پدیده نادر در فوتبال ایران!

مسعود شجاعی در 38 سالگی موفق به امضای قرارداد دو ساله با نساجی شد؛ اتفاقی که در دنیای فوتبال حرفه ای برای هر بازیکنی رخ نمی دهد!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مسعود شجاعی، کاپیتان سابق تیم ملی و بازیکن فصل گذشته نساجی که با این تیم قهرمانی در جام حذفی را جشن گرفته بود، روز گذشته قرارداد دو ساله ای را با نساجی امضا کرد. 

به این ترتیب این بازیکن تا 40 سالگی برای نساجی بازی خواهد کرد و نشان می دهد همچنان از شرایط بدنی بسیار خوبی برخوردار است. شجاعی طی چند فصل گذشته جزو بازیکنانی بوده که کمترین مصدومیت را داشته و این مسئله نشان از زندگی سالم و وضعیت فیزیکی ایده آل او دارد. 

اما نکته جالب توجه درباره شجاعی، عقد قرارداد دو ساله با نساجی است؛ اتفاقی که در پنج لیگ معتبر دنیا خیلی کم رخ می دهد و در این سال ها بازیکنان زیادی مانند سرخیو راموس هم نتوانستند این کار را انجام دهند. 

مساله به سن و سال و وضعیت فیزیکی این بازیکنان بر می گردد که باشگاه های اروپایی به علت شرایط مالی خود حاضر به ریسک کردن برای بازیکنان بعد از 32 و 33 سال نیستند و قرارداد آن ها را در سالانه تمدید می کنند. 

زلاتان ابراهیموویچ یکی از بازیکنانی است که قرارداد خود را با تمام تیم های خود در این سال ها به طور سالانه تمدید کرده و حتی به علت مصدومیت های زیادش در فصل اخیر، مدیران میلان را برای تمدید قرارداد با تردید مواجه کرده است. 

سرخیو راموس یکی دیگر از بازیکنانی است که دو سال قبل تلاش داشت به علت جایگاه بالای خود در رئال مادرید مدیران این باشگاه از جلو پرز را مجاب به عقد قرارداد دو ساله کند اما مدیر باتجربه مادریدی ها این مسئله را نپذیرفت و در نهایت راموس راه خروج را در پیش گرفت.

بهترین باشگاه در این زمینه برای بازیکنان پا به سن گذاشته چاری سن ژرمن است که قرارداد سه ساله ای را به راموس داد اما از همین زمینه هم لطمه خورد چرا که راموس در طول فصل جاری بارها غایب بود و کمتر از هر زمانی برای تیمش به میدان رفت. 

به طور کلی قرارداد طولانی مدت و حتی دو ساله برای بازیکنانی که 35 سالگی را رد کرده اند معنی ندارد و باشگاه ها حاضر نیستند درباره سلامتی این بازیکنان در بلند مدت ریسک کنند اما در ایران عقد قرارداد با بازیکنان جوان به صورت سالانه و با بازیکنان باتجربه به صورت بلند مدت انجام می شود!

دیدگاه تان را بنویسید