دبیر: هفت سال است گرین کارت ندارم/ از آمریکا خوشم نمی آید

رئیس فدراسیون کشتی می گوید آمریکایی ها بر اساس موازین بین المللی ورزشی رفتار نمی کند و اگر بنا باشد حتی به یک نفر ویزا داده نشود، سفر به تگزاس منتفی خواهد بود

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ علیرضا دبیر درباره مسائل مختلف از جمله انتخابی های تیم ملی، حواشی رقابت های گرگان، سفر به آمریکا، ماجرای گرین کارت و پاسپورت منسبت به وی گفت و گویی با ایسنا انجام داد که بخش های منتخب آن را در ادامه می خوانید.

از اول گفتم انتخابی جدی است

روز اول وعده دادم انتخابی تیم ملی را جدی می‌گیرم. در المپیک و جهانی هم یک نفر را نمی‌توانید بگویید بدون انتخابی به تیم ملی رسیده باشد. در کشتی فرنگی هم همین‌طور. آقای درستکار از اول چرخه را محکم گرفت و از قهرمانی کشور شروع کرد. چند سال بود این مسابقات به این خوبی برگزار نشده بود. آقای بنا از جام تختی کارش را شروع می‌کند و از مرحله سوم کارش را آغاز می‌کند. باور دارم انتخابی خوب و دقیق باعث رونق کشتی می شود.

در زمان قهرمانی کشور ایران نبودم

من در آن زمان در ایران نبودم و وقتی آمدم متوجه این سر و صداها شدم. فیلم کشتی بذری را به ۸ داور بین‌المللی مان دادم. ۵ نفر از آن‌ها گفتند فیروزپور برنده است و ۳ نفر گفتند بذری برنده است. به کادر فنی هم گفتم امیدوارم حقی از کسی ضایع نشود و کادر فنی طوری برنامه‌ریزی کند که حقی از کسی خورده نشود. از احمد بذری تشکر می کنم و یک‌بار نشد او اعتراض کند. این بچه یک بار حرف نزد و سعی می‌کنیم از او تجلیل کنیم. او می‌بازد و سکوت می‌کند. این‌ها موارد قشنگ کشتی است و باید دیده شود.

هر چقدر پول می دهند انتظار مدال داشته باشند!

باید با مسئولان وزارت ورزش و کمیته المپیک صحبت کنیم. نگاه بچه های تیم ملی هم باید برای ما مهم باشد. من خودم این شرایط را طی کرده ام و هزینه آن را داده ام. آن ها نمی توانند برای ما تصمیم بگیرند. سرمربی تیم ملی و بچه ها و خودمان باید تصمیم بگیریم که کدام تیم به بازی های آسیایی اعزام شود. کمیته ملی المپیک نمی تواند برای ما تصمیم بگیرد. هر چقدر پول می دهند باید مدال بخواهند.

باز هم از سردار سلیمانی تعریف می کنم

داستان حواشی از موضوع حاج قاسم سلیمانی شروع شد. حتما باز هم از او تعریف می‌کنم. این کار را با من می کنند تا ورزشکاران دیگر حرف نزنند. اگر عکس او را در اتاقم زدند حتما درباره او صحبت می‌کنم. این دیدار صرفا یک دیدار دوستانه است. ما واقعا یک دیدار دوستانه را دیدیم. کشتی ما از روس و آمریکا عقب است و هر چه مسابقه بدهیم به نفع ماست. ما اگر اینجا ببازیم بهتر از این است که در المپیک ببازیم. چرا باید بترسیم؟

هفت سال است گرین کارت ندارم

یک سری آدم ها دروغ هایی را نوشتند مثلا گفتند من گرین کارت دارم. ما در المپیک سیدنی مانند بسیاری از ورزشکاران گرین کارت گرفتیم شاید درس بخوانیم. خیلی ها در دهه ۷۰ و ۸۰ گرین کارت گرفتند. من هیچوقت هم دنبال نکردم و چند سال پیش هم انصراف دادم. کسی که گرین کارت دارد آیا به سفارت آمریکا می رود تا ویزا بگیرد؟ گرین کارت با تابعیت  خیلی فرق دارد. من ۷ سال پیش آن را پس دادم اما دوستان دروغ گفتند و نوشتند. 

از آمریکا خوشم نیامد

آن قدر بی عقل هستند که من را فیمیل (زن) نوشتند. دیروز سفارت آمریکا ایمیل زد به فدراسیون که چرا آقای دبیر گرین کارتت را پس دادی؟ توضیح بده. همانجا هم از من سوال کردند چرا گربن کارت را باطل کردی که  گفتم از کشورتان خوشم نیامد. از ایرانی های آنجا بپرسید آیا آنجا را دوست دارند یا نه. یا می گویند من آنجا چه چیزهایی دارم. الان می گویم هر چه دارم برای آن ها. خیالتان جمع من هیچ چیز در آنجا ندارم.

به یک نفر ویزا ندهند نمی رویم

 دیروز هم به سفارت آمریکا در دوبی و هم فدراسیون آن ها نامه محکمی نوشتم. یکی از همراهان ما را ۵ ساعت به یک اتاق امن بردند. دیروز این مساله را به دستگاه های امنیتی گزارش دادم. اگر مسابقه دوستانه است این چه دوستانه برخورد کردن است. اگر به یک نفر از کشتی گیران یا همراهان ویزا ندهند به آمریکا نمی رویم.  

به آمریکایی ها ویزای فرودگاهی می دهیم

 همین جا اعلام می کنم از آمریکا برای حضور در ایران دعوت می کنم و ویزایشان را هم در فرودگاه می دهیم. ما از این برخورد گله داریم. ما دنبال رابطه خوب با همه کشورها هستیم. ما همه رفیق هستیم. از امورخارجه و دستگاه های امنیتی می خواهم نظر بدهند که آیا این برخورد درست است؟ بد است حسن یزدانی اگر با تیلور کشتی می گرفت؟ من از یکی دونفر برای برخی خبرسازی ها و دروغ ها شکایت کرده ام که اسم او را جاسوس می گذارم. او توهم داشت. برای این آقا کلمه جاسوس را می گذارم و هر فدراسیون رفته این کار را می کند. ما باید حرفمان را با کارمان بزنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید