پشیمانی فوتبالیست ایرانی که به داور سیلی زد!

بازیکن جنجالی لیگ دسته دو فوتبال کشور که به صورت داور مسابقه سیلی زد درباره این اتفاق صحبت می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در شرایطی که دیدار تیم های نود ارومیه و خلیج فارس ماهشهر در چارچوب رقابت های هفته بیست و پنجم لیگ دسته دو با نتیجه ۱-۰ به سود نود دنبال می‌شد، در دقیقه ۷۷ داور یک پنالتی به سود میزبان اعلام کرد تا همین مسئله باعث جنجالی شدن مسابقه بشود. پس از اعلام پنالتی مهدی تازیک بازیکن تیم خلیج فارس به سمت داور رفت و پس از اعتراض به این تصمیم، با کارت قرمز او روبرو شد تا این اتفاق باعث عصبانیت بیشتر این بازیکن بشود و او به صورت داور سیلی بزند. این حرکت بازیکن ۲۵ ساله خلیج فارس باعث شد تا این مسابقه نیمه تمام بماند و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم با صدور دستور موقت تا اطلاع ثانوی او را از حضور در استادیوم های فوتبال کشور محروم کند.

تازیک که حالا منتظر تصمیم نهایی کمیته انضباطی و مشخص شدن مدت زمان محرومیتش است، در گفت‌وگوی با ورزش سه بابت این اتفاق ابراز ندامت کرد و از داور مسابقات طلب حلالیت نمود. او همچنین گفت این اتفاق تحت تاثیر مشکلات خانوادگی و شرایط روحی نامساعد او رخ داده است.

این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانیم:

* در آن لحظه چه اتفاقی افتاد که باعث عصبانیت تو شد؟

از هفته قبل از آن بازی فشار روحی و روانی روی من بود و مشکل خانوادگی کوچکی داشتم. در جریان آن بازی صحنه پنالتی فشار بازی را بالا برد؛ من هم پیش از آن خونسرد بودم اما سمت داور که رفتم و ایشان را لمس کردم و گفتم چرا خطا؟ کارت قرمز داد و من دست او را گرفتم و گفتم تو رو قرآن کارت قرمز نده اما زمانی که کارت را داد متاسفانه این کار را انجام دادم...

* چه مشکل خانوادگی باعث این حد فشار شده بود؟

مشکل شخصی بود. واقعا نمی‌توانم درباره‌اش چیزی بگویم. در این حد بگویم که باعث شده بود از نظر ذهنی آماده نباشم.

* چه شد که نتوانستی خودت را کنترل کنی؟

فقط بخاطر فشار هایی که رویم بود این کار را انجام دادم و الان هم فقط می‌خواهم از داور مسابقات عذرخواهی کنم.

* بلافاصله بعد از این کار پشیمان شدی؟

واقعا پشیمان شدم. ۴-۵ روز افسردگی گرفتم و از خانه بیرون نمی‌آمدم و حتی روزی یک وعده غذا می‌خوردم. جوانی و ناپختگی کردم و برای همین می‌خواهم به صورت رسمی عذرخواهی کنم.

* واکنش هم‌تیمی ها و سرمربی تیم‌تان به این اتفاق چه بود؟ 

هیچکس حرفی نزد و فقط من را آرام می‌کردند.

* بعد از بازی با خود داور صحبت کردید؟

نه متاسفانه نتوانستم سمت ایشان بروم.

* خودتان نخواستید یا شرایط پیش نیامد؟

متاسفانه شرایط پیش نیامد. قصد داشتم از ایشان عذرخواهی کنم اما از استادیوم خارج شده بودند و نشد.

* همه می‌دانیم داور بعد از اینکه تصمیمی می‌گیرد، تصمیم خودش را عوض نمی‌کند. با این حساب چرا اعتراض می‌کنید؟

فقط بخاطر فشار روحی و روانی است. من کلا در زندگی‌ام دو بار کارت قرمز گرفتم و آن هم بخاطر خطا بوده است. هیچ سابقه دعوا و درگیری نداشتم و همه من را به عنوان یک آدم خونسرد و آرام می‌شناسند اما تحت فشار آن اتفاق افتاد و خیلی هم پشیمان هستم و احساس شرمندگی می‌کنم؛ دوست دارم بتوانم جبران کنم.

* چطور می‌خواهی جبران کنی؟ آیا می‌توانیم بگوییم این آخرین اشتباه تو بوده و دیگر این اتفاقات تکرار نمی‌شود؟

دقیقا. این اولین و آخرین اشتباهی است که در زندگی‌ام انجام دادم. این اتفاق حتی برای خودم هم عجیب بود و وقتی فیلم را دیدم تعجب کردم؛ در آن ده ثانیه اصلا مهدی تازیک نیست و فقط جسمم آنجا بود.

* فکر می‌کنی چند جلسه محروم شوی؟

به خدا نمی‌دانم. حتی فکر کردن به این موضوع هم برایم سخت است.

* اگر بخواهی از طریق این مصاحبه، با داور بازی صحبت کنی به او چه می‌گویی؟

عرض ادب خدمت آقای محمدی داور عزیز بازی نود و خلیج فارس. بنده مهدی تازیک از کاری که کرده‌ام خیلی پشیمانم و اگر شما قبول کنید من حضورا برای معذرت‌خواهی به شهر شما سفر می‌کنم. خواهش می‌کنم من را حلال کنید.

* حلالیت داور برایت مهم‌تر از محرومیت است؟

هر دو اهمیت دارد اما من در زندگی‌ام تا به حال دست روی کسی بلند نکرده‌ام و به بزرگتر خودم هم بی احترامی نکرده‌ام. من واقعا از ته دل بخاطر آن صحنه معذرت می‌خواهم.

* صحبت پایانی؟

از اهالی فوتبال و داوران عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم کمیته انضباطی تصمیمی بگیرد که منجر به محرومیت طولانی مدت نشود و بتوانم جبران کنم.

 

دیدگاه تان را بنویسید