مهدی طارمی رهبر پورتو است!

یک نشریه پرتغالی از طارمی به عنوان لیدر پورتو یاد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ روزنامه «اوجوگو» پرتغال گزارشی را از آخرین وضعیت مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم پورتو بعد از قهرمانی با این تیم در لیگ پرتغال منتشر و تاکید کرد که طارمی تصمیم گیری درباره آینده خود را به پورتو می‌سپارد.

این روزنامه با اشاره به رکورد گلزنی طارمی در یک فصل از فوتبال در اروپا و مقایسه آن با دیگر بازیکنان ایران، نوشت:

«مهدی بهترین گلزن ایرانی در یک فصل در فوتبال اروپا است و یک بازار نقل و انتقالات پرشور را نوید می‌دهد. فصل جاری این امکان را به طارمی داد تا سطح بی سابقه‌ای را تجربه کند. این مهاجم با به ثمر رساندن ۲۴ گل برای پورتو، بهترین گلزن ایرانی در طول یک فصل شد و رکورد قبلی خود را که ۲۳ گل برای فصل ۲۱-۲۰۲۰ بود را بهبود بخشید. حتی علی دایی اسطوره‌ای هم به این اندازه گلزنی نکرده است به طوری که این رکورد مهدی را به یکی از لیدرهای اصلی نقل و انتقالات دراگائو (پورتو) تبدیل می‌کند.»

اوجوگو در این گزارش گفتگویی را هم با «ماسیل نتو» دوست و واسطه‌ای که در انتقال طارمی به کشور پرتغال به او کمک کرده بود، انجام داده است. نتو اطمینان می‌دهد که مهاجم ایران در پورتو خوشحال است و او تصمیم گیری درباره آینده اش را در اختیار باشگاه پورتو گذاشته است.

نتو گفت: طارمی دو سال دیگر با پورتو قرارداد دارد و کاملاً روی این تیم متمرکز است. خواست طارمی، ماندن است.

زمانی که نتو طارمی را در خاورمیانه کشف کرد، او بخشی از استعدادیاب های باشگاه بواویشتا بود اما در نهایت سال ۲۰۱۹ بود که توانست انتقال این گلزن به فوتبال پرتغال را محقق کند.

ماسیل نتو توضیح داد: بلافاصله مهدی طارمی به خاطر هوش و روش بازی توجهم را جلب کرد. این بازیکن برای استقبال از چالش بازی در اروپا، قید پول زیادی را زد. او کسی بود که بزرگترین ریسک را پذیرفت و به محض اینکه متوجه علاقه ریوآوه باشگاهی که در فروش بازیکنان به خوبی عمل می‌کند، شد دریغ نکرد.

وی ادامه داد: مهدی فهمید به باشگاهی می‌آید که ویترین خوبی دارد و شرایط خوبی برای بازیکنان فراهم می‌کند. ریوآوه باشگاه مناسبی بود که طارمی در آن پیشرفت کرد. اینکه سال‌ها بعد متوجه شود که ریسکش نتیجه داده است، او را خوشحال می‌کند.

این استعدادیاب فوتبال پرتغال در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: طارمی با انتخاب یک تیم اروپایی می‌خواست ارزشی که فکر می‌کرد دارد را نشان دهد. بقیه موارد در نهایت به مرور زمان به دست آمد. او همیشه به توانایی‌های خود که حاصل تلاش و تعهد است اعتماد زیادی داشته.

روزنامه اوجوگو هم گزارش خود را درباره طارمی با اشاره به دیدار هفته آینده این تیم در فینال جام حذفی به پایان برده است: «آنچه مسلم است این است که این مهاجم در فینال جام حذفی پرتغال، یک چالش نهایی دارد: مساوی کردن - یا حتی پیشی گرفتن از حداکثر گل‌های شخصی خود در یک فصل. او در فصل ۲۰۱۶/۲۰۱۷، ۲۵ گل برای پرسپولیس (ایران) به ثمر رساند. او حداقل یک بار دیگر فرصت دارد تا فصل ۲۰۲۱/۲۲ را در اوج به پایان برساند.»

 

دیدگاه تان را بنویسید