روایت بازی فوق جنجالی پرسپولیس و تراکتور از زبان ناظر

ناظر بازی پرسپولیس و تراکتور به دلیل مسائل امنیتی اجازه برگزاری بازی را داده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ غلامرضا سلیمان درباره دیدار ناتمام روز گذشته تراکتور و پرسپولیس از هفته بیست و هشتم لیگ برتر به فارس گفت: گزارش مربوط به این مسابقه را امروز برای سهیل مهدی و سازمان لیگ ارسال کردم تا در مورد این مسابقه تصمیم‌گیری شود.

وی در مورد اظهارات مسئولان باشگاه پرسپولیس مبنی براینکه با توجه به پر شدن ظرفیت ورزشگاه یادگار امام بیش از حد مجاز و سنگ‌اندازی به یحیی گل‌محمدی و آنالیزور این تیم نباید اجازه برگزاری این مسابقه داده می‌شد، گفت: مسئولیت پر شدن ظرفیت ورزشگاه بیش از درصد مصوب برعهده شورای تأمین استان است و به ما ارتباطی ندارد. خود سازمان لیگ هم برگزاری مسابقات را برعهده شورای تأمین هر استان گذاشته و این شورا می‌تواند در مورد حضور تماشاگران با درصدی که خودشان اعلام کردند و همچنین مسائل امنیتی تصمیم‌گیری کند. این موضوع به مسئول برگزاری مسابقه ارتباطی ندارد.

ناظر بازی تراکتور و پرسپولیس  در خصوص اینکه آیا در صورت پر شدن ظرفیت ورزشگاه بیش از حد مجاز، ناظر نمی‌تواند جلوی برگزاری بازی را بگیرد، توضیح داد: ناظر اعلام می‌کند که باید پروتکل‌ها رعایت شود اما در نهایت شورای تأمین در مورد برگزاری مسابقه تصمیم‌گیری می‌کند. ما هم طبق قانون این موضوع را قبل از بازی در جلسه هماهنگی مطرح کردیم. پس از فروکش کردن بحث کرونا ستاد ملی مقابله با این ویروس، قانونی گذاشت که طبق آن در صورتی که هواداران 2 دز واکسن تزریق کرده باشند پر شدن 30 درصد ظرفیت ورزشگاه وجود دارد و لازم نیست قانون را هر بار تکرار کنیم.

سلیمانی در خصوص اینکه روز گذشته در ورزشگاه یادگار امام بیش از 30 درصد استادیوم تماشاگر نشسته بود، گفت:بیشتر از 30 درصد ظرفیت تماشاگر به ورزشگاه آمد اما از لحاظ امنیتی با توجه به اینکه تماشاگران زیادی به ورزشگاه آمده بودند، نمی‌توانستیم بگوییم بازی انجام نشود. قبل از شروع مسابقه هم نمی‌توانستیم جلوی برگزاری بازی را بگیریم. شاید با حضور همین تعداد تماشاگر هیچ اتفاقی رخ نمی‌داد. سنگ‌اندازی به یحیی گل‌محمدی هم حدود یک ساعت قبل از شروع این دیدار اتفاق افتاد. همه مسائل را هم گزارش کردیم اما مسائل امنیتی دست ناظر بازی نیست.

وی اضافه کرد: کنترل این مسائل برعهده یگان امنیتی است و شورای تأمین در مورد همه چیز تصمیم‌گیری می‌کند. گزارش داور بازی محرمانه است و به سازمان لیگ و کمیته انضباطی ارسال می‌شود. گزارش ناظر هم مکمل گزارش داور است. من در گزارش روز گذشته خود همه موارد را نوشته‌ام و از صفر تا 100 این مسائل در گزارش من وجود دارد. پس از تشکیل جلسه کمیته انضباطی در مورد این اتفاقات تصمیم‌گیری خواهد شد.

ناظر بازی تراکتور و پرسپولیس در خصوص اینکه آیا خودش هم در جلسه کمیته انضباطی شرکت خواهد کرد، گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم و تاکنون هم چنین اتفاقی نیفتاده است اما اگر من را دعوت کنند با کمال میل در جلسه کمیته انضباطی شرکت کرده و توضیحات خود را ارائه می‌کنم.

 

دیدگاه تان را بنویسید