نایب قهرمانی در آفریقا

بار کی روش کج است؟

مربی پرتغالی فوتبال یک ناکامی دیگر را به کارنام کاری اش اضافه کرد تا مشخص شود یک جای کار او در دنیای مربیگری می لنگد!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال مصر با قبول شکست مقابل سنگال در فینال جام ملت های آفریقا (در ضربات پنالتی) از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند. به این ترتیب کی روش که کارش را با انتقادهای فراوان در مصر آغاز کرده بود و حتی به پروپای فوق ستاره اش محمدصلاح پیچیده بود، می رفت تا به قهرمانی پاسخ محکمی به منتقدانش بدهد اما در نهایت ناکام ماند.

در مورد کی روش همیشه فرضیه ای وجود داشته که او یک نفر دوم عالی و یک نفر اول بد است. به این معنا که می تواند در نقش دستیاری عملکرد خوبی داشته باشد، اما در مقام شماره یک نیمکت یک جای کار او می لنگد.

کی روش در رئال مادرید یک ناکام محض بود. در آفریقای جنوبی عملکردی کمتر از 50 درصد داشت. در ایران که از نظر آماری بهترین رکورد درصد پیروزی را داشت، به توفیق هایی مانند صعود به جام جهانی دست یافت، اما در سر بزنگاه ها تیمش ناکام ماند. حذف زودهنگام از دو جام جهانی و دو حذف از جام ملت های آسیا مقابل عراق و ژاپن باعث شد تا بتوان به عملکرد او در ایران نیز لفظ ناکامی را اطلاق کرد.

پس از آن در کلمبیا هم اوضاع برایش خوب پیش نرفت و پس از این که تیم هجومی و جنگنده کلمبیا را به تیمی دفاعی تبدیل کرد با انتقادهای زیادی روبرو شد. شکست خانگی 3-0 مقابل اروگوئه که بدترین باخت خانگی کلمبیا در 82 سال اخیر بود، با شکست 6-1 مقابل اکوادور همراه شد تا کار او در آمریکای لاتین به پایان برسد.

کی روش کتک خورد!

او در سرزمین فراعنه به هر شکلی بود تیمش را به فینال رساند. با همان حربه های همیشگی اش. با همان اعتراض های شدید و اخراج شدن هایش از کنار نیمکت. با مصاحبه های آتشین قبل بازی. با اخراجش در نیمه نهایی و سکونشینی اش در فینال. با جنگ لفظی با اتوئو پیش از بازی با کامرون. اما باز هم در گام پایانی ناکام ماند و دستش به جام نرسید.

مربی بانظم و انضباط پرتغالی با شخصیت کاریزماتیکش یک چیزی برای موفقیت کم دارد. او از این که برای موفقیت تیمش دست به هر کاری بزند ابایی ندارد، اما بیشتر تمرکز او به جای ساخت تیم خود، تخریب کار تیم حریف است و عمده تیم های تحت هدایت او چنین برنامه ای داشته اند. این احتمالا همان قسمت کج بار او باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید