آشوب هواداران در فرانسه تلفات داد

هواداران سنت اتین فرانسه، پس از سقوط این تیم به دسته پایین‌تر، شورش کردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیم فوتبال سنت اتین در دیدار پلی آف برابر اوسر تن به شکست داد و نتوانست در لیگ بماند؛ به همین خاطر یکی از پرافتخارترین تیم‌های لیگ فرانسه از فصل بعد در لیگ دسته دوم حضور خواهد داشت. سقوط تیم فوتبال سنت اتین به لیگ دو فرانسه باعث شد تا هواداران خشمگین این تیم به بازیکنان خودی حمله‌ور شوند و صحنه های زشتی را رقم بزنند.

آملی اوده کاسترا، وزیر ورزش فرانسه به انتقاد از اتفاقات این دیدار پرداخت و گفت: در مورد بازی های حساس اقدامات لازم برای اطمینان از نظم عمومی، باید در آینده افزایش یابد و الزامات بیشتری اعمال شود. باید هواداران بیشتر از قبل کنترل شوند و اجازه بروز این اتفاقات داده نشود. 

بازیکنان دو تیم بلافاصله بعد از سوت پایان بازی زمین بازی را ترک کردند تا آسیب نبینند. هواداران سنت اتین با مواد آتش زا در زمین بازی صحنه های خطرناکی را رقم زدند و به دنبال آسیب رساندن به بازیکنان تیم شان بودند که امسال نتایج خوبی کسب نکردند و تیم به دسته پایین‌تر سقوط کرد.

در مجموع ۳۳ زخمی در این شورش وجود داشت. دو بازیکن اوسر و ۱۷ هوادار مصدوم شدند که سه نفر از آنها برای احتیاط به بیمارستان منتقل شدند. همچنین ۱۴ مامور پلیس نیز دچار جراحات جزئی شدند. پلیس از گاز اشک آور و ماشین های آب پاش علیه حدود ۲۰۰ معترض استفاده کرد.  گفتنی است که در این حادثه، ۲۵۰ افسر پلیس در محل حضور داشتند.

در این بازی همانند بازی رفت، نتیجه بعد از ۹۰ دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید و وقت های اضافه هم گلی در بر نداشت. سپس اوسر در ضربات پنالتی ۵ بر ۴ پیروز شد. سنت اتین در گذشته ۱۰ بار قهرمان فرانسه شده بود در حالی که تیم هایی مانند پاری سن ژرمن، اخیرا موفق شدند با قهرمانی در لیگ به رکورد ۱۰ قهرمانی سنت اتین برسند.

 

دیدگاه تان را بنویسید