گزارش جی پلاس

زخم قدیمی آبی‌ها سر باز کرد؟/ استقلال و دردی ۹ ساله!

عدم معرفی سرمربی جدید تیم استقلال باعث شده تا هواداران این تیم نگران فصل آینده باشند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، با استعفای فرهاد مجیدی از سرمربیگری استقلال پس از قهرمانی بدون شکست در لیگ، بسیاری از کارشناسان پیش بینی می‌کردند باشگاه استقلال هرچه سریع‌تر جانشین مجیدی برای فصل بعد را معرفی کند که این اتفاق تا به این لحظه رخ نداده است تا هواداران آبی‌ بار دیگر نگران تکرار مشکلات چند سال گذشته این تیم برای فصل پیش رو باشند.

آبی‌ها که پس از ۹ سال موفق شدند بار دیگر بر بام فوتبال ایران بایستند، اکنون روزهای خوبی را سپری نمی‌کنند و به دلیل نبود سرمربی نتوانسته‌اند به بازار نقل و انتقالات ورود کنند. این موضوع در حالی است که تیم‌های مدعی و رقیب یکی پس از دیگری با بازیکنان مد نظرشان به توافق رسیده و قراردادهای لازم را برای تقویت ترکیب خود جهت حضور قدرتمند در فصل آینده رسما به امضا می‌رسانند. 

در فصول گذشته یکی از اصلی‌ترین ضعف‌های مدیریتی در باشگاه استقلال، عدم استفاده از نظر سرمربیان در جذب بازیکنان جدید بود و اصولا لیست آبی‌ها توسط مدیران این تیم بسته می‌شد. اتفاقی که بیش از ۹ سال استقلال را در رسیدن به عنوان قهرمانی ناکام گذاشت و در تنها فصلی که فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی از ابتدای فصل تیم مد نظر خود را بست، قهرمانی بدون شکست حاصل نتیجه این اقدامی اصولی بود.

حال باشگاه استقلال تهران در بیانیه‌هایی که در رابطه با انتخاب سرمربی جدید آبی‌ها صادر می‌کند عمدتا از دو موضوع کلی صحبت می‌کند که به نظر در حال تکرار اشتباهات مدیریت‌های سابق این باشگاه‌ است. این موضوعات عبارتند از: ۱- دعوت هواداران به آرامش تا زمان انتخاب سرمربی جدید و ۲- قول مذاکره با بازیکنان مد نظر باشگاه برای عقد قرارداد! 

طی چند روز گذشته باشگاه استقلال تنها با چندین گزینه داخلی و خارجی مذاکراتی را انجام داده است که هیچ یک از آن‌ها به نتیجه نرسید. فرصت برای آماده سازی آبی‌ها جهت حضور موفق و دفاع از عنوان قهرمانی در فصل آینده نیز به سرعت در حال از دست رفتن است و هر چقدر هم که این زمان رو به اتمام برود، قطعا بازیکنان باکیفیت قراردادهای جدید خود را امضا خواهند کرد که این موضوع کار را برای سرمربی آینده آبی‌ها به مراتب سخت خواهد کرد.

با این اوصاف مصطفی آجورلو به عنوانی مدیری که نقش پررنگی در به آرامش رساندن فضای مدیریتی آبی‌های پایتخت در این فصل نسبت به فصول قبل داشت، خواسته یا ناخواسته در مسیر مدیریت‌های ناموفق سال‌های قبل قهرمان لیگ قرار گرفته و همین امر باعث نگرانی هواداران آبی‌ها پس از یک فصل موفق شده است. باید دید این نابسامانی نیمکت آبی‌ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و سرمربی این تیم برای فصل بعد چه زمانی مشخص می‌شود؟

دیدگاه تان را بنویسید