منصوریان در حمایت از اسکوچیچ: ما به مربیان سرکش و جنگجو عادت کردیم!

علیرضا منصوریان به عنوان میهمان حضوری در برنامه فوتبال برتر حاضر شده تا در خصوص شرایط تیم ملی صحبت کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، بازیکن و مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با حضور در برنامه فوتبال برتر صحبت‌های قابل تاملی در خصوص ضرورت حفظ یکپارچگی بین ملی‌پوشان و دوری از تصمیمات بالادستی در فوتبال مطرح کرد.

منصوریان که بعد از صحبت‌های آزمون شروع به بیان نقطه نظراتش کرد، حرف‌هایش را اینطور آغاز کرد:"بچه های ما نباید اختلاف نظرشان را در فضای مجازی بیاورند. ما بازیکن تیم ملی هم بودیم و می دانیم اختلاف نظر همیشه بوده و نمی خواستیم فلان شخص در تیم ملی و حتی در ترکیب باشد، اما در نهایت سرمربی تصمیم می گرفت. اگر سردار و مجموعه اش دو ماه قبل این استوری را می گذاشتند، بحثی نبود ولی الان که اختلافات علنی شده، تمرکز مردم برهم ریخته و نکند سردار با هم تیمی خود مشکل پیدا کند."

سرمربی اسبق استقلال در ادامه گفت:"اگر دو بازیکن با مسئولان، درباره تغییر سرمربی حرف زده باشند، اشتباه محض است. علی آقای دایی بزرگ فوتبال ایران است ولی با محمد مایلی کهن مشکل داشت که یک دوره به تیم ملی دعوت نشد ولی دوباره او را به اردو دعوت کردند. با این حال ما اصلا درباره این مسائل دخالت نمی کردیم."

منصوریان به انتقاد از صحبت‌های اعضای کمیته فنی گفت:"فدراسیون نابسامانی داریم. ماجدی و دبیرکل را می بینیم که خیلی فعال هستند. ببینید چند نفر فوتبالی در هیئت رئیسه هستند؟ امروز یک خبر آمد که قاسمپور گفته اسکوچیچ صلاحیت نداشته. پس چرا در مقدماتی صلاحیت داشته؟ با مردم رو راست باشید. مردم ما متوجه می شوند. مردم ما در فضای ناسالمی به نام مجازی هستند. آیا خبر دارید امروز در کمیته فنی اختلاف شدید بوده و در نهایت این تصمیم را گرفتند. شما باید با احترام اسکوچیچ را دعوت کنید و بگویید این تصمیم را گرفتیم. در دوره من چند مرد سال آسیا در تیم ملی بودند. من صحبت های آقای خداداد و کریم باقری را گوش کردم و می دانم در دوره ما چنین چیزی نبوده است."

دستیار سابق کارلوس کی‌روش در تیم ملی که مخالف اسکوچیچ در شروع کارش بود، با حمایت از این سرمربی گفت:"دو هفته قبل یکی از مسئولان با صراحت گفت اسکوچیچ می ماند ولی به نظر می رسد تصمیم گیری در جای دیگری است. چطور می شود خروجی کمیته فنی این مسئله است؟ من منتقد اسکوچیچ بودم ولی او در مقطعی عنوان سرمربی تیم ملی را عهده دار شد که ویلموتس تیم ملی را به گند کشیده بود. ما با ثبات خوبی به جام جهانی رفتیم. در قرارداد اسکوچیچ یک جایزه بود که در صورت صعود، به جام جهانی می رسد. اما به نظرم اسکوچیچ خیلی مظلوم و ساکت بود. ما به مربیان سرکش و جنگجو عادت کردیم. اگر اسکوچیچ جنجال راه می انداخت و روی میز می زد، همه تلنگر می خوردند. او همیشه می گفت با این شرایط و اردوها می سازم و این مشکل بود. نهایت کم لطفی به اسکوچیچ بود که این کار را کردند. او در راه بود که این اتفاق را رقم زدند. اگر صلاحیت فنی ندارد، چرا قبلا انتخاب کردید؟"

او در پایان مکالمه سردار به او هم جمله‌ای گفت:" سردار و ملی پوشان باید الگویی برای همه بازیکنان جوان باشند که در آینده با پست گذاشتن حرفشان را نزنند.

باید از سرمربی تیم ملی دفاع می شد، کما اینکه همین نسل از کی روش دفاع کردند."

