استراماچونی: دنیا خیلی خوب ایران را نمی‌شناسد/ عزت اللهی را برای استقلال می خواستم اما او گران بود

سرمربی ایتالیایی و اسبق استقلال درباره تیم ملی فوتبال ایران و قرعه کشی جام جهانی گفت: گروه ایران بسیار بسیار جالب توجه است. اول از هر چیزی به خاطر اینکه من تیم ملی فوتبال ایران را خیلی دوست دارم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، آندره آ استراماچونی سرمربی تیم فوتبال الغرافه درباره میزبانی قطری‌ها و قرعه کشی جام جهانی 2022 و همگروه های ایران در این مسابقات با ورزش سه صحبت کرد.

*این بهترین نسل فوتبال ایران است

استراماچونی پیش از اینکه خبرنگار چیزی از این مربی درباره گروه ایران بپرسد، در مورد گروه دوم مسابقات بود و با هیجان حرف‌هایش را اینطور آغاز کرد:« گروه ایران بسیار بسیار جالب توجه است. اول از هر چیزی به خاطر اینکه من تیم ملی فوتبال ایران را خیلی دوست دارم. تقریبا من همه اعضای این تیم را می شناسم و آنها گروه بسیار خوبی هستند. شاید بهترین گروهی که فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی مهیا کرده است. آنها قوی هستند؛ سال های زیادی در کنار هم بوده اند و باتجربه‌اند، چون در جام جهانی بازی کرده‌اند. خیلی جالب است که با انگلیس و آمریکا بازی کنی و این مسابقه برای مردم ایران پر از اشتیاق و هیجان خواهد بود.»

*ما هم مثل شما با فوتبال زندگی می‌کنیم

سوال بعدی از استراماچونی در رابطه با ناکامی ایتالیا در رسیدن به جام جهانی قطر بود. سرمربی الغرافه پس از روبرو شدن با این سوال به صورت چهره‌اش در هم کشیده شد و با افسوس عنوان کرد: « این نکته خیلی بدی برای فوتبال ایتالیا است. ایتالیا هم مثل ایران است؛ ما با فوتبال زندگی می‌کنیم. هر پسری، هر بچه‌ای با توپ بازی می‌کند. این دومین جام جهانی است که ما به صورت پیاپی حضور نداریم. ما چهار مرتبه قهرمان جهان شده‌ایم.»

*نباید از حذف ایتالیا درام بسازیم؛ باید صفحه را ورق بزنیم 

او سپس در رابطه با راهکارش برای پشت سر گذاشتن این روزهای سخت در ایتالیا حرف زد و ادامه داد: « ما به عنوان یک کشور مجبوریم که بنشینیم؛ نباید از این شرایط درام بسازیم، اما باید بنشینیم و بفهمیم که چرا این اتفاق رخ داده است؟ به خاطر اینکه کمتر از چند ماه پیش ما قهرمان اروپا شدیم. پس آسان نیست تیمی که قهرمان اروپا شده، فقط چند ماه بعد جام جهانی را از دست بدهد. این درست است؛ ما خیلی بدشانس بودیم. ایتالیا فوتبال خیلی خوبی بازی می‌کند ولی این برای مردم ما کافی نیست. البته که ما الان باید صفحه را ورق بزنیم و برای آینده برنامه ریزی کنیم. نسلی که در ایتالیا بازی می‌کند، جوان هستند و ما باید یک با این نتایج ناامید کننده یک چرخه جدید ایجاد کنیم.»

*دنیا خیلی خوب ایران را نمی‌شناسد

سوال بعدی از سرمربی جوان ایتالیایی که خیلی زود مجبور شد کفش هایش را به دلیل مصدومیت بیاویزد و به مربیگری روی بیاورد، درباره تفاوت کار در اروپا و قطر بود. اینکه قطر چقدر با تجربیات پیشین او متفاوت است. استراماچونی در واکنش به این سوال گفت: « خب این مقایسه خیلی آسان نیست. من خیلی تحت تاثیر فوتبال ایران قرار گرفتم. در بسیاری از مصاحبه‌هایم هم گفته‌ام؛ من فکر می‌کنم دنیا خیلی خوب ایران را نمی‌شناسد. اما من ایران را دیده ام؛ اول از هر چیزی ایران یک کشور فوق العاده است. همچنین سطح فوتبال در ایران خیلی خوب است.»

