غارت بلیت ‌بازی های تیم ملی در جام جهانی!

ترافیک در مرحله چهارم بلیط فروشی جام جهانی بالا و شانس خرید بلیت اندک است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ برگزاری جام جهانی 2022 برای اولین بار در پاییز باعث شده تا در مقطعی که معمولا از تیم قهرمان و آمار و ارقام جام صحبت می کردیم، شاهد برگزاری آخرین دور از بلیط فروشی مسابقات باشیم؛ پروسه ای که برای حضور در قطر و اقامت در این کشور در طول جام جهانی الزامی است. در سه مرحله قبلی بخش قابل توجهی از بلیط ها فروخته شدند اما خیلی ها بودند که برای خرید بلیط، امیدوار به صف طولانی مرحله چهار بودند؛ از بین این افراد، بودند کسانی که به هدف خود رسیدند ولی هواداران تیم هایی چون ایران، برزیل و آرژانتین با پیام SOLD OUT مواجه شدند.

ورزش سه نوشت: برای اینکه از آمار بلیط های موجود، قیمت ها و هر اطلاعات دیگری در این زمینه مطلع شویم، در مرحله چهار بایستی پشت یک صف مجازی طولانی مدت قرار بگیریم؛ صفی که بسته به زمان ورود شما از چند دقیقه تا چندین ساعت می تواند طول بکشد. طی صحبت هایی که با چند متقاضی بلیط در چند کشور مختلف داشتیم که امروز برای این کار تلاش کرده بودند، گزارش صف انتظارهای 4،5 ساعته را دریافت کردیم و حتی نفراتی هم بودند که بدشانس تر از بقیه، همچنان در صف قرار داشتند! با یکی از این خریداران که بعد از انتظاری حدود 4 ساعت، از صف عبور و وارد سامانه بلیط فروشی شده بود، گپ مفصلی زدیم؛ حاصل صحبت های ما با پیمان مطالبی است که می تواند خیلی به دردتان بخورد. در این گفت و گو از ترفندهایی برای دور زدن قانون پرداخت هزینه بلیط توسط فرد ثبت نام کننده که مشکل اکثر کاربران ایرانی است هم صحبت کرده ایم!

فروش یک میلیون و هشتصد هزار بلیط در سه مرحله

فیفا پیش از این سه دور بلیط فروشی انجام داده بود. دور اول به صورت ثبت نام و قرعه کشی بود، دور دوم به صورت صف مجازی بود که پس از عبور از صف می توانی بلافاصله خرید را انجام داده و بلیط را دریافت کنی. سومی دوباره به صورت ثبت نام و قرعه کشی بود و مرحله چهارم که از امروز شروع شد به صورت صف مجازی است. در این مرحله شما باید راس ساعت حضور پیدا کنید و چندین ساعت هم طول می کشد تا بتوانید وارد سیستم شده و خرید انجام دهید، با این احتمال که با توجه به فروش بخش قابل توجهی از بلیط ها در مراحل قبل (یک میلیون و هشتصد هزار بلیط قبل از این مرحله به فروش رسیده بود)، با پیام SOLD OUT برای بازی های مورد نظر مواجه شوید.

صف های طولانی و شانس پایین خرید بلیط!

مرحله چهارم از امروز شروع شده و تا روز 25 مرداد ادامه خواهد داشت. با توجه به اینکه امروز، روز اول بود صف شلوغ و انتظارهای چندین ساعته را شاهد بودیم. انتظار می رود که به مرور از میزان صف کاسته شود. البته همزمان با این اتفاق، از تعداد بلیط های در دسترس هم کم خواهد شد، پس تحمل صف های طولانی روزهای اول کاملا منطقی است. البته در چنین شرایطی روز 16 آگوست (25 مرداد) به عنوان روز آخر این مرحله معنی خود را از دست داده چون خیلی از بازی ها از همین امروز SOLD OUT شده اند.

 

بازی‌های ایران، برزیل و آرژانتین؛ SOLD OUT

پیمان از لحظات نخست شروع مرحله چهار، کار خود را شروع کرده و بعد از انتظار 4 ساعت و 30 دقیقه ای وارد سیستم بلیط فروشی شد. هدف او خرید بلیط های بازی ایران در مرحله گروهی بود ولی متاسفانه همه بلیط ها به فروش رفته بود و هیچ یک از سه بازی ایران ظرفیت خالی نداشت. البته طرفداران دو تیم دیگر هم امروز با پیام مشابهی مواجه شدند. برزیل و آرژانتین در کنار ایران، سه کشوری هستند که بلیط همه بازی های آنها در دور گروهی به فروش رفته است. 

