کج سلیقگی در فینال جام حذفی!/ ورزشگاه تبریز خالی می ماند؟

سازمان لیگ در حالی تبریز را برای فینال جام حذفی انتخاب کرده که کمتر تماشاگری می تواند در ورزشگاه یادگار امام حاضر شود و احتمالا فینال جام حذفی با استقبال کمی رو به رو خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در تصمیمی بحث برانگیز فینال جام حذفی در شهر تبریز برگزار می شود و دو تیم نساجی مازندران و آلومینیوم اراک در ورزشگاه یادگار امام تبریز برای کسب جام قهرمانی به میدان خواهند رفت.

انتخاب این ورزشگاه در شمال غربی ایران، با انتقاد هواداران، بازیکنان و مربیان هر دو تیم مواجه شده و روز گذشته نیز اهالی رسانه علت این مسئله را از مسئولان سازمان لیگ جویا شدند.

سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ می گوید: ما ماموریت داریم بازی‌های خوب را به شهرهای مختلف کشور ببریم تا همه از فوتبال لذت برده و این شانس را داشته باشند تا از این شادی بهره‌مند شوند. وقتی تصمیمی در چنین شرایطی گرفته می‌شود یک سری نقاط مثبت دارد و برخی هم انتقاد می‌کنند، اما فکر می‌کنم تصمیم بدی نباشد. از آن سو مدت‌ها بود که ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز را با هواداران پرشور خود ندیده بودیم و این یک فرصت برای همه هواداران فوتبال در تمام نقاط کشور است که از تماشای فوتبال لذت ببرند.

با این حال انتخاب ورزشگاه یادگار امام تبریز، باعث کاهش چشم گیر هواداران در شهر تبریز خواهد شد و کمتر کسی می تواند خودش را برای حضور در این ورزشگاه آماده کند و مطمئنا دو تیم نساجی و آلومینیوم هم هواداران چندان زیادی در این شهر ندارند.

هر دو تیم اعتقاد داشتند که تهران می‌توانست گزینه ایده آلی برای برگزاری یک دیدار پرهیجان و با حضور تماشاگران شود چرا که فاصله تهران تا مازندران و اراک فقط 3 تا 4 ساعت است و هر کسی می‌تواند صبح روز بازی به تهران بیاید و شب هم به خانه خودش برگردد. حتی مطمئنا هر دو تیم هواداران هم در تهران دارند که در روز بازی می توانستند از تیم شهر پدری خود حمایت کنند.

آلومینیوم اراک برای سفر به تبریز ابتدا باید یک سفر زمینی از اراک به تهران داشته باشد و سپس با پرواز تهران- تبریز به شهر محل برگزاری مسابقه فینال جام حذفی برود و همین مسیر در راه برگشت نیز برای شاگردان رحمتی وجود دارد که مطمئنا این اتفاق به ضرر آنها خواهد بود.

از سوی دیگر نساجی مازندران هم شرایط نسبتا مشابهی دارد و با اینکه همواره با پرواز چارتر جابجا می‌شود، اما انتخاب شهر تبریز برای آنها از نظر ارتفاع از سطح دریا مطلوب نخواهد بود و منجر به خستگی بیش از حد شاگردان الهامی و پایین آمدن کارایی آنها می‌شود.

به نظر می رسد کاهش حضور تماشاگران در این دیدار و جلوگیری از هر گونه تنشی می تواند باعث هراس مسئولان سازمان لیگ شود و در نهایت شهری انتخاب شده که هواداران کمتری در این بازی حضور داشته باشند.

این در حالی است که در بازی اخیر نساجی در تهران، حدود 40 هزار هوادار در ورزشگاه حضور یافتند که نشان می دهد ورزشگاه آزادی می توانست گزینه مناسبی برای این بازی باشد.

دیدگاه تان را بنویسید