افشاگری مربی مطرح والیبال از انگیزه آلکنو در ایران/ او فقط می خواست استایل خوبی در المپیک داشته باشد!

سرمربی تیم والیبال پیکان در مورد عدم قبول دستیاری آلکنو در المپیک‌ گفت: آلکنو برای چهارمین حضور در المپیک به ایران آمد و صبح‌ها دور دریاچه می‌دوید و ورزش می‌کرد تا در المپیک استایل خوبی داشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، پیمان اکبری در پاسخ به این سوال که چرا دستیاری آلکنو در المپیک را نپذیرفت، گفت: زمان سرمربیگری آقای کولاکویج، دستیار اول تیم بودم و شناخت خیلی خوبی نسبت به ضعف و قوت تیم ملی خودمان و دیگر تیم های سطح دنیا داشتیم. شاید جذب آقا آلکنو تصمیم درستی از نظر فدراسیون والیبال بود و ما هم حق می‌دهیم چون می‌خواستند درالمپیک شرکت کنند. بنابراین تصمیم منطقی از نظر دوستان استفاده از مربی باتجربه بود، اما به نظر من قرارداد بستن با آقای الکنو غیرکارشناسی بود. او فقط با تیم ملی روسیه قهرمانی دارد و سیستم والیبال ما با روسیه خیلی متفاوت است. ما از نظر فیزیکی شرایط تیم روسیه را نداشتیم و آقای آلکنو کاملا فیزیکی بود، فقط فیزیک را در نظر می‌گرفت و شناختی از والیبال ما نداشت.

او افزود: به عنوان یک والیبالی می‌گویم این کار اشتباه بود و اشتباه‌تر اینکه کسی نبود که اطلاعات درستی را در مورد والیبال ما در اختیارش بگذارد. از آقای آلکنو پرسیدم انگیزه‌ات برای آمدن به ایران چیست که گفت دوست دارم برای چهارمین بار در المپیک حضور داشته باشم، چنین مربی‌هایی دلشان برای والییال ما نمی‌سوزد. موضوع دیگر اینکه صبح‌ها دور دریاچه می‌دوید و ورزش می‌کرد تا در المپیک استایل خوبی داشته باشد. ما بدترین نتیجه والیبال را در این دوره داشتیم چون هشتم بودیم و با آمدن او به دوازدهم رسیدم. من به کسی مثل آقای داورزنی برای این انتخاب حق می دهم اما این انتخاب با توجه به شناخت من از بازیکنان ایران اشتباه بود.

اکبری ادامه داد: دلیل اینکه نپذیرقتم این بود که تمام افتخاراتم را پله به پله به دست آورده‌ام و زحمت کشیده‌ام. مربی پاداشی نیستم که بگویند چون قهرمان باشگاه های آسیا شده‌ای کنار تیم ملی باش. من تلاش خودم را می‌کنم و دوست دارم در مسیر درستی به اهدافم برسم. از طرفی من مربی نوبتی نیستم که بگویم فعلا اینجا را نرو بعد المپیک را برو. اگر من مربی تاثیرگذاری در تیم ملی هستم اینجا را برو آنجا را نرو یعنی چه؟

اکبری در پاسخ به این سوال که از آمدن آقای گالی و دیپلماسی بین ایران و میلانو صحبت کنید، گفت:

به قول آقای اروین انگاپت سوال بعدی.

دیدگاه تان را بنویسید