خاطرات خوش ایران از تقابل با آمریکا

سایت الکوره در گزارشی به بررسی تیم های حاضر در گروه دوم جام جهانی 2022 قطر پرداخت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سایت «الکوره» عربی در گزارشی به تاریخ تقابل ها تیم های گروه دوم جام جهانی 2022 قطر پرداخت.

تیم ملی فوتبال ایران در گروه دوم با تیم های ملی انگلیس، آمریکا و ولز رقابت می کند. در این زمینه سایت «الکوره» نوشت: اهالی فوتبال منتظر آغاز بیست و دومین دوره جام جهانی به میزبانی قطر هستند.

به نظر می رسد گروه دوم در رقابت های جام جهانی یکی از گروه هایی باشد که هواداران با توجه به حضور انگلیس، قهرمان جام جهانی 1966 و پس از مدت ها غیبت دوباره در انتظار کسب قهرمانی مجدد است.

در این گروه تیم ملی ولز به همراه تیم های ایران و آمریکا نیز حضور دارند. در گزارش زیر به تقابل انگلیس و ایران مقابل تیم های گروه B، ولز و آمریکا پرداخته است:

*برتری انگلیسی ها

به نظر می رسد بازی انگلیس مقابل ولز یکی از دیدارهای متمایز این گروه باشد، اما تاریخ برتری آشکاری برای تیم انگلیس را نشان می دهد. 

دو تیم قبل از جام جهانی 12 بار به مصاف هم رفتند و انگلیس 11 بار پیروز شد در حالیکه ولز طعم پیروزی را نچشیده است.

اولین تقابل دو تیم در مقدماتی جام جهانی 1950 بود و تیم انگلیس در 15 اکتبر 1949 با نتیجه 4-1 پیروز شد. در حالی که آخرین دیدار این دو تیم  در 8 اکتبر 2020 در یک بازی دوستانه بود که با برتری 3-0 انگلیس به پایان رسید.

این دو تیم پیش از این هرگز در جام جهانی با هم روبرو نشده بودند، اما در جام ملت های اروپا در سال 2016 به مصاف هم رفتند و انگلیس با نتیجه 2-1 پیروز شد.

انگلیس برتری خود را بر آمریکا تکرار کرد و از 6 مسابقه ای که آنها را گرد هم آورد 4 برد به دست آورد و تیم آمریکا جز یک بار طعم پیروزی را نچشید.

اولین تقابل انگلیس و آمریکا در مرحله گروهی جام جهانی 1950 بود که آمریکا با یک گل پیروز شد، سپس در جام جهانی 2010 به تساوی یک بر یک رسید که نشان دهنده طلسم خوش بینی برای تیم آمریکاست. آخرین دیدار این دو تیم در تاریخ 15 نوامبر 2018 بود و انگلیس با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد.

*ایران.. خاطرات سال 98

ایران پیش از این هرگز در بازی رسمی و دوستانه با تیم های انگلیس و ولز دیدار نکرده است. اما ایران در یک تقابل با آمریکا در جام جهانی 1998 خاطرات خوشی دارد و در آن زمان باذ نتیجه (2-1) پیروز شد.

تیم ملی ایران در آن دیدار تاریخی موفق شد با گل های حمید استیلی و مهدی مهدوی کیا پیروزی این نبرد شود. برایان مک برای آمریکا  در این بازی گلزنی کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید