جی پلاس

به بهانه لبخند شیرینی که جاودانه شد

امروز (چهارشنبه) 11 اسفند 1400 دومین سالگرد درگذشت سیامند رحمان قهرمان وزنه برداری جهان است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی‌ پلاس، بعد از ظهر 11 اسفند 98 بود که جامعه ورزش ایران یکی از زیباترین لبخندهای خود را برای همیشه از دست داد. خبر درگذشت سیامند به قدری برای جامعه ورزش و مردم ایران غیر قابل باور بود که هر کسی با شنیدن آن شوکه شد، چرا که کسی نمی‌توانست باور کند رکوردار وزنه برداری جهان دیگر قرار نیست در میادین بین‌المللی پرچم سه رنگ ایران را بالاتر از هر پرچم دیگری به اهتزار دربیاورد.

اکنون امروز (چهارشنبه) 11 اسفند 1400 دومین سالگرد درگذشت رحمان است، قهرمانی که به لبخندهای دلنشین خود بعد از بلند کردن وزنه‌های سنگین شهرت داشت. سیامند که در سن ۳1 سالگی دار فانی را وداع گفت، اهل شهرستان اشنویه در استان آذربایجان غربی بود و به علت حمله ناگهانی قلبی چشم از جهان فرو بست.

سیامند رحمان

او رکورددار رشته وزنه برداری جانبازان و معلولان جهان بود و در کارنامه پرافتخارش، سابقه قهرمانی در المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو و همچنین ۵ مدال طلا و یک نقره جهان را داشت. سیامند علاوه بر این سه نشان طلای بازی‌های پارا آسیایی ۲۰۱۰ گوانگژو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا را درکارنامه‌اش داشت.

سیامند رحمان

رحمان با بلند کردن وزنه ۳۱۰ کیلوگرم در سال ۲۰۱۶، رکورددار وزن ۱۰۷+ کیلوگرم جهان در رشته وزنه برداری معلولان است و نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده است. به نظر می‌رسد که سالیان سال رکورد او در این وزن جاودانه شود.

دیدگاه تان را بنویسید