جی پلاس

طلسم المپیک در دستان مهدوی کیا؟

مهدی مهدوی کیا و شاگردانش در تیم ملی فوتبال المپیک، امیدواری ها برای شکستن طلسم 46 ساله صعود نکردن به المپیک را افزایش داده اند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال المپیک با مربیگری مهدوی کیا در همین مدت زمان کوتاه، عملکرد بسیار خوبی داشته و امیدواری ها را برای شکستن طلسم 46 ساله المپیک بالا برده است.

تیم ملی فوتبال امید ایران در اولین بازی تدارکاتی خود با یک گل تیم ملی زیر 23 سال عراق را شکست داد و آمادگی نسبتا خوب خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا نشان داد.

این پیروزی در حالی رقم خورد که به علت برگزاری برگزاری همزمان لیگ برتر، مهدی مهدوی کیا چند بازیکن اصلی خود را از استقلال و نفت مسجد سلیمان نگرفت تا تیمش تا حدودی نصفه و نیمه راهی عراق شود.

اما مهم ترین جنبه این بازی، پیروزی ایران مقابل عراقی بود که به گفته مهدوی کیا دو سال از نظر سنی بزرگ تر از بازیکنان ایران بودند اما امیدهای جوان ایران با هدایت مهدی توانستند این تیم را در خانه و در حضور تماشاگران خود با یک گل شکست دهند.

تیم ملی امید ایران که از تابستان سال گذشته به دستان مهدی مهدوی کیا سپرده شده است، در نخستین گام با سه پیروزی در تاجیکستان، راهی مرحله نهایی شد. این تیم در فرآیند آماده سازی خود که با مشکلات بسیار و لغو یک اردوی تدارکاتی هم همراه شده، در دیدارهای دوستانه خود شکست هایی را هم به نساجی و پرسپولیس متحمل کرد و در دیدار دوستانه با شاگردان امیر قلعه نویی بالاخره شکست خورد.

عملکرد تیم ملی امید با مهدوی کیا که بعد از سال ها مربیگری در رده های پایه آلمان، هدایت تیم ملی را برعهده گرفته و علاقه بازیکنان جوان این تیم به کار کردن با او که همراه با نتایج خوبی تا کنون شده، امیدواری های زیادی را برای شکستن طلسم المپیک در سال 2024 ایجاد کرده است.

مهم ترین جنبه این تیم، استفاده مهدوی کیا از بازیکنان با میانگین سنی کمتر از 21 سال در رقابت های زیر 23 سال است تا تیمش برای دو سال بعد آب دیده شود و به راحتی سهمیه حضور در المپیک را به دست آورد.

تیم ملی امید ایران

تاکنون نتایج تیم ملی امید امیدوارکننده بوده اما تنها نگرانی، مشکلاتی است که مهدوی کیا از بابت آماده سازی مدنظر و مطلوب خود می بیند و خودش هم چند روز قبل اظهارات گلایه آمیزی داشت که "فعلا دغدغه مسئولان فدراسیون فوتبال چیز دیگری است".

اگر مشکلات سد راه تیم ملی امید و مهدوی کیا نشود، شاید این تیم بعد از پشت سر گذاشتن نسل های مختلف و برای اولین بار بعد از المپیک 1982، بالاخره به این رویداد بین المللی راه یابد.

دیدگاه تان را بنویسید