نشست خبری استقلال - نفت مسجد سلیمان|فرهاد نیامد!/ مهاجری: می‌خواهیم خط تیره استقلال را پاک کنیم/ مصطفوی: درباره جدایی بعدا حرف می‌زنم

نشست خبری پیش از بازی سرمربیان دو تیم استقلال تهران و نفت مسجد سلیمان برگزار شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فردا (دوشنبه) ۹ خرداد ۱۴۰۱ از هفته سی‌ام (پایانی) لیگ برتر فوتبال ایران، تیم‌ استقلال تهران در ورزشگاه آزادی میزبان نفت مسجد سلیمان است که به همین منظور، نشست خبری پیش از بازی سرمربیان دو تیم امروز (یک‌شنبه) برگزار شد.

مهاجری: ماندنم در نفت یک سکته دارد

رضا مهاجری

رضا مهاجری سرمربی نفت مسجد سلیمان، در نشست خبری پیش دیدار مقابل استقلال در هفته پایانی لیگ برتر اظهار داشت: بازی مقابل استقلال، آخرین بازی لیگ است و این تیم هم خط تیره باخت را حفظ کرده است. جا دارد قهرمانی آن‌ها را تبریک بگویم. ما تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم تا ضمن دفاع از اعتبار خودمان بگوییم به شایستگی توانستیم از آن شرایط بحرانی جدا شویم و به ثبات نسبی برسیم.

وی تصریح کرد: رسیدن به ثبات نسبی واقعا کار سختی بود. به رغم مشکلات و کمبودی که بود و هست. امیدوارم برطرف شود، واقعا حیف است. تاکید می‌کنم شهرهایی مثل مسجدسلیمان نیازمند درست شدن زیرساخت‌ها هستند. تا هم تیم نفت بتواند با ثبات تر نتیجه بگیرد و هم تیم‌های میهمان از آن شرایط اولیه استفاده کنند.

سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان گفت: استقلال قابلیت‌های بالایی دارد. هر تیمی نقاط ضعف و قوتی دارد. درست است که فرصت کمی ازبازی با نفت آبادان تا استقلال داشتیم اما سعی کردیم از نظر ذهنی و روانی با بچه‌ها کار کنیم. امروز و فردا هم جلسه فنی داریم تا بتوانیم بچه‌ها را با شکل حمله و دفاعی استقلال و نقاط قوت این تیم آشنا کنیم. بتوانیم با توجه به بضاعتمان از نقاط ضعف حریف استفاده کنیم. ضمن احترام به مجموعه استقلال تمام تلاشمان را می کنیم که اگر توانستیم آن خط تیره را پاک کنیم.

وی در خصوص اینکه اگر امروز پرسپولیس امتیاز بگیرد، بقای نفت مسجدسلیمان قطعی می‌شود و با این شرایط آیا ریکاوری کردند و تمرین داشتند، گفت: از روزی که مسئولیت این تیم را قبول کردم، با مدیران و بازیکنان صحبت کردیم تا به سمتی برویم که اختیار کار دست خودمان باشد. خداراشکر الان شرایط فنی و امتیازی تیم را مقایسه می‌کنم با 6 بازی گذشته، می‌بینم این اتفاق افتاده است. الان هم اختیار دست خودمان است. اصلا شهرخودرو دو بازی را ببرد. باید از استقلال امتیاز بگیریم. با این شرایط و میل خواستن که بچه‌ها دارند، واقعا متحول شده‌اند. تلاش کردند، زحمت کشیدند و به من حقیر منت گذاشتند. توانستیم نسبت به گذشته ضمن احترام به کمالوند و فکری، از ظرفیت بچه‌ها خروجی خوبی بگیریم.

مهاجری تصریح کرد: زیاد نگران نیستم. این اتفاق بیفتد چه بهتر، شرایطمان بهتر می‌شود ولی سعی می کنیم همانطور که تا الان توانستیم اختیار را به دست بگیریم، با همان رویه این بازی را هم تمام کنیم. ولی برنامه ریزی سخت است. اگر بازی ما تاریخِ دوم باشد تمرین پرفشار می‌کنیم. اگر فردا باشد باید عرقگیری داشته باشیم. 50-50 است و سعی می کنیم مدیریت کنیم.

سرمربی نفت مسجد سلیمان در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود بازی با استقلال پایان کار مهاجری با نفت مسجد سلیمان خواهد بود و حتی نفت آبادان نیز پیشنهادی را مطرح کرده ، گفت: تا الان تمام تمرکزم روی همین بازی است. اولویتم نفت مسجدسلیمان است. نه با کسی صحبت کردم و نه کسی با من صحبت کرده، بحث اخلاق حرفه‌ای اجازه نمی‌دهد. باید این یک بازی تمام شود. ماندن من هنوز روی کاغذ هنوز یک سکته کوچک دارد که آن هم ان‌شاالله برطرف و ماندنم قطعی شود. باید با هیات مدیره صحبت کنیم. ان شاءالله شرایطی فراهم شود که با همین تیم ادامه بدهیم. من به ثبات اعتقاد دارم. یک مربی در ثبات نتیجه می‌گیرد. مربیانی که دو سه فصل تیمشان را نگه داشتند خروجی کارشان بهتر بوده، امیدوارم با شناخت نسبی که پیدا کردم اتفاق خوبی بیفتد که در خدمت مردم خوب مسجد سلیمان باشم.

