پر درآمدترین ورزشکار جهان را بشناسید

طبق اعلام مجله فوربس، لیونل مسی پر درآمدترین ورزشکار جهان است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در تازه‌ترین آمار اعلام شده درباره درآمد سالانه ورزشکاران مطرح جهان، لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن با درآمد سالانه 130 میلیون دلار،‌ پر درآمدترین ورزشکار جهان در سال 2022 است. 

مجله اقتصادی فوربس آمریکا در تازه‌ترین شماره خود رده‌بندی پردرآمدترین ورزشکاران سال 2022 را منتشر کرده است. این رده‌بندی بر اساس مجموع درآمدهای بازیکنان از محل قراردادهای خود با تیم‌های‌شان یا پاداش‌های مالی (برای بازیکنان رشته‌های انفرادی) و درآمدهایی است که آنها از محل قراردادهای اسپانسری و تبلیغاتی کسب در طول سال اخیر داشته‌اند.

در این فهرست لیونل مسی ستاره آرژانتینی خط حمله تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن با مجموع درآمد 130 میلیون دلار آمریکا در صدر قرار دارد. از این مبلغ 75 میلیون دلار حقوقی است که باشگاه فرانسوی به او می‌پردازد و 55 میلیون یوروی دیگر هم از محل عقد قراردادهای تجاری حاصل شده است.

دومین نفر در این رده‌بندی لبران جیمز ستاره تیم بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز است که مجموع درآمدهایش در سال 2022 به 121.2 میلیون دلار می‌رسد. حقوق جیمز 41.2 میلیون دلار و درآمدهای تبلیغاتی‌اش 80 میلیون دلار بوده است.

درآمد ورزشکاران به شرح زیر است:

مسی

در جایگاه سوم پردرآمدترین ورزشکاران جهان در سال 2022 هم یک ستاره فوتبال دیگر قرار دارد؛ کریستیانو رونالدو. ستاره پرتغالی تیم منچستریونایتد 115 میلیون دلار درآمد داشته که 60 میلیون یوروی آنها حقوقش از منچستریونایتد و 55 میلیون یوروی دیگر هم از اسپانسرهایش گرفته است.

در همین حال پردرآمدترین ورزشکاران زن جهان در سال 2022 هم معرفی شدند که هردوی آنها تنیسور هستند. نفر اول نائومی اوزاکای ژاپنی است که مجموع درآمدهایش 59.2 میلیون دلار بوده است. اوزاکا در رده‌بندی کلی پردرآمدترین ورزشکاران جهان در سال جاری میلادی نفر نوزدهم است.

پس از او سرنا ویلیامز تنیسور آمریکایی و پرافتخارترین بازیکن حال حاضر این رشته در میان زنان، نفر دوم است. ویلیامز 45.3 میلیون دلار درآمد داشته که او را در جایگاه سی‌و‌یکم پردرآمدترین ورزشکاران جهان قرار داده است.

دیدگاه تان را بنویسید