جی پلاس

پرسپولیس بیست و یکم؛ یک قرمز کمرنگ!

بازیکنان پرسپولیس مثل سرمربی خود تغییر رفتار داده اند و برخلاف گذشته نسبت به شکست ها و ناکامی ها خود واکنشی ندارند و بیش از هرچیزی نگران دستمزدهایشان هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ وقتی یحیی گل محمدی سکان هدایت پرسپولیس را در دست گرفت، همه منتظر بودند تا مدافع اسبق قرمزها، دوران طلایی برانکو را ادامه دهد و بتواند از میراث او به خوبی محافظت کند؛ با این وجود یحیی گل محمدی سعی کرد از زیر سایه برانکو بیرون بیاید و امضای خودش را پای موفقیت های این تیم بیندازد؛ اقدامی که البته فرجام چندان خوشی نداشت.

گل محمدی دو بار پرسپولس را به عنوان قهرمانی رساند اما در فصل جاری سایه ای از پرسپولیس را روانه مسابقات کرد. اگرچه پرسپولیس در فاصله سه هفته تا پایان لیگ، در رده دوم جدول و در آستانه نایب قهرمانی قرار دارد اما موضوع اصلی، شخصیت تیمی و حواشی پیرامون قرمزها است که فرسنگ ها با تیمی که سال های قبل در لیگ به میدان می رفت، فاصله دارد.

گل محمدی که این فصل به زمین و زمان تاخته، بارها از مشکلات مالی گفته، از دست های پشت پرده نالان بوده و از چنته خالی اش گفته در حالی که در ابتدای همین لیگ، یک دوجین بازیکن بی کیفیت، همچون اسدی، ابراهیمی، گوهری و... با نظر او به تیم آمدند اما جز خالی کردن خزانه، عایدی دیگری نداشتند.

از سوی دیگر بی انگیزگی و فقدان میل به پیروزی، باعث شد تا طرفداران قرمزهای پایتخت، عملا از تیم خود قطع امید کنند. تیمی که تا همین فصل قبل برای شکست ها و نایب قهرمانی اش هم بر روی سکوها ملودی ایسلندی نواخته می شد، حالا به جایی رسیده که از سپاهان می بازد، کورس قهرمانی را از دست می دهد اما سرمربی اش از نبود پول برای آب معدنی سخن می گوید!

بازیکنان پرسپولیس هم خیلی شبیه به گذشته نیستند؛ بازیکنانی که با یک تساوی ده ها پست عذرخواهی و شرمندگی خطاب به هواداران می گذاشتند حالا بیش از آن که نگران نتایج باشند دست به اعتصاب برای حق و حقوق خود می زنند و انگار که هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است.

حضور بازیکنان ضعیف در تیم، تعطیلات پیاپی تمرین در اوج کورس قهرمانی، بهانه های واهی و قهرهای گاه و بیگاه سرمربی، ترکیب ها متفاوت در بازی ها، اصرار به استفاده از بازیکن ضعیف و نیمکت نشینی بازیکنان با انگیزه و در ادامه تبریک تمسخرآمیز و با کنایه به حریف توسط گل محمدی از جمله مسائل عجیب در تیم بوده است.

حتی بازیکنانی نظیر سید جلال حسینی که به عنوان کاپیتان با تجربه انتظارات زیادی از او وجود دارد؛ نه فقط در این فصل بلکه حتی زمانی هم که جام قهرمانی از آن سرخ ها شد دائم از افرادی سخن می گفت که نمی خواهند این تیم قهرمان شود. در این فصل هم برخلاف گفته های گل محمدی و مطهری بهانه های پرسپولیس و بازیکنانش بسیار بزرگ بود تا جایی که همه تیم به جای تلاش برای بهتر شدن به دنبال اتهام زدن به زمین و زمان برای باخت و نتیجه نگرفتن بودند.

دیدگاه تان را بنویسید