گزارش جی پلاس

اقدام باورنکردنی آلومینیوم اراک و تخریب بیت المال+ تصاویر

رئیس هیات دوومیدانی استان مرکزی گفت: برای تاسیس پیست تارتان ورزشگاه امام خمینی بیست سال جنگیدم اما اکنون با خسارتی که وارد شده عذرخواهی باشگاه آلومینیوم اراک چیزی را درست نمی‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ چند روز قبل از برگزاری دیدار آلومینیوم اراک و فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال ایران، ناظر بازی دستور برف روبی می‌دهد و مسئولان باشگاه آلومینیوم اراک اقدام به انجام این کار می‌کنند.

پیست تارتان ورزشگاه امام خمینی اراک بعد از سال‌ها افتتاح شد. این نوع پیست باید با پارو پلاستیکی برف روبی شود تا آسیب نبیند اما مسئولان باشگاه آلومینیوم در اقدامی نادرست با لودر برف پیست را آب می‌کنند که این کار منجر به آسیب به پیست تارتان می شود! علی رغم گلایه هیات دوومیدانی استان مرکزی این کار در چند روز بعد باز هم تکرار شد!

ورزشگاه امام خمینی اراک سال‌ها بدون پیست بوده و با مشکلات زیاد تارتان آن راه اندازی شد اما حالا خسارت میلیاردی به آن وارد شده است!

مسئول روابط عمومی باشگاه آلومینیوم اراک بیانیه‌ای مبنی بر عذرخواهی مسئولان باشگاه و پرداخت غرامت منتشر  کرد اما نکته مهم اینجا است که پیست تارتان ورزشگاه با هزینه میلیاردی که از بیت‌المال بود احداث شد و اکنون نیز خسارت وارده باز هم با هزینه بیت‌المال قرار است پرداخت شود آن هم در این اوضاع اقتصادی که این مبلغ می‌توانست صرف  موارد مهمی در ورزش شود!

مجید فروتن نیا رئیس هیات دوومیدانی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص خسارت وارده گفت: دوستان حاضر در  باشگاه وقتی برف می‌بارد روی زمین چمن پلاستیک می‌کشند و یکی دو روز قبل از مسابقه پلاستیک را جمع می‌کنند و برف آن را روی پیست تارتان ما می‌ریزند. این کار خودخواهانه است.  چندین کارگر آوردند برف‌ها را روی پیست ما ریختند و یک روز قبل از مسابقه ناظر بازی می‌گوید برف نباید روی پیست باشد و دوستان هم لودری که  ۲۰ تن وزن دارد را می‌آورند و برف را آب می‌کنند!  هفته گذشته فولاد خوزستان و آلومینیوم اراک بازی داشتند و این کار را کردند و پیست تارتان کنده شد  و اصلا  نه گله کردم و نه گذاشتم خانواده دوومیدانی اطلاع پیدا کند. من برای هر میلی‌متر پیست تلاش کردم و ۲۰ سال جنگیدم تا این پیست درست شد.

او افزود:  در هر صورت این خسارت وارد شد و من به مدیر عامل باشگاه پیغام دادم و یک گزارش هم برای مدیر کل استان ارائه کردم که اگر تکرار شود ما هم یک لودر وسط زمین چمن می‌آوریم تا متوجه شوند که چقدر ناراحت کننده است.  در این چند سال هر وسیله‌ای وارد زمین ما کردند و  گفتم ایراد ندارد، زمان هر مسابقه برای تابلوهای تبلیغاتی کامیون وارد زمین ما می‌کنند و این کار اصلا درست نیست.این قضیه تمام شد تا دوباره دو سه روز پیش بازی داشتند و دوباره همان اتفاق تکرار شد و باز لودر آوردند و به آسفالت رسید و بیست متر از پیست کنده شده است و به حدی ناراحت هستم که اصلا نمی‌دانم چه کار کنم. این زمین ملی برای استفاده تمام مردم است. بزرگترین آرزوی من این بود قبل از اینکه از دنیا بروم یک پیست تارتان در این شهر احداث شود  و خیلی تلاش کردم بعد به همین راحتی خراب کردند.

فروتن نیا در مورد عذرخواهی باشگاه آلومینیوم اراک و قبول پرداخت غرامت تصریح کرد:  این پیست الان قابلیت ترمیم ندارد و با هر باران بقیه زمین هم کنده می‌شود، باید تا تیر یا مرداد ماه سال آینده صبر کنیم چون زمستان نمی‌شود تعمیر کرد تازه اگر تابستان هم پیمانکار  به موقع بیاید چیزی حدود  ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون هزینه حمل و نقل وسایلش می‌شود  از طرفی نمی‌دانیم تا آن زمان مدیر عامل باشگاه عوض می‌شود یا نه؛ اصلا معلوم نیست چه اتفاقی قرار است؛ رخ بدهد. با عذرخواهی که کار درست نمی‌شود.

رئیس هیات دوومیدانی استان مرکزی در پایان صحبت‌های خود گفت: چهار پنج سال است با این باشگاه جنگ داریم که برای  این پیست تارتان هم مانند زمین چمن شما هزینه شده و مردم این شهر از آن می‌توانند استفاده می‌کنند. این پیست سرمایه شهر ما است و هر نوع شهروندی در آن تمرین می‌کند چرا باید این طور خسارت بزنیم؟  مدیر عامل باشگاه با من دوست است و چندین بار عذرخواهی کرد که من گفتم اگر ماشین من را آتش می زدید می‌گفتم فدای سرتان چون برای خودم است اما این زمین شخصی من نیست و برای مردم است. رنگ آمیزی می‌کردند پیست ما رنگی شد؛ ماشین روغن ریزی داشت باز پیست کثیف شد واقعا خسته شدیم؛  کمترین توقع من این است به حریم یکدیگر احترام بگذاریم.

IMG_20230118_140405_303

IMG_20230118_140419_241

IMG_20230118_140422_577

IMG_20230118_140427_369

IMG_20230118_140430_060

دیدگاه تان را بنویسید