جی پلاس

دنیای غیرصادقانه صادقی‌ها در فوتبال!

به نظر می رسد پاسور برتر لیگ بیست و یکم بعد از روزها بازارگرمی تیم فصل بعد خود را انتخاب کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جماران، شبنم روحی؛ یک ماه پیش بود که بعد از رقم خوردن داستان هزارو یک شب، کیلیان امباپه قراردادش را تا سال 2025 با پاری سن ژرمن تمدید کرد. همه می دانستند که علت تغییر عقیده امباپه برای ماندن در پاریس چیزی نیست جز پول.

اینکه یک فوتبالیست یا هر شخص دیگر به خاطر پول درباره آینده شغلی خود تصمیم گیری کند اشکالی ندارد اما نکته عجیب ماجرا ادعاهای افراد است؛ امباپه بارها از علاقه اش به رئال مادرید صحبت کرده و تصاویرش در اتاق پر از پوسترهای رونالدو منتشر شده بود اما به یک باره همه چیز عوض شد و علاقه جای خود را به پول داد! او حتی علت تمدید قراردادش را هم پیشنهاد مالی بالای پاری سن ژرمن عنوان نکرد و به شکلی که انگار اتفاقی نیفتاده و کسی چیزی نمی داند از علاقه اش به ادامه ماجرایی جویی در فرانسه گفت.

از سویی دیگر آنتونیو رودیگر بازیکن فصل پیش چلسی بدون اما و اگر با رئال مادرید به توافق رسید و از لندن به مادرید رفت. رودیگر شاید تعریف و تمجید رسانه ها را به اندازه امباپه نداشته باشد اما اغلب کارشناسان او را یک خرید مهم و کارساز برای پرافتخارترین تیم اسپانیا و اروپا می دانند.

ماجرای کیلیان امباپه بارها در فوتبال ایران رخ داده؛ فصل پیش امین قاسمی نژاد که بارها از علاقه به استقلال گفته و اواخر فصل بیستم از اینکه نتوانسته بود به جمع آبی پوشان ملحق شود بسیار ناراحت بود، در آستانه امضای قرارداد با پرسپولیس قرار گرفت اما به یک باره ورق برگشت و سر از استقلال در آورد.

فرزاد مجیدی هم بعد از خرید قاسمی نژاد اعلام کرد دربی نقل و انتقالات را استقلال برده اما سرانجام این بازیکن در پایتخت چه شد؟! هیچ! او نیم فصل از استقلال رفت و حالا صالح مصطفوی دستیار مجیدی اعتراف کرده که این بازیکن فقط به خاطر هواداران خریداری شده و به نوعی باشگاه فقط به دنبال عقب نماندن از حریف بوده!

در پایان لیگ 21 هم نام برخی از بازیکنان اطراف پرسپولیس و استقلال شنیده می شود که مهم ترین آن ها سعید صادقی است؛ بهترین پاسور لیگ از گل گهر سیرجان.

بی شک نمی توان آمار و عملکرد بازیکنان را نادیده گرفت اما صرف تعداد پاس گل ها آن هم در لیگ بی کیفیت ایران ملاک خوبی برای دادن لقب شاه ماهی به یک بازیکن نیست. سعید صادقی عملکرد خوبی در گل گهر داشت اما توجه بیش از حد به او این بازیکن را وسوسه کرده و روزهاست که بازارگرمی با نامش منجر به افزایش صفرهای پیشنهادات او شده است.

اگر بازیکنی به پرسپولیس یا استقلال علاقه داشته باشد و ادعایش در حدو اندازه های امباپه نباشد بدون بازارگرمی پیشنهاد را قبول می کند یا حداقل همزمان با دو باشگاه رقیب مذاکره نمی کند!

برخی از رسانه ها خبر از توافق سعید صادقی با پرسپولیس و امضای قرارداد او در روز شنبه داده اند اما هرلحظه این امکان وجود دارد که یک پیشنهاد مالی بهتر رنگ پیراهن فصل آینده او را به آبی تغییر بدهد. او هم مثل دیگر همتایانش بعد از امضای قرارداد با تیم جدیدش هرگونه مذاکره با تیم رقیب را تکذیب می کند و دوباره از آن جملات زیبا و نشان دادن اعدادی برای حرص دادن رقیب بهره می برد تا خود را در دل هواداران جا کند.

این دورویی یک روال عادی در فوتبال ایران شده و بازیکنان بعد از بازارگرمی با قلب قرمز یا آبی، عدد 6 یا 4، دو ستاره یا سه ستاره و ... سعی در جلب محبت هواداران دارند.

دیدگاه تان را بنویسید