تعداد هواداران بازی ایران و انگلیس در جام جهانی مشخص شد

سهمیه بلیت هواداران ایران و انگلیس در جام جهانی 2022 از سوی فیفا مشخص شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیم های ملی ایران و انگلیس هر کدام 2500 بلیت برای بازی نخست خود در جام جهانی خواهند داشت و مابقی بلیت ها به صورت آزاد میان تمام علاقه مندان توزیع خواهد شد.

تیم ملی انگلیس در اولین دیدار از مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر باید به مصاف تیم ملی ایران برود. 

فیفا بلیت‌فروشی هشت درصد از ظرفیت ورزشگاه محل برگزاری هر بازی را از طریق فدراسیون‌های فوتبال در اختیار هواداران دو تیم قرار می‌دهد و این یعنی اتحادیه فوتبال انگلیس تنها 2489 بلیت برای بازی اول برابر ایران دریافت خواهد کرد که قرار است در ورزشگاه بین المللی خلیفه برگزار شود. 

از بین تعداد بلیت‌های اعلام شده، 1785 بلیت در بخش ارزان قیمت قرار دارد که هرکدام 53 پوند است، 595 بلیت در بخش معمولی که هر کدام 126 پوند است و فقط 100 بلیت در بخش ویژه و با بالاترین قیمت قرار دارد که ارزش هر کدام از آنها 168 پوند است. 

طبیعی است که بلیت‌های ظرفیت باقی‌مانده از طریق سایت فیفا به فروش می‌رسد و هواداران انگلستان و ایران می‌توانند جداگانه از این راه هم نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند. با توجه به نزدیک‌تر بودن ایران به قطر نسبت به انگلیس، پیش‌بینی می‌شود تماشاگران ایرانی بیشتر از طرفداران سه‌شیرها در ورزشگاه حاضر شوند. چرا که این بازی مهم‌ترین و البته جذاب‌ترین بازی برای هواداران ایرانی به شمار می‌رود اما احتمالا هواداران انگلیس با توجه به شانس بسیار بالای تیمشان برای حضور در مراحل پایانی رقابت‌ها عجله‌ای برای حضور حداکثری در قطر ندارند هرچند طبق اعلام سایت فیفا انگلیسی‌ها بعد از آرژانتین و برزیل، سومین کشوری بودند که بیشترین درخواست برای خرید بلیت در سایت فیفا را ثبت کرده‌اند. فدراسیون فوتبال ایران نیز برای بلیت‌های اختصاص‌یافته از طرف فیفا از علاقه‌مندان ثبت نام به عمل آورد و لیست افراد متقاضی را به فیفا ارسال کرد تا با قرعه‌کشی توسط فدراسیون جهانی، تکلیف 6 هزار بلیت در نظر گرفته شده برای فدراسیون فوتبال ایران مرتبط با سه بازی ایران در جام جهانی مشخص شود. بنابراین تیم ملی ایران نیز به صورت رسمی و طبق سهمیه اختصاص داده شده از طرف فیفا از همان ظرفیت 8 درصدی برخوردار است.

انگلیس در بازی برابر آمریکا که در ورزشگاه البیت برگزار خواهد شد سهمیه 4158 نفری را در اختیار دارد و در بازی آخر که برابر یکی از سه تیم ولز، اسکاتلند یا اوکراین در ورزشگاه احمد بن علی برگزار می‌شود نیز تنها 2339 بلیت را در اختیار خواهد داشت. 

اگر انگلیس موفق به صعود از مرحله گروهی بشود، در بازی مرحله یک هشتم 3009 بلیت برای هوادارانش دریافت خواهد کرد. همچنین فیفا وعده داده که در صورت حضور این تیم در مرحله یک چهارم، حداقل 3509 بلیت در اختیار این تیم قرار دهد. 

سه شیرها همچنین با حضور در نیمه نهایی 3375 بلیت دریافت می‌کنند که قیمت بالاترین بلیت در بین آنها 804 پوند خواهد بود. 

اگر تیم ساوت گیت موفق به حضور در فینال شود نیز 5109 بلیت در اختیار اتحادیه فوتبال این کشور قرار می‌گیرد که گرانقیمت‌ترین آنها 1352 پوند خواهد بود.

فدراسیون فوتبال ایران نیز برای بلیت‌های اختصاص‌یافته از طرف فیفا از علاقه‌مندان ثبت نام به عمل آورد و لیست افراد متقاضی را به فیفا ارسال کرد تا با قرعه‌کشی توسط فدراسیون جهانی، تکلیف 6 هزار بلیت در نظر گرفته شده برای فدراسیون فوتبال ایران مرتبط با سه بازی ایران در جام جهانی مشخص شود. بنابراین تیم ملی ایران نیز به صورت رسمی و طبق سهمیه اختصاص داده شده از طرف فیفا از همان ظرفیت 8 درصدی برخوردار است.

دیدگاه تان را بنویسید