وی در مورد اینکه فصل را با شهرخودرو آغاز کرد و این تیم اکنون در آستانه سقوط قرار دارد، عنوان کرد: نباید در گذشته بمانیم که آینده را هم از دست بدهیم. گذشته خیلی سخت بود. دورانی که در شهرخودرو کار کردم، حتی خود مالک باشگاه و هیات مدیره هم باور نمی کردند که این تیم جمع شود و استارت کار را بزند. خداراشکر در آن سختی‌ها به لطف دوستان به ویژه خداداد عزیزی که جا دارد از او تشکر کنم، تلاش کردیم. حتی مجموعه آستان قدس هم خیلی کمک کرد. توانستیم کار را شکل بدهیم و تمرینات خوبی را برگزار کنیم. حتی در بازی اول مقابل آلومینیوم اراک کلا 12-13 بازیکن داشتیم. گلر ذخیره هم نداشتیم. با همه آن مشکلات توانستیم یک امتیازبا ارزش بگیریم. مشکلاتی پیش آمد که ادامه همکاری مهیا نبود.

مهاجری تصریح کرد: آمدیم این 7 بازی باقی مانده را خدمت مردم و تیم خوب مسجدسلیمان بودیم. ان‌شاءالله این بازی هم ختم به خیر شود تا رسالت و امانتی که بر دوش ما است را به سرمنزل مقصود برسانیم.

مجیدی به نشست نیامد

فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی سرمربی تیم استقلال تهران برای نشست خبری حاضر نشد.

مصطفوی:درباره جدایی از استقلال بعدا حرف می‌زنم

صالح مصطفوی

صالح مصطفوی مربی استقلال به جای فرهاد مجیدی در نشست خبری پیش از این دیدار حاضر شد. پس از آنکه حاضران در کنفرانس مطبوعاتی به یاد درگذشتگان حادثه آبادان فاتحه‌ای را قرائت کردند، مصطفوی صحبت‌هایش را این‌گونه آغاز کرد: در ابتدای صحبت‌هایم برای ضایعه درگذشت هموطنانمان در حادثه متروپل آبادان عرض تسلیت دارم. از خداوند برای خانواده‌هایشان آرزوی صبر دارم و امیدوارم در کشورمان شاهد این حادثه‌های تلخ نباشیم.

او درباره انگیزه‌های استقلال برای بازی آخر گفت: بازی فردا مهم است. در لیگ امسال، همه تیم‌ها سخت‌کوش و به هم نزدیک بودند. تیم نفت مسجدسلیمان نیز تیم جوانی است. از آنها شناخت کافی داریم، بچه‌ها با انگیزه و روحیه بالا تمریناتشان را پشت سر گذاشته‌اند. آماده ارائه یک بازی خوب و کسب نتیجه ایده آل هستیم.

مربی استقلال درباره اینکه فردا می‌توانند از بازیکنان ملی‌پوش استفاده کنند یا خیر پاسخ داد: من زیاد در جریان این موضوع نیستم. فکر می‌کنم باشگاه در حال انجام تعاملاتی است. خود آقای مجیدی پیگیری‌هایی دارند و فکر نمی‌کنم مشکلی باشد.

وی در مورد اینکه استقلال در بازی‌های خارج از خانه بهتر بازی می‌کند ولی در تهران برابر تیم‌های دفاعی کار سختی دارد، گفت: اینکه تیم‌ها در استادیوم آزادی مقابل تماشاگران برابر استقلال به‌عنوان قهرمان لیگ برتر بازی می‌کنند، طبیعی است که یک بازی فشرده دفاعی را انجام دهند. ما راهکارهای شکستن این خطوط دفاعی را تمرین کرده‌ایم. بچه‌ها نیز روی آن مسلط هستند. همان‌طور که پیش از این گفته بودیم، بازی به بازی جلو رفتیم و خوشبختانه هم در استادیوم آزادی و هم در خارج از آن نتایج خوبی کسب کردیم.

مصطفوی درباره اینکه اگر شهر خودرو امشب از سد پرسپولیس عبور کند، دیدار استقلال به پنج‌شنبه موکول می‌شود و این مسئله به تیم لطمه می‌زند یا خیر، گفت: اینکه برنامه ریزی شرطی باشد، ممکن است در روند آماده سازی برای یک مسابقه، تأثیرگذار باشد و لطمه وارد کند. ولی به هر حال آقای مجیدی یک سری راهکارها در نظر گرفته‌اند. امیدوارم شرایط به گونه‌ای پیش برود که ما بتوانیم فردا بازیمان را انجام دهیم و لیگ را به پایان برسانیم.

وی درباره اینکه دیدار فردای استقلال پرتماشاگرترین دیدار ۲ سال اخیر فوتبال ایران خواهد بود، گفت: این مایه مباهات است که بتوانیم حداکثر هوادار را در کنار خودمان داشته باشیم. این قهرمانی متعلق به این مردم بوده و حق طبیعی هواداران است که بتوانند این پیروزی را جشن بگیرند و در کنار تیم باشند که قطعا به تیم و بازیکنان انگیزه می‌دهد و جای خوشحالی دارد.

مربی استقلال درباره احتمال جدایی خودش و گابریله پین نیز گفت: اجازه دهید فصل به پایان برسد سپس صحبت خواهیم کرد.

او در مورد اینکه عدم حضور مجیدی در نشست خبری پس از بازی با مس در اعتراض به داوری‌ها دستاورد مثبتی برای این تیم داشته است یا خیر، گفت: واقعیت این است که ما روی یک‌سری از صحنه‌ها اعتقاد داشتیم که داور درست عمل نکرده است. با وجود اینکه بازی را برنده شدیم اما بسیار عصبانی بودیم. ترجیح دادیم صحبت نکنیم. الان اگر می‌خواهید تا برایتان یک بیت شعر بخوانم! (با خنده)

دیدگاه تان را بنویسید