بی اعتمادی شطرنجبازان به قهرمان جهان

شطرنج بازان مطرح جهان معتقدند قهرمان جهان در بیان عدم تمایل به دفاع از عنوان قهرمانی اش صادق نبوده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ چند ماه پیش بود که کارلسن اعلام کرد اگر بازیکنی به جز فیروزجا قهرمان کاندیداها شود، او حاضر به بازی نیست و آماده است عنوان قهرمانی جهان را واگذار کند. حالا پس از پایان رقابت های کاندیداها که نپومنیشی قهرمان شد طبق وعده ای که داده نباید مقابل حریف روس خود بازی کند.

اما شطرنجبازان شاخص جهان معتقدند کارلسن به نوعی بلوف زده و حتما در مسابقه حاضر می شود. دین لیرن نفر دوم کاندیداها که در صورت انصراف کارلسن باید مسابقه قهرمانی جهان را با نپومنیشی برگزار کند، درباره این مسابقه گفت: من فکر نمی کنم کارلسن از مسابقه انصراف بدهد و حتما در این بازی حاضر می شود. 

آنیش گیری، نفر اول شطرنج هلند که همیشه در فضای مجازی با کارلسن کری خوانی دارد نیز معتقد است کارلسن حتما در این مسابقه حاضر خواهد شد.

نپومنیشی پس از قهرمانی در پاسخ به این سوال که دوست دارد مسابقه را با چه کسی بازی کند، با قاطعیت گفت به انتقام فکر می کنم. به این ترتیب او نیز معتقد است کارلسن در مسابقه حاضر خواهد شد.

دفاع کارلسن از عنوان قهرمانی جهان غیر از جایزه نقدی هنگفت، مزایای زیادی برایش دارد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و شطرنجبازان او از خیر این مسابقه نمی گذرد.

دیدگاه تان را بنویسید