علیرضا یوسفی در گفت و گو با جی پلاس؛

قهرمان وزنه برداری جوانان جهان: حال ورزش کشور خوب نیست/ ورزشکار غیرت دارد اما حمایت وجود ندارد

ملی پوش وزنه برداری ایران گفت: به عنوان ورزشکار ملی منتظریم یک مسئول کمک کند چون حال ورزش کشور اصلا خوب نیست.

لینک کوتاه کپی شد

علیرضا یوسفی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص کسب مدال طلا و رکورد شکنی در مسابقات جهانی یونان اظهار کرد: نمی‌دانم به چه دلیل اما مسابقات نسبت به سال‌های قبل از سطح کیفی پایین تری برخوردار بود و خداراشکر با شرایط آمادگی‌ خوبم بود توانستم هم مدال طلا بگیرم و هم رکوردشکنی کنم.

او با اشاره به لقب تالاخادزه ایران گفت: تالاخادزه که کلا بحثش جدا است اما واقعا همه لطف دارند که این لقب را به من دادند.

یوسفی در مورد اینکه جایگزین وزنه برداران بزرگی مانند بهدادسلیمی، سعید علی حسینی، حسین رضا زاده و سجاد انوشیروانی شده گفت: این وزنه برداران از بزرگان دسته فوق سنگین وزنه برداری ایران بودند که باید راهشان را اصولی ادامه بدهیم و مسئولیت سنگینی روی دوش ما است.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط اسفناک وزنه برداری ایران چه چیزی باعث انگیره ادامه دادن، کسب مدال طلا و رکورد شکنی شد گفت: در درجه اول خوشحالی مردم و خانواده برای مهم است و همین هم باعث می‌شود با تمام وجود روی تخته مسابقات برویم و وزنه بزنیم. مشکلات ما زیاد است درست اما بالاخره چاره دیگری نداریم.

دارنده مدال طلای جوانان جهان با بیان انتظار خود از مسئولان ورزشی برای حل مشکلات تصریح کرد: اصلی ترین دغدغه ما در حال حاضر بحث استخدام است و امیدوارم پیگیری کنند. خیلی از بچه‌ها هم حرف زدند و امیدواریم ما را استخدام کنند چون منبع درآمدی نداریم و باید از طرف مسئولان ورزش کشوری حمایتمان کنند تا استخدام شویم.

علیرضا یوسفی در پاسخ به این سوال که چرا یک ورزشکار به جای اینکه تمام فکر و ذکرش فقط ورزش باشد، با حمایت نشدن از لحاظ مالی مجبور می‌شود به دنبال شغل باشد گفت: ما خودمان هم ذهنمان درگیر این مسئله است که چرا باید چنین اتفاقی برای ورزشکار رخ دهد، همه آنها افتخارآفرینی می‌کنند و وظیفه خودشان را انجام می‌دهند اما حمایت کم است. برای من هم سوال است که چرا مخصوصا در وزنه برداری ما دغدغه آب و غذا در اردو داریم و خیلی عجیب است. نمی‌دانم چرا ورزش ما به این روز افتاده است.

او در پایان صحبت‌های خود گفت: ما به عنوان ورزشکار ملی منتظریم مسئولی به ورزش کشور کمک کند چون حال ورزش اصلا خوب نیست؛ بچه‌ها غیرت و آمادگی خودشان را دارند ولی حمایت نیست و امیدوارم شرایط درست شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید