پاسخ فدراسیون کانادا به نخست وزیر و دفاع از مسابقه با ایران

فدراسیون فوتبال کانادا با انتشار بیانیه کوتاهی به انتقاد نخست وزیر این کشور برای بازی با ایران پاسخ داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ فدراسیون فوتبال کانادا در پاسخ کوتاهی، به سوالات نخست وزیر این کشور درباره چرایی بازی با ایران پاسخ داد و از انجام این بازی دفاع کرد.

ورزش سه نوشت: در پی آغاز برخی تحرکات بلافاصله‌ پس از برنامه ریزی دیدار دوستانه کانادا مقابل ایران در شهر ونکوور که برای تاریخ ۱۵ خرداد برنامه ریزی شده است، روز گذشته خبرنگاران از جاستین ترودو نخست وزیر کانادا هم در این باره سوال کردند که وی اظهارنظری منفی درباره این مسابقه داشت.

با این حال فدراسیون فوتبال کانادا برای کاهش برخی حواشی و مباحث مطرح شده اقدام به انتشار بیانیه ای کرد تا به نوعی صحبت های نخست وزیر را هم رد کرده باشد.

در این بیانیه که امضای ساندرا گیج مدیر مارکتینگ این فدراسیون را پای خود دارد، چنین آمده است: «ما در فوتبال کانادا به قدرت ورزش و توانایی آن برای در کنار هم قراردادن افراد مختلف با پیش زمینه‌ها و باورهای سیاسی مختلف برای هدفی مشترک باور داریم. ایران یکی از 32 تیم شرکت‌کننده در جام جهانی 2022 قطر است و فوتبال کانادا تمامی پروتکل‌های بین المللی در این دیدار را رعایت می‌کند. ما روی آماده‌سازی بازیکنان تیم ملی کشورمان برای رقابت در سطح جهانی تمرکز داریم.»

این بیانیه نشانگر استقلال کامل فدراسیون فوتبال کانادا هم هست . نهادی که می‌تواند دیدار مقابل ایران را برنامه ریزی کند حتی اگر نخست وزیر مخالف آن باشد.

دیدگاه تان را بنویسید