جی پلاس

مشکل سربازی سیاوش یزدانی حل شد!

با دعوت سیاوش یزدانی به تیم ملی، او در آستانه ورود به 30 سالگی می تواند تا یک سال دیگر از معافیت سربازی استفاده کند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ دراگان اسکوچیچ در فهرست بازیکنان دعوت شده به اردوی ایران برای دیدار با عراق و امارات را اعلام کرد که نام سیاوش یزدانی، مدافع استقلال هم دیده می شود تا به این ترتیب معافیت سربازی این بازیکن، تا سال آینده تمدید شود و استقلال حداقل بتواند یکی از ستاره های خط دفاعی خود را حفظ کند!

طبق اعلام سازمان لیگ، معافیت سربازی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند، دو بازیکن خط دفاعی استقلال در تاریخ یک اسفند به پایان می رسد و این دو بازیکن امکان بازی برای استقلال را نخواهند داشت و باید راهی خدمت وظیفه عمومی شوند که احتمالا باید در یکی از تیم های نظامی مانند فجرسپاسی در لیگ برتر یا ملوان در لیگ دسته یک فعالیت کنند.

با این حال، با توجه به دعوت کردن سیاوش یزدانی به تیم ملی، او می تواند از تبصره قانونی نظام وظیفه برای ورزشکاران استفاده کند که به او اجازه می دهد تا پایان 30 سالگی به بازی در تیم باشگاهی خود ادامه دهد و در نتیجه تا یک اسفند 1401 هیچ مشکلی برای این موضوع نخواهد داشت.

در روزهای اخیر باشگاه آلومنینوم نیز نسبت به حضور سیاوش یزدانی و حسین مرادمند دو مدافع استقلال معترض شده بود که کمیته انضباطی در واکنش به شکایت این باشگاه، حکم به تبرئه دو بازیکن استقلال داد چرا که آن ها تا یک اسفند معاف از سربازی هستند.

دربی 97 استقلال پرسپولیس سیاوش یزدانی

طبق آخرین مصوبه ستاد نیروهای مسلح ورزشکاران سه رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال در صورت بازی در لیگ برتر تا سن 28 سالگی و در صورت حضور در تیم ملی تا 30 سالگی می‌توانند از معافیت موقت خدمت سربازی بهره مند شوند.

پس از ورود به 28 یا 30 سالگی، بازیکنان یک سال دیگر مهلت دارد تا دفترچه اعزام سربازی خود را پر کند. البته این یک سال با مواردی مانند ادامه تحصیل می‌تواند تمدید شود.

ورزشکاران سه رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال در صورت بازی در لیگ برتر تا سن 28 سالگی و در صورت حضور در تیم ملی تا 30 سالگی می‌توانند از معافیت موقت خدمت سربازی بهره مند شوند

البته اگر این فرد در دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی قبول شود می‌تواند مدارک دانشگاهی را ارائه دهد و باز هم معافیت بگیرد.

دیدگاه تان را بنویسید