بازی با کامرون آخرین امید دوست داران سلسائو بود که بلیط های این بازی هم نیم ساعت بعد از شروع مرحله چهارم به پایان رسید. در حال حاضر برای بازی های ایران فقط امکان خرید بلیط معلولین وجود دارد.با وجود تمام شدن بلیط های سه بازی ایران، طرفداران دیگر تیم های آسیایی حاضر در جام جهانی 2022 هنوز امکان خرید بلیط تیم خود را دارند. جالب اینجاست که بازی های مهم دیگری چون امریکا – انگلیس هنوز SOLD OUT نشده اند.

 

ایران-انگلیس موجود است اگر اهل این کشور باشید!

مطابق ادوار گذشته سیستم بلیط فروشی برای هواداران کشور میزبان متفاوت است. آنها سامانه متفاوت با سهمیه و قیمتی متفاوت نسبت به هواداران دیگر کشورها دارند. شما اگر ملیت قطری داشته باشید، وارد یک سامانه دیگر برای خرید بلیط خواهید شد. در این سامانه شما هم بلیط ارزان تر دریافت خواهید کرد هم به عنوان هواداران کشور میزبان از 25 درصد سهمیه اختصاصی برخوردار خواهید بود که امکان خرید بلیط هر دیداری را دارید. مثلا اگر شما در همین مرحله ملیت قطری داشته باشید، سهمیه بلیط بازی های ایران برای شما موجود است و امکان خرید بلیط های این سه دیدار را دارد.

ترفندی برای هر مشکل پرداخت هزینه بلیط

مشکل IP ایران برای ثبت نام و ورود به سامانه که توسط برخی از کاربران گزارش شده بود در این مرحله وجود نداشت و تنها مورد همان مشکل قبلی بود. این مشکل هم به دلیل قانونی است که طبق آن پرداخت هزینه بلیط بایستی از کارت فردی صورت بگیرد که با بلیط ها با حساب کاربری او خریداری می شود. بسیاری از هواداران ایرانی که با حساب کاربری خود اقدام به خرید بلیط کرده بودند به دلیل نداشتن کارت بانکی بین المللی به مشکل خورده بودند و امکان پرداخت با کارت فرد دیگری که در خارج از ایران بود نیز وجود نداشت. (ضمن اینکه فرایند پرداخت به غیر از VISA CARD بسیار سخت و پیچیده است. این حتی در مورد مستر کارت هم صدق می کند.)

در ابتدای گزارش از ترفندی برای این کار صحبت کرده بودیم که می خواهیم به شرح آن بپردازیم. یک نفر می تواند برای چندین نفر بلیط خریداری کند به شرط اینکه خودش هم جزو آنها باشد؛ با علم به این موضوع، پیمان با حساب کاربری یکی از دوستان خود که در کشور دیگری زندگی می کند و ویزا کارت دارد، وارد سیستم شد تا از این طریق مشکل پرداخت را حل کند. شما هم می توانید از این تکنیک برای خرید و پرداخت بدون مشکل استفاده کند؛ البته اگر بلیط مورد نظر هنوز باقی مانده باشد!

 

اگر می‌خواهید به قطر بروید؛ این توصیه را جدی بگیرید

ویزای مخصوص جام جهانی، مورد مهم دیگری است که بعد از خرید بلیط برای آن اقدام خواهید کرد. خرید بلیط، لازمه ورود به پروسه این کار است. یک نکته مهم برای افرادی که موفق به تهیه بلیط نشده اند این است که آنها می توانند برای عقب نیفتادن از کار، بلیط یکی از بازی هایی که هنوز ظرفیت دارند را خریداری کنند تا از این طریق بتوانند کارهای مربوط به ویزا و رزرو هتل را انجام دهند؛ با توجه به زمانبر بودن این پروسه و پر شدن ظرفیت اکثر هتل ها، این نکته می تواند خیلی به درد بخورد. پیمان برای شروع این پروسه از ترفند یاد شده استفاده و بلیط درجه سه یکی از بازی های ظرفیت دار  (ارزان ترین بلیط) را خریداری کرد تا بتواند اقدامات لازم را برای دریافت ویزا شروع کند. همزمان با این کار، او تلاش خواهد کرد تا از طریق دیگری شانس خود را برای خرید بلیط بازی های ایران امتحان کند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید