شطرنجباز 16 ساله استخدام شرکت نفت هند! +عکس

شرکت ملی نفت هند رامش پراگناناندا پدیده شطرنج این کشور را استخدام کرد!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رامشبابو پراگناناندا استاد بزرگ شطرنج هند خیالش از بابت آینده شغلی راحت شد. پراگناناندا تنها شانزده سال سن دارد و کلاس یازدهم است!

شرکت نفت این استاد بزرگ مستعد را همانند بسیاری از شطرنجبازان دیگر به استخدام در آورده تا آنها دغدغه مالی نداشته باشند. رامشبابو که در آستانه 17 سالگی است، در حال حاضر با ریتینگ 2642 در رتبه 108 جهان قرار دارد.

البته شطرنجباز هندی به دلیل این که هنوز 18 سالش تمام نشده نمی تواند رسما حقوق دریافت کند اما استخدام او قطعی و جایگاه شغلی وی تضمین شده است. شرکت نفت هند پیش از این شطرنجبازان دیگری مانند ادهیبان، سوریا شخار گانگولی، لالیث بابو، پادمینی و چندین و چند بازیکن دیگر را استخدام کرده است.

پراگناناندا اخیرا با شکست بسیاری از بزرگان جهان توانست به فینال رقابت های چسیبل راه پیدا کرده و نایب قهرمان شود. هندی ها با حمایت همه جانبه از نسل جدید شطرنج خود ستاره های زیادی را پرورانده اند و امیدوارند در آینده نزدیک به افتخارات بزرگی دست پیدا کنند. این در حالیست که شطرنجبازان ایران با وجود استعداد و پتانسیل بیشتر به حال خود رها شده اند. از سه فوق ستاره شطرنج ایران فیروزجا مهاجرت کرد و مقصودلو و طباطبایی هم درگیر مسائلی مانند مشکل سربازی، استخدام مربی با هزینه شخصی، کسب اسپانسر برای تامین هزینه مسابقات خارجی و ... هستند.

رامش پراگناناندا

دیدگاه تان را بنویسید