رونمایی از سردیس مدال آوران المپیک سیدنی تا لندن/ سوریان کرونا گرفت و نیامد

مراسم رونمایی از سردیس پنج تن دیگر از مدال آوران بازی های المپیک برگزار شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مراسم رونمایی از سردیس پنج تن از قهرمانان المپیک سیدنی تا لندن در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. علیرضا دبیر قهرمان المپیک ۲۰۰۰ سیدنی، یوسف کرمی دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۰۴ آتن، مراد محمدی دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۰۸ پکن، و بهداد سلیمی و حمید سوریان قهرمانان المپیک ۲۰۱۲ لندن نفراتی بودند که از سردیس آنها رونمایی شد.

در این مراسم علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی حضور نداشت و مادر او به همراه پژمان درستکار در مراسم شرکت کرد. حمید سوریان نیز به دلیل ابتلا به کرونا نتوانست در مراسم حاضر شود.

سمیرا اصغری عضو کمیته بین‌المللی المپیک از کشور افغانستان و سعید خطیب زاده سخنگوی سابق وزارت امورخارجه مهمان ویژه مراسم بودند.

حمید سجادی وزیر ورزش هم با تاخیر در مراسم شرکت کرد.

نگاه ما به قهرمانان ابزاری نیست

رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک در این مراسم بیان کرد: امروز، روز مهمی در ورزش قهرمانی ایران است. در میان ۱۶ برنامه ای که داشتیم، برنامه امروز مهمترین در سه سال گذشته است. آنها در سخت ترین شرایط کام ملت را شیرین کردند.  فلسفه این رونمایی‌ها این است که نگاه ما به قهرمانان ابزاری نیست. این سنت فراموشی را باید کنار بگذاریم و باید قدرشناسی کنیم. وقتی دبیر روی سکو رفت، یک ملت شادمانی کردند. 

صالحی امیری با اشاره به حضور سمیرا اصغری در مراسم گفت: ما او را نماینده زنان جهان اسلام در کمیته بین المللی المپیک می‌دانیم و از او به پاس زحماتی که داشتند، تقدیر می کنم. 

حمید سوریان ورزشکار با اخلاقی است

ابراهیم جوادی دارنده چهار طلای جهان و برنز المپیک در مورد حمید سوریان گفت: سوریان از نظر اخلاقی جوان خوب و با معرفتی است. همه به او احترام می‌گذارند و این باعث خوشحالی است. امیدوارم هر چه زودتر سلامتی خود را به دست آورد و کارش را در کشتی ادامه دهد.  

اخلاق مراد محمدی زبانزد است

پژمان درستکار در مورد مراد محمدی نیز صحبت کرد و گفت: او واقعا فرد با اخلاقی است و حتی وقتی می خواست زیر بگیرد هم ابتدا اجازه می گرفت ( باخنده). همیشه اخلاق او زبانزد بوده است. او مدال با ارزشی هم در المپیک پکن کسب کرد و  همچنین از مربیان خوب کشتی است.

کرمی از ابتدا سرشار از انرژی بود

حسن ذوالقدر سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو نیز در مورد یوسف کرمی گفت: بیش از ۱۵ سال سرمربی تیم ملی بودم و تجربه حضور در ۶ دوره المپیک را دارم. این افتخار را داشتم در کنار افرادی مثل یوسف کرمی شاهد به اهتزاز درآمدن پرچم ایران باشم.  یوسف کرمی نوجوان ۱۵ ساله بود که به اردوی تیم ملی آمد. صادقانه بگویم شاید لباسش هم برای تکواندو استاندارد نبود اما سرشار از انرژی و فعل خواستن بود و در همان اولین حضورش در مسابقات جهانی، صاحب مدال شد. او سپس مرا مجاب کرد در مسابقات تست المپیک سیدنی از وجودش بهره ببرم. او برای حضور در وزن چهارم المپیک وزن کم داشت و مجبور شدیم وزنش را بالا ببریم. ولی از همان جا نردبان ترقی او گذاشته شد و مجوز حضور در المپیک آتن را به دست آورد و در نهایت به مدال برنز رسید. 

اتفاقی که برای سلیمی در المپیک ریو رخ داد از خاطره‌ها پاک نمی شود

سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه برداری و نایب قهرمان المپیک لندن در مورد بهداد سلیمی تصریح کرد: امروز احساس غرور کردم. شناسنامه تاریخ ورزش ایران که ورق می‌خورد، احساس غرور می کنیم. می‌خواهم درباره کسی صحبت کنم که ۲۰ سال در کنارش بودم. امیدوارم اکنون با بهداد عزیز در مسئولیت اخبر خدمتگزار جامعه وزنه برداری باشیم. بهداد از روز اول حضورش در اردوی تیم ملی با اخلاق حرفه‌ای و منش پهلوانی پله های ترقی را طی کرد و از نزدیک شاهد تلاش هایش بودم. این افتخار را داشتیم که در قهرمانی جهان و المپیک لندن در کنار هم پرچم ایران را به اهتزاز در آوریم.  بهداد مصمم بود طلای دوم المپیک خود را کسب کند و پنج ماه با وجود مصدومیت جنگید و از ذره ذره وجودش مایه گذاشت و در ریو رکورد المپیک را شکست اما در نهایت آن اتفاق تلخ رقم خورد که از ذهن ها پاک نمی‌شود. الان هم در فدراسیون در کنار سلیمی هستم و امیدوارم وزنه برداری دوباره با درخشش قهرمانان خود به روزهای اوج گذشته باز گردد.

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان نیز در این مراسم بیان کرد: حرف زدن در این جلسات زیره به کرمان بردن است. همیشه فرهنگ سپاس و احترام را به ما توصیه کرده اند و برای همین اینجا هستیم که از ستاره ها و خوبان ورزش ایران یاد و سپاسگزاری کنیم.

او با اشاره به حضور خطیب زاده گفت: دیپلماسی بین المللی حائز اهمیت است و خیلی از دستگاه ها مثل وزارت امور خارجه می توانند کمک زیادی در این مورد داشته باشند.  به خانم اصغری هم خیرمقدم می گویم‌.  در المپیک زمستانی جلسه غیر رسمی با او داشتم که دیدگاه های خوبی داشت.  

سجادی با اشاره به برگزاری مراسم گفت: کمتر جایی را مانند ایران سراغ دارم که پیشکسوتان را ارج می‌نهند. ورزشکاران سایر کشورها می‌گویند تا زمانی که ما مدال کسب می‌کنیم مورد توجه هستیم. به عزیزانی که علاقه دارند کشور خود را جابه‌جا کنند، می‌گویم هیچ کجا ایران نمی‌شود.  

سجادی با اشاره به حضور پژمان درستکار در مراسم گفت: بعد از  بازی های کشورهای اسلامی، مسابقات جهانی کشتی را در پیش داریم و از همین جا برای پژمان درستکار و تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی آرزوی موفقیت دارم.

 

 

پژمان درستکار

بهداد سلیمی سجاد انوشیروانی

یوسف کرمی

پیمان فخری

مراد محمدی

سیدرضا صالحی امیری

دیدگاه تان را بنویسید