افشای ارقام درخواستی الکس‌ نوری از استقلال!

طبق ادعای معاون سابق وزیر ورزش، الکس نوری فصل گذشته نیز مبلغ بالایی از استقلال درخواست کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، موضوع انتخاب الکس نوری به عنوان سرمربی استقلال در  حالی طی چند روز گذشته بار دیگر دوباره اوج گرفته و منتفی شد که در زمان مدیریت احمد سعادتمند نیز این اتفاق رخ داد. طبق ادعای معاون سابق وزیر ورزش، مذاکرات باشگاه استقلال با الکس نوری در آن زمان نیز به دلیل برخی اختلافات بر سر مسائل مالی منتفی شده است که البته سعادتمند در آخرین صحبت‌های خود این موضوع را تکذیب کرد.

ورزش سه نوشت: بحث حضور الکس نوری در استقلال در حالی منتفی شد که فصل گذشته هم این مربی به عنوان گزینه جدی هدایت آبی ها مطرح شده بود. این دوره مربوط به زمانی می شود که زمان مدیریت احمد سعادتمند می شود که باشگاه استقلال بعد از فینال جام حذفی 98-99 که با استعفای مجیدی همراه شد، نامجو مطلق را به عنوان سرمربی موقت انتخاب و کار انتخاب جانشین فرهاد را شروع کردند.

بخشی از مصاحبه اخیر سعادتمند با ورزش سه به همین موضوع اختصاص داشت. مدیرعامل سابق استقلال مدعی شد که: «من شخصا با آقای الکس نوری قبل از لیگ قهرمانان آسیا صحبت کردم. در 3 نوبت به صورت ویدئو کنفرانس با او حرف زدم. همه چیز خوب و مثبت پیش رفت. حتی نماینده او به ایران آمد و پیش نویس قرارداد را نیز آماده کردیم. قرار بود بعد از لیگ قهرمانان آسیا این مربی شخصا به ایران بیاید و قرارداد را امضا کند که آقای سلطانی‌فر و آقای علی‌نژاد به همکاری آقای خلیل زاده و دوستان محبت داشتند و عزل بنده را اجرایی کردند.»

برای اطلاع از چند و چون ماجرا با محمد مبین، مشاور وقت وزیر ورزش در آن دوره تماس گرفتیم. او با ابراز تعجب از اظهارات سعادتمند گفت: اگر به استوری که آن زمان الکس نوری در مورد عدم توافق با استقلال منتشر کرد رجوع کنید، متوجه خواهید شد که زمان آن مربوط به دوره ای است که آقای سعادتمند هنوز مدیرعامل بودند. اینکه می گویند من را برداشتند و نتوانستم نوری را بیاورم حرف درستی نیست. همان موقع خود آقای نوری در استوری خود اشاره کرده بود که با من مذاکره ای نشده است. حالا با چه کسی مذاکره کرده بودند مشخص نیست. ظاهرا این مذاکرات با رابط صورت گرفته بود.

او با تاکید دوباره به اینکه پایان مذاکرات با نوری در زمان مدیریت سعادتمند بوده افزود: شاید بعضی افراد امروز تاریخ را یادشان برود ولی اطلاع از صحت اخبار کار سختی نیست. تاریخ مشخص است. موقعی که آقای نوری استوری گذاشت که نمی آیم خود آقای سعادتمند هنوز مدیرعامل باشگاه بود. اتفاقا خروج ایشان بعد از ناکامی در استخدام سرمربی اتفاق افتاد. آقای سعادتمند حتی با فرهاد مجیدی مخالف بودند و بعد از آن هم که در جریان هستید، هیئت مدیره تصمیم به برکناری ایشان گرفت. به طور کلی اگر به تاریخ استوری الکس نوری مراجعه کنید متوجه خواهید شد که ادعای آقای سعادتمند درست بوده یا غلط.

مبین با اشاره به تلاش سعادتمند برای بازگرداندن استراماچونی در آن مقطع گفت: تصور من این است که ایشان در آن مقطع خیلی به دنبال استخدام سرمربی دیگر نبود چون داشت برای بازگرداندن استراماچونی تلاش می کرد. بحث در این مورد خیلی مفصل است و شاید یک روزی آقای سلطانی فر خودش در مورد اینکه در هواپیمای مشهد-تهران چه اتفاقی افتاد و آقای سعادتمند چه صحبت هایی کردند، توضیحاتی بدهند تا ثبت در تاریخ شود.

وی با تاکید به اینکه وزارت ورزش و هیئت مدیره باشگاه مخالفتی با استخدام نوری نداشتند یادآور شد: در مورد الکس نوری نه تنها هیچ مخالفتی وجود نداشت بلکه تقریبا همه موافق آمدن این مربی بودند. آقای سعادتمند اول گفت 500 هزار دلار، بعد 700 هزار دلار و سپس رقم یک میلیون و صد هزار دلار به همراه دستیاران این مربی را به عنوان کرد. بعد هم اعلام کردند رقم یک میلیون دلار هم برای جذب بازیکن خارجی درخواست شده است. ایشان به این شکل در مورد الکس نوری پیش رفتند و بعد هم خودشان گفتند که موضوع منتفی شد. استوری نوری هم که در ادامه جالب بود و اعلام کرد که این ها اصلا با من مذاکره نکرده اند. البته ما به آقای سعادتمند اعتماد داریم و معتقدیم که مذاکره کرده اند. احتمالا مذاکره با ایجنت نوری انجام شده که خود این مربی مطلع نبوده است.

"آیا سعادتمند در آن دوره برای استخدام سرمربی اختیار تام داشت؟" این آخرین سوال از مشاور وقت وزیر ورزش بود که مبین در پاسخ آن گفت: چه در دوره ما و چه در دوره های دیگر همه مدیرعاملان با همه اختیارات، مسئول مستقیم مذاکره با مربیان هستند. طبق اساسنامه مدیرعامل انتخاب نهایی را انجام می دهد و حتی هیئت مدیره هم نقش مشاوره ای دارد. مدیرعامل با اختیار تام با مربی مذاکره می کند و ممکن است یک جاهایی مثل نحوه پرداخت با وزارت ورزش مشورت کند. به صورت کلی اما مدیرعامل مسئول مستقیم این کار است.

دیدگاه تان را بنویسید