*من در جام جهانی طرفدار ایران هستم

استراماچونی سپس به دوران حضورش در استقلال پرداخت و در این مورد اینطور صحبت کرد: « من فقط متاسفم زمانی که در استقلال بودم، بازیکنان مهم زیادی در لیگ بازی می‌کردند، اما حالا اگر اشتباه نکنم ترکیب اصلی تیم یا سیزده، چهار بازیکن اول تیم خارج از کشور بازی می‌کنند. از یک طرف البته این موضوع را درک می‌کنم. بسیاری از بازیکنان نظیر سعید، شجاع، کنعانی‌زادگان؛ بسیاری از بازیکنان اینجا هستند. این را می‌فهمم که مشکل است به برخی از پیشنهادات پاسخ منفی داد، اما من ترجیح می‌دهم بهترین بازیکنان یک کشور در درون همان کشور بازی کنند. البته این چیزی است که همیشه رخ نمی‌دهد. به خاطر همین چیزهاست که در این جام جهانی من طرفدار ایران هستم.»

*آبی هیچ‌گاه برای من تغییر نمی‌کند

از استراماچونی پرسیده شد که آیا دلش برای فوتبال ایران تنگ شده است؟ او در واکنش به این سوال سرش را به نشانه تایید تکان داد و تاکید کرد: « بله. در ایران خیلی درباره فوتبال حرف می‌زدند و تجربه‌ای بود که من را تحت تاثیر خودش قرار داد. من هنوز هم با بسیاری از بازیکنان و همینطور بسیاری از مردم ایران در ارتباط هستم. نه تنها با استقلالی‌ها. البته که استقلال در قلب من جای دارد. آبی‌ هیچ‌گاه برای من تغییر نمی‌کند، چون برخی چیزها هیچ گاه قابل تغییر نیستند. همین حالا من با فرهاد مجیدی در ارتباطم؛ با گابریل پین که به استقلال کمک می‌کند؛ با وریا و ... من همیشه از آنها حمایت می‌کنم. با همین شواهدی که از ایران داشتم، وقتی به قطر آمدم سعی کردم از بازیکنان ایرانی در تیمم استفاده کنم و به همین خاطر سعید را به الغرافه آوردم.»

*تمام بازی‌های استقلال را تماشا می‌کنم

سوال بعدی از سرمربی سابق استقلال این بود که آیا نتایج این تیم را دنبال می‌کند و آیا می‌داند که این تیم صدر جدول لیگ را به نام خودش زده است؟ همچنین خبرنگار ما از شانس قهرمانی استقلال در صورت مشاهده بازی‌های این تیم پرسید که استراماچونی در پاسخ به این دو سال اینطور واکنش نشان داد: « بله من تمام مسابقات استقلال را دنبال کرده‌ام. ضمن اینکه ما در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور داریم و با فولاد خوزستان باید مسابقه بدهیم که یک تیم سرسخت دیگر در فوتبال ایران به شمار می‌رود. من تمام مسابقات استقلال را تماشا می‌کنم و اینقدر متخصص هستم که بگویم آنها می‌توانند. بهترین‌ها را برای استقلال آرزو می‌کنم ولی ما نباید چیزی بگوییم، چون تا لحظه آخر باید تمرکز داشت. البته که من جلوتر از همه، اولین هوادار استقلال در قطر هستم.»

استراماچونی در بخش پایانی این مصاحبه به سوالی در رابطه با کیفیت سعید عزت‌اللهی پاسخ داد و با اشاره به اینکه سال‌هاست که او را می‌شناسد، اینطور مصاحبه را پیش برد: « بله. من سعید را سال هاست که می شناسم. من حتی قبلا سعی کردم با او قرارداد امضا کنم.»

او در واکنش به این سوال که آیا تلاش کرده سعید را برای استقلال جذب کند، ضمن تایید سوال، با خنده اضافه کرد: « بله ما برای استقلال سعی کردیم اما دستمزد او خیلی بالا بود. با این حال وقتی به قطر رسید، بدشانس بود، چون خیلی زود مصدوم شد. اما حالا برگشته و سرحال است و ما آماده مسابقات لیگ قهرمانان آسیا می‌شویم.»

 

دیدگاه تان را بنویسید