جی پلاس

یک بام و دو هوای گرایی؛ تکلیفت را روشن کن قهرمان!

محمدعلی گرایی با شکست در نیمه نهایی تورنمنت پیتلاسینسکی از کسب مدال بازماند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ محمدعلی گرایی، یکی از ستاره های کشتی فرنگی ایران در سال‌های اخیر بوده که سه برنز جهان و یک طلای بازیهای آسیایی را در کارنامه دارد و در المپیک توکیو هم از بخت های اصلی کسب مدال بود اما در رده بندی از رسیدن به برنز این مسابقات بازماند.

گرایی در سال‌های اخیر روند پر افت‌ و خیزی داشته و در مسابقات مختلف با حرکات هیجانی باعث ناکامی خود شده، نمونه آن در المپیک توکیو که حرکات بی پایه و پر هیجان او باعث شد تا دستش از مهم ترین مدال دوران ورزشی خود کوتاه بماند.

گرایی پس از المپیک در جهانی نروژ هم از بخت های اصلی مدال طلا بود اما باز هم به برنز رسید که پس از آن اعلام شد او با مصدومیت در این مسابقات شرکت کرده.

کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی که پس از مسابقات جهانی 2021 در هیچ تورنمنتی شرکت نکرده، روز گذشته در جام پیتلاسینسکی لهستان به روی تشک رفت اما در نیمه نهایی شکست خورد و پس از آن در رده بندی به دلیل مصدومیت روی تشک حاضر نشد تا یکبار دیگر انتقادات زیادی را به وجود آورد.

سوال اصلی اینجاست که اگر گرایی مصدوم است، چرا به مسابقات اعزام شده در حالی که کشتی گرفتن با مصدومیت می تواند شرایطش را بدتر کند و به دوران حرفه ای او پایان دهد؟ اگر هم مصدوم نیست پس چرا بدون هیچ دلیلی از رفتن روی تشک انصراف می دهد در حالی که با صرف هزینه زیاد به این مسابقات اعزام شده تا برای حضور در جهانی آماده شود؟

نکته دیگر اینکه اگر کادر فنی از مصدومیت گرایی اطلاع دارد، چرا او را به مسابقات اعزام می کند تا با دست خود ستاره اش را به مسلخ بفرستد و اگر کادرفنی از این مصدومیت بی اطلاع است، چرا این کشتی گیر با تجربه نباید آن را با مربیانش مطرح کند؟ که البته احتمال وقوع این فرضیه نزدیک به صفر و محال است.

با همه این ها به نظر می رسد مهم ترین نکته در عملکرد محمدعلی، ضعف دفاعی و روحیه هیجانی او باشد که کادرفنی تیم ملی هیچ برنامه ای برای اصلاح آن ندارند.

دارنده سه مدال برنز جهان در دفاع ضعف های زیادی دارد و هنوز نتوانسته پس از چند سال آن ها را برطرف کند و همین باعث می شود در مسابقات به راحتی فن بخورد و از طرفی پس از شکست، با تصمیمات هیجانی از حضور روی تشک و ادامه مسابقات سر باز می زند تا عملا دست کشتی را در پوست گردو بگذارد.

بهتر است کادرفنی یک بار برای همیشه تکلیف این رفتارهای گرایی را مشخص کند تا اگر او مصدوم است، به مسابقات نرود و اگر هم مصدوم نیست، تا آخرین مسابقه روی تشک برود و بجنگد.

دیدگاه تان را بنویسید