تیم ملی امید چگونه به دور بعد قهرمانی آسیا می رسد؟

شرایط صعود تیم ملی امید ایران به دور بعد رقابت های امیدهای آسیا مشخص شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال امید ایران روز گذشته در دومین بازی خود در رقابت‌های زیر 23 سال قهرمانی آسیا، با نتیجه دو بر یک مغلوب ترکمنستان شد و به دلیل شکست 6 بر یک قطر برابر ازبکستان، با یک امتیاز در رده سوم گروه خود قرار گرفت.

هرچند شاگردان مهدوی کیا کار سختی برای شکست دادن ازبکستان در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی دارند اما شاید قطعی بودن صعود تیم میزبان، انگیزه آنها را برای دیدار با تیم ایران کمتر کند.

برای صعود تیم‌های هم امتیاز از مرحله گروهی، به ترتیب تفاضل گل، تعداد گل زده و در نهایت بازی رو در رو ملاک قرار می‌گیرد. شاگردان مهدوی کیا برای صعود از گروه خود ابتدا باید از سد ازبکستان بگذرند و البته امیدوار به امتیاز از دست دادن ترکمنستان سه امتیازی برابر قطر باشند.

در حال حاضر ازبکستان با 6 امتیاز صعود خود را قطعی کرده است. ترکمنستان با 3 امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد و تیم‌های ایران (تفاضل گل منفی یک) و قطر(تفاضل گل منفی 5) یک امتیازی و به ترتیب در رده های سوم و چهارم ایستاده‌اند.

در صورت رقم خوردن تساوی بدون گل در بازی ترکمنستان و قطر، تیم مهدوی کیا با کسب برد یک بر صفر برابر ازبکستان به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله بعدی می‌شود اما به ازای تساوی بیش از یک گل در آن مسابقه، ایران باید با 2 گل اختلاف از سد میزبان قدرتمند خود بگذرد تا شانس صعود از گروه A  را به دست آورد. البته در صورت برتری قطر برابر ترکمنستان با اختلافی کمتر از 5 گل، باز هم تیم امید ایران با برتری یک بر صفر در آخرین بازی اش به مرحله بعدی می‌رود.

 

دیدگاه تان را بنویسید