گزارش جی پلاس

الجزایر اصلی یا ذخیره ها؟ مساله این است!

تیم ملی ایران در حالی به مصاف الجزایر می‌رود که این تیم با ترکیب دوم و جوانان خود در قطر حضور دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، پس از کش و قوس‌های فراوان، مقرر شد که تیم ملی فوتبال ایران جهت آماده سازی برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در یک بازی تدارکاتی با میزبانی قطر به مصاف تیم ملی الجزایر برود که این دیدار فردا (یک‌شنبه) ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت 22:30 به وقت تهران برگزار خواهد شد؛ دیداری که پول بلیت تیم آفریقایی را ایران می دهد. این بازی دوستانه پس از حواشی بسیاری قطعی شد، اما طبق اخبار موجود به نظر می‌ر‌سد که از سطح قابل قبولی برخوردار نخواهد بود.

طبق اعلام رسانه‌های الجزایری تعداد زیادی از بازیکنان اصلی این تیم به دلایل مختلف از جمله مصدومیت، محرومیت و حتی استراحت قصد بازی کردن مقابل ایران را ندارند که از نکات منفی این دیدار تدارکاتی به شمار می‌رود. شاگردان اسکوچیچ که بر خلاف سایر تیم‌های آسیایی و دیگر تیم‌های حاضر در جام‌جهانی تا به این لحظه مسابقه تدارکاتی نداشته‌اند، قطعا نیاز دارند که به صورت جدی محک بخورند تا نقاط ضعف و قوت شان مشخص شود.

برخلاف انتظارها یک نشریه الجزایری به ترتیب شام بوداوی (هافبک - عدم آمادگی)، سفیان بن دبکه (هافبک - مصدومیت)، رایس وهاب (دروازه بان - استراحت)، وهاب مبولحی (مدافع - استراحت)، عیسی وماندی (مدافع - استراحت)، اسلام سلیمانی (مهاجم - استراحت) و ریاض محرز (هافبک - استراحت) را به عنوان غایبان تیم ملی این کشور در بازی دوستانه مقابل ایران معرفی کرد تا مشخص شود که بلماضی قصد دارد با ترکیبی از جوانان یا تیم دوم الجزایر مقابل ایران قرار بگیرد که مسلما نمی‌تواند اتفاق خوبی برای برنامه آماده سازی تیمی مثل ایران باشد.

ترکیب تیم الجزایر طبق ادعای رسانه‌های عربی:

دروازه بان: زغوبا

مدافعان: توگای، توبا، زدادکا و هاماچه

هافبک ها: کدری، زروکی و اسماعیل بن ناصر

مهاجمان: اوناس، عموری و براهیمی

طبق ادعای نشریه اسپورت، سرشناس‌ترین بازیکن حاضر در ترکیب تیم ملی الجزایر برای دیدار با ایران فقط و فقط "اسماعیل بن ناصر" ستاره میلان قهرمان سری آ ایتالیا است و سایر بازیکنان یا از ترکیب دوم این تیم هستند و یا تجربه بازی در رده جوانان را دارند.

نبود بازی‌های تدارکاتی خوب در همه رشته‌های ورزشی همواره یکی از اصلی‌ترین نقاط ضعف ورزش ایران به شمار می‌رود که این موضوع در رشته‌ای مثل فوتبال نیز به وضوح خود را نشان داده است. در شرایطی که تیم‌هایی مثل ژاپن و کره‌جنوبی بازی‌های تدارکاتی خود را با ستارگان تیم‌های مطرحی چون برزیل و اروگوئه برگزار می‌کنند، تیم ملی ایران در حالی باید با تیم‌های درجه دو یا سه جهان آماده جام جهانی شود که حتی آن‌ها هم با ستارگان اصلی خود حاضر به دیدار با ایران نیستند.

در شرایطی که بسیاری انتظار صعود این تیم از دور نخست جام جهانی را دارند، به نظر می‌رسد که با چنین برنامه ریزی نباید درخواست کار بزرگی از ملی‌پوشان ایران داشت و بهتر است مسئولان فدراسیون فوتبال ایران در عملکرد خود تجدید نظر جدی اعمال کنند. چرا که فدراسیون فوتبال ایران در حالی تن به این بازی دوستانه داد که بلماضی سرمربی تیم الجزایر قبل از رسمی شدن این بازی گفته بود حتی اگر این مسابقه قطعی هم شود الجزایر با تیم دوم‌ به مصاف ایران خواهد رفت. موضوعی که طبق معمول با تکذیب مسئولان ایرانی همراه بود و در نتیجه هم حرف‌های بلماضی صحت داشت!

 

دیدگاه تان را بنویسید