سرمربی اسبق تیم ملی امید با انتقاد مجدد از نظرخواهی از بازیکنان تیم ملی توسط مسئولانی فراتر از فدراسیون فوتبال گفت:"شاید آن دو بازیکن را کسی صدا کرده بود تا مشورت بگیرند. شاید آن دو بازیکن خودشان نرفته بودند ولی اگر کسی از مسئولین غیر از فدراسیون فوتبال این دو بازیکن را صدا زده باشد، دقیقا یک کار غیر مسئولانه و غیر حرفه ای بوده است. شاید آن دو بازیکن در رودربایستیِ آن مسئول ماندند که کار غلطی بوده است. فردا این کار را باشگاه ها هم انجام می دهند. متاسفانه الان هم در باشگاه ها مدیران غیر فوتبالی حضور دارند و بیشتر هم شده اند. شاید آن مسئول به فکر پرچم تیم ملی بوده که آن دو بازیکن را دعوت کرده ولی نمی دانسته این کار کاملا نادرست است و تیم را به حاشیه می برد. صدای همه ملی پوشان قدیمی درآمده است. این کار خطرناک بوده و باید از آن دو بازیکن بپرسید چه چیزی بوده است. یک بازیکن اصلا جزو ملی پوشان اصلی نبوده که از طرف همه حرف زده است."

منصوریان که صحبت‌های کمیته فنی اصلا به مذاقش خوش نیامده اضافه کرد:"حرف کمیته فنی درباره اسکوچیچ که گفته معلم ابتدایی را در نظر بگیرید، اما بهتر بود همان روز که مرحله مقدماتی تمام شد، یک گل در گردن اسکوچیچ می انداختند و تقدیر می کردند.  بخشی از کاریزما را باید از فدراسیون به اسکوچیچ می دادند. من به عنوان سرمربی نباید به عقب نگاه کنم چون به تیرک های عمودی فوتبال می خورم و نابود می شوم. این شخص همیشه بین زمین و هوا قرار گرفته بود."

او در مورد حمایت مسئولان از اسکوچیچ تا همین چند شب پیش گفت:"هفته پیش فدراسیون گفت اسکوچیچ در جام جهانی سرمربی است، اما شما(فدراسیون) که برنامه ندارید و نمی توانید ثبات در گفتار داشته باشید؛ علت اصلی را عدم حضور فوتبالی های بزرگ می دانم و دخالت دیگر قسمت ها از بیرون فدراسیون.  وقتی بازیکن فوتبال به یک اندازه ای قوی می شود که در مارکت قیمتش بالا می رود، این فضا را می بیند، این کارها را می کند. اینکه یک نفر از هیئت مدیره با یک بازیکن ارتباط می گیرد، کار احمقانه ای است."

منصوریان در مورد سرمربی مناسب برای جانشینی اسکوچیچ گفت:"معمولا مربیان جنگی در فوتبال ما موفق هستند. الان 20 بازیکن لژیونر داریم و قیمت برخی از آنها مثل طارمی و آزمون بالای هزار و 500 میلیارد است. ما مجبور هستیم مربی ایرانی انتخاب کنیم یا باید مربی خارجی بیاوریم که امروز صحبت از بازگشت کی‌روش را شنیدم؛ گویا یکی از مسئولان رده بالا تلفنی با او صحبت کرده است. دومین آپشن هم مربی داخلی است. ما مربی داخلی خوب داریم. اکثر ما مربیان عادت کردیم وقتی یک نفر را از خارج می آوریم، دور او می گردیم ولی وقتی می بینیم خودمان نیروهای شاخصی در جهان داریم(مثل علی دایی و فغانی) به آنها بی توجه هستیم."

منصوریان با دفاع از سرمایه‌های داخلی فوتبال کشورمان گفت:" ما نسبت به هموطنان خودمان دیرباور هستیم. اکثر مربیان به ویلموتس خوشامد گفتند ولی من گفتم آقای ویلموتس شما یکی از بهترین فوتبالیست های بلژیک بودی و در چهار جام جهانی بودی ولی مربی خوبی نیستی. همان موقع گفتم کمترین توقع صعود مستقیم به جام جهانی است و او جا پای کی روش می گذارد. ما الان سه، چهار مربی داخلی خوب داریم."

 

دیدگاه تان را بنویسید