هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو شد

هادی ساعی برای ۴ سال ریاست فدراسیون تکواندو را برعهده گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو صبح امروز به ریاست بنیامین شکوه‌فر مدیرکل امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان و با حضور علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت وزارت ورزش و جوانان، کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، خسروی مدیر کل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی، فرامرز کیانی سرپرست فدراسیون تکواندو و مجید نیری دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو در آمادمی ملی المپیک برگزار شد.

این مجمع با حضور ۵۷ برگزار شد و سیدمحمد پولادگر، سیروی رضایی، هادی جمشیدی، حسین حسین‌زاده و حسین جمشیدی کاندیدای ریاست فدراسیون تکواندو بودند که حسین‌زاده و جمشیدی از حضور در مجمع انصراف دادند و سیروس رضایی به نفع پولادگر کنار کشید.

در این مجمع سید محمد پولادگر در مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو اظهار داشت: همانطور که اعضای محترم می دانند فدراسیون با ۸۰۲ هزار عضو و توسعه در تمامی استان‌های کشور موفق شد در ۴ سال گذشته مجموعا ۳۵۶ مدال از رقابت‌های بین المللی کسب کند و جزو ۳ فدراسیون برتر از نگاه وزارت ورزش باشد.

وی افزود: توسعه تکواندو به گونه‌ای بود که در سال ۲۰۲۰ از سوی فدراسیون جهانی به عنوان فدراسیون برتر در بین تمامی کشورها انتخاب شد. افتخار داریم در سال شیوع ویروس کرونا فدراسیون با شعار تکواندو تعطیل نیست در تمامی امور پیشگام بود و هیچ کدام از مسابقات تعطیل نشد.

پولادگر با اشاره به پشتوانه سازی با رویکرد استعدادپروری گفت: نظارت و رعایت استانداردها و موضوع ناظرین فنی شروع شد و امیدواریم با اصلاح عملکرد و نظارت درست، استان‌های فعالتر مورد توجه بیشتری قرار بگیرند. بهینه سازی ساختار اداری، تقویت تعاملات موثر بسن المللی که از سال های گذشته شروع شده، تقویت بازاریابی و ترویج مشارکت عمومی در تکواندو از دیگر برنامه ها خواهد بود.

پولادگر درباره اهداف خود تاکید کرد: افزایش تعداد ورزشکاران به یک میلیون و دویست، مربیان به ۱۴ هزار نفر، افزایش داوران بین المللی به ۵۰۰ داور، افزایش سهمیه‌های المپیک پاریس به ۵ سهمیه و ۵ سهمیه در پارالمپیک و همچنین کسب ۳ مدال المپیک ۲۰۲۴ و ۷ مدال بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ از مهمترین اهداف ما خواهد بود.

پولادگر با اشاره به سیاه‌نمایی‌های صورت گرفته، گفت: نادیده گرفتن موفقیت‌ها تاثیر نامطلوبی بر خانواده تکواندو گذاشت. خیلی ها شعار همدلی می دهند اما خودشان عامل چند دستگی شده‌اند. هیچکس از فدراسیون طرد نشد حتی افرادی که در رسانه‌ها علیه فدراسیون و تیم های ملی صحبت کردند اما در فدراسیون به روی آنها بسته نشد.

در ادامه هادی ساعی با اشاره سوابق قهرمانی و مدیریتی خود اظهار داشت: با مشورت صاحب نظران در رشته تکواندو به ۱۰ اصل برنامه‌محوری، تقویت ساختار، توسعه و به‌سازی، ترویج فرهنگ و اخلاق، گسترش تکواندو در جامعه، ارتقا ورزش قهرمانی و حمایت از باشگاه‌ها و تکواندوی‌ بانوان رسیدم. بانوانی که از پتانسیل بالایی و حتی در برخی مواقع از مردان بالاتر است و به دنبال این هستم با برنامه‌ریزی در بانوان مثل گذشته افتخارآفرینی کنیم.

وی تصریح کرد: همدلی در خانواده بزرگ تکواندو اولین هدف من است و در کوتاه‌ مدت همه خانواده تکواندو  را دور سفره جمع می‌کنیم. حضور پرقدرت در رویدادهای بین‌المللی و حضور پر قدرت در المپیک پاریس برنامه کوتاه مدت ما است. این تنها المپیکی است که سه سال وقت کسب سهمیه داریم و کار سختی داریم و به دنبال ۳ سهمیه در آقایان و ۲ سهمیه در بانوان هستیم و به امید خدا با کمک خانواده تکواندو این کار را سخت را انجام می‌دهیم.

کاندیدای ریاست فدراسیون تکواندو با اشاره به اهمیت کشف استعدادها در تکواندو و اهمیت حفظ قهرمانان بعد از حضور در رده‌های بالا گفت: خیلی متاسف هستم یکی از قهرمانان المپیک جوانان ما در مسیری قرار گرفته بود که اگر حمایت فیض الله نفجم رئیس هیئت نبود در مسیر دیگری قرار داشت و خسروی دیگر قهرمان المپیک جوانان ما نیز تکواندو را رها کرده است. فاصله بزرگی به عنوان تیم‌های امید در تکواندو وجود دارد و ما قهرمانان خود در رده‌های پایه را رها می‌کنیم.

ساعی با اشاره به اصلاح شرایط سخت ارتقای کمربند تاکید کرد: خوب نیست حقی را از ورزشکاران بگیریم تا نتوانند به خاطر قوانین دست و پاگیر کمربند خود را ارتقا بدهند. امروز تکواندو جز ورزش‌های رزمی گران است و باید کاری کنیم هزینه‌های این ورزش کم شود تا شاهد حضور ورزشکاران بیشتری باشیم. امروز هزینه تکواندو از جیب خانواده این رشته در می‌آید و ما دنبال این هستیم درصدی از بودجه وزارت و کمیته المپیک را به صورت واقعی به خانواده این رشته بدهیم. از خانواده تکواندو و پولادگر به خاطر مدیریت در این رشته تشکر می‌کنم. به عنوان ورزشکاری که تمام افتخاراتم در دوران پولادگر بوده است از  ایشان تشکر می‌کنم.

انتخابات در نهایت با حضور دو کاندیدا برگزار شد و هادی ساعی با ۲۹ رای از ۵۶ رای ماخوذه برای ۴ سال دیگر ریاست فدراسیون تکواندو را برعهده گرفت. محمد پولادگر نیز ۲۷ رای کسب کرد.

14001015000400_Test_NewPhotoFree

شکوه‌فر، معاون وزیر ورزش به خاطر بی‌ طرفی اعلام کرد که در این مجمع رای نداده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید