بحران جدی در ورزش روسیه!

چهار فدراسیون جهانی، حضوو ورزشکاران روسیه در میادین بین المللی را ممنوع کردند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، در ادامه اعتراضات جهانی به حمله نظامی ارتش روسیه به اوکراین، چهار فدارسیون جهانی رشته‌های تنیس، دوومیدانی، اتومبیل‌رانی و جودو، حضو ورزشکاران روسی در میادین بین‌المللی را ممنوع کردند. 

فدراسیون جهانى تنیس (ITF)، فدراسیون هاى روسیه و بلاروس را تعلیق و تمام رویدادهاى تنیس در این دو کشور را لغو کرد. به این ترتیب روسیه نمى تواند در رویدادى هاى تیمى تنیس شرکت کند. روسیه مدافع عنوان قهرمانى مسابقات دیویس کاپ است و حالا اجازه حضور در این رقابت ها را ندارد

فدراسیون جهانی دو و میدانی اعلام کرد ورزشکاران روسیه و بلاروس از هم اکنون و تا اعلام بعدی از شرکت در کلیه رقابت‌های این رشته ورزشی محروم هستند. در بیانیه مطبوعاتی فدراسیون جهانی دو و میدانی تاکید شده هیچیک از ورزشکاران روس نمی‌توانند در مسابقات جهانی داخل سالن بلگراد که از ۱۸ تا ۲۰ مارس آینده برگزار می‌شود، شرکت کنند.

فیا (فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی) در بیانیه‌ی امروز خود اعلام کرد که رانندگان روسی و بلاروسی می‌توانند با پرچم کشور بی‌طرف در مسابقات اتومبیل‌رانی شرکت کنند. فدراسیون جهانی جودو نیز با انتشار بیانیه‌ای، حضور ورزشکاران روسی در میادین بین‌المللی را منع کرد.

 


 

دیدگاه تان را بنویسید