ، احمد بابایی مدیر امور مالی و خزانه دار کمیته ملی المپیک ، مهراد جمشیدی دبیر و مسئولان و کادر فنی و ملی پوشان کلف حضور داشتند .

صالحی امیری ضمن آرزوی موفقیت برای گلف ابراز داشت،هدف ما دیدار با شما و عرض خسته نباشید هست ، این رشته با حضور دکتر عزیزی امیدی تازه گرفت ، ایشان مدیر جوان ، شایسته و با انگیزه ای است و آینده خوبی را برای گلف با حضور ایشان . متصور هستم .

رییس کمیته ملی المپیک در ادامه با اشاره به عدم رشد سخت افزاری این رشته در کشور گفت : تصور غلط این بود که این ورزش لاکچری هست و زمین های آن را گرفتند و این رشته را محدود کردند . صالحی در ادامه به تلاش های صورت گرفته برای احیای زمین های ۲۰ هکتاری گلف اشاره ‌و افزود : ما اقدامات لازم را انجام دادیم و انگیزه این کار را داشتیم ولی در آن مقطع زمانی کشور بنا بر دلایلی که خارج از اختیار ما بود انجام نشد.

رییس کمیته ملی المپیک با برشماری ویژگی های این رشته در سلامت جامعه گفت : عمومی بودن این رشته، عدم برخورد فیزیکی و نداشتن محدودیت سنی از ویژگیهای این رشته است درست مثل شطرنج . البته وظیفه ما به عنوان کمیته عمدتا مربوط به مسایل فنی و اعزام ها است ولی در مورد رشته گلف به لحاظ سخت افزاری ورود خواهیم کرد.

صالحی افزود : ما امروز با تیم مدیریت کمیته ملی المپیک اینجا هستیم تا موضوعات و مسایل شما را در اولویت پیگیری کنیم ما باید در گلف سرمایه گذاری کنیم و برای یک دهه از آن بهره برداری کنیم . و برای نداشتن دغدغه بلیط های اعزام این تیم به پاریس را ما تهیه خواهیم کرد تا حداقل های لازم برای این رشته فراهم کنیم .

وی گفت: رویکرد گلف مدارا ، صبر و خویشتن داری است . ما اعتقاد داریم که تبعیض نباید باشد و با عدالت همسو هستیم برای توسعه نیازمند حضور و حمایت بیشتر بانوان هستیم .و حاصریم با بودجه ای برابر و یا حتی بیشتر از ورزش بانوان حمایت کنیم و طی چند روز آینده قدم های مثبتی برای گلف برخواهیم داشت .چرا که یک کشور با ۸۰ میلیون جمعیت باید حداقل ۷-۸ تا زمین گلف داشته باشد.

عزیزی رییس فدراسیون گلف ضمن خیر مقدم به صالحی امیری و هیات همراه اظهار داشت: انصافا کمیته ملی المپیک حمایت‌های خوبی از فدراسیون داشته که جای تقدیر و تشکر دارد.

عزیزی اظهار داشت : ورزش گلف از جنبه انسانی و تجهیزات توسعه نیافته ولی به برگت وجود شما این رشته از لحاظ فرهنگی توسعه داشته ، این رشته ذاتا فرهنگی است بدون داشتن داور در زمینی بزرگ بازی بر اساس اعتمادی که بین طرفین هست صورت می گیرد.

عزیزی ادامه داد: این رشته ۶۰۰ سال سابقه دارد ، و امیدوارو دلگرمیم به حمایت های شما و استمرارش که روزی گلف ایران بر بام مسابقات بین المللی ببینیم با ملی پوشان شایسته و مربیان و پیشکسوتانی که داریم .

 

دیدگاه تان را بنویسید