بسیج مقامات فرانسوی به خاطر امباپه؛ در پاریس بمان!

پس از دخالت روسای جمهور فعلی و سابق فرانسه، این بار شهردار پاریس از کیلیان امباپه برای ماندن در پارس سن ژرمن درخواست کرد!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ با اتمام فصل جاری، قرارداد کیلیان امباپه با پارس سن ژرمن تمام می شود و او احتمالا راهی رئال مادرید خواهد شد اما سران این باشگاه از مقامات ارشد دولت فرانسه برای ماندن امباپه در این تیم و تمدید قرارداد درخواست کرده اند.

«آنه هیدالگو» شهردار پاریس که در یک برنامه تلویزیونی فرانسوی حضور پیدا کرده بود، با حمایت از پاری‌سن‌ژرمن، خواستار ادامه حضور امباپه در این تیم شد؛ بازیکنی که قراردادش در تابستان سال به اتمام رسیده و می‌تواند تیم پرستاره پی‌اس‌جی را ترک کند.

«امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه نیز به تازگی با برقراری تماسی تلفنی و مستقیم با امباپه، اقدامی مشابه را انجام داده و علاوه بر این، «نیکلا سارکوزی» رییس جمهوری اسبق این کشور نیز خواستار ادامه حضور امباپه در پاریس شده است.

هیدالگو در این باره اظهار داشت: فکر می‌کنم بالاتر از فوتبال و نتیجه، او(امباپه) فردی بسیار مهم و برای امید دادن به جوانان بسیار مفید است. به همین دلیل از او می‌خواهم که بماند. فقط می‌خواهم بگویم که ما عاشقانه او را دوست داریم. می‌خواهیم بگوییم که او در کشور ما و در این شهر برای بسیاری از جوانان الگویی بزرگ است.

جزئیات تماس‌ مکرون در گزارش نشریه ال‌موندو منتشر شده است؛ نشریه‌ای که مدعی است این اقدامات با انگیزه‌های سیاسی و به دلیل قدرت و نفوذ مالک قطری باشگاه پی‌اس‌جی در فرانسه انجام شده است.

سارکوزی حدود یک دهه پیش یکی از ایفاگران کلیدی در کمک به قطر به منظور کسب امتیاز میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ بود و در همان زمان، مالک قطری، خرید باشگاه پاری‌سن‌ژرمن را نهایی کرد.

«ناصر الخلیفی» مالک و «لئوناردو» مدیر ورزشی باشگاه پی‌اس‌جی از سوی مقامات قطری دستور دارند تا از ماندن امباپه در پاریس به هر قیمتی اطمینان حاصل کنند.

امباپه تا اینجای فصل ۲۲ گل و ۱۶ پاس گل به نام خود ثبت کرده و به ستاره بی‌چون‌وچرای تیم تحت هدایت «مائوریتسیو پوچتینو» بدل شده است.

دیدگاه تان را بنویسید