اسکوچیچ:جام جهانی از پول برایم مهم تر است/ رویایم مربیگری در اسپانیاست

دراگان اسکوچیچ می گوید هنوز خیال خودش و بازیکنان تیم ملی بابت صعود به جام جهانی راحت نیست و با تفکر حرفه‌ای به بازی‌های پیش رو نگاه می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، دراگان اسکوچیچ می گوید هنوز خیال خودش و بازیکنان تیم ملی بابت صعود به جام جهانی راحت نیست و با تفکر حرفه‌ای به بازی‌های پیش رو نگاه می‌کنند.

مشروح گفتگوی سرمربی تیم ملی ایران با sportske کرواسی را می خوانید:

ایران از نظر ریاضی و آمار هنوز به جام جهانی صعود نکرده است اما به نظر می‌رسد مشکل حل شده باشد.

برای اطمینان از صعود به جام جهانی، از چهار بازی پیش رو نیاز به یک پیروزی داریم. امارات باید هر چهار بازی را پیروز شود و ما باید هر چهار بازی را واگذار کنیم. نمی دانم چقدر واقع بینانه است. من باید حرفه‌ای باشم و اجازه آسوده بودن ندهم. در ۲۷ ژانویه با عراق و سپس با امارات بازی می‌کنیم. هر دو بازی در خانه است. هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهیم.

آیا ایرانی‌ها دوست دارند که آسوده خاطر باشند؟

من ذهنیت آنها را دوست دارم. آنها نمونه‌ای از ملتی هستند که می‌توانند فراتر از حد واقعی‌شان بروند؛ همانطور که خودشان می‌گویند آنها ۱۲۰ درصد ارائه می‌دهند. در این مورد آنها شخصیت خوبی دارند و بازیکنانی نیستند که بخواهند آسوده باشند. آنها بازیکنان حرفه‌ای هستند و تعداد زیادی از ۱۸ بازیکن ما در کشورهای خارجی بازی می‌کنند.

جاه طلبی و آرزوی شما در جام جهانی چیست؟

ایران هرگز از مرحله گروهی صعود نکرده است. بنابراین اگر ما این کار را انجام بدهیم، یک موفقیت خواهد بود. ما کیفیت لازم برای انجام این کار را داریم. ایران در جام جهانی قبلی (در روسیه) نتایج قابل توجهی با تساوی یک - یک مقابل پرتغال، و باخت یک بر صفر مقابل اسپانیا کسب کرد. در جام جهانی برزیل، لیونل مسی برد یک گله آرژانتین برابر ایران را در دقیقه ۹۰ رقم زد. این نشان می‌دهد که ایران می‌تواند این کار را انجام بدهد. ایران با حضور در جام‌های جهانی آلمان، برزیل و روسیه تیم باتجربه ای است.

آیا دوست دارید در جام جهانی قطر مقابل کرواسی بازی کنید؟

من دوست دارم اما این باید احساسی از قوی‌ترین نیرو باشد. قلبم تکه تکه خواهد شد. حضور در جام جهانی و هدایت تیمی با ۸۰ میلیون هوادار و بازی مقابل تیم کشور خود بدون شک خاطره انگیز خواهد بود. نمی دانم چطور بر آن غلبه کنم. ورزشگاه پر از تماشاگرانی از ایران و کرواسی می‌شود؛ یک جنون واقعی فوتبال. ایران در قطر احساس غربت نمی‌کند. احتمالاً مثل کرانچار زمانی که کرواسی را در جام جهانی ۲۰۰۶ مقابل برزیل هدایت کرد، گریه می‌کنم.

فکر می‌کنید ایران می‌تواند کرواسی را شکست بدهد؟

هیچ منظوری ندارم. می گویم این توانایی را داریم که از پس همه تیم‌ها بر بیاییم. نمی‌خواهم پیش بینی کنم.

کرواسی محبوب خواهد بود اما ایران هم شانس دارد...

دقیقاً. کرواسی محبوب خواهد بود اما ما هرگز تسلیم نمی‌شویم.

زلاتکو دالیچ از کشورهای عرب سرمربی تیم ملی کرواسی شد. آیا فکر می‌کنید شما هم یک روز شایسته این شانس با کرواسی هستید؟

هر مربی کروات دوست دارد سرمربی کرواسی باشد. این یک افتخار بزرگ برایم خواهد بود.

ارتباط شما با دالیچ که سرمربی تیم رایکا هم بود، چگونه است؟

ما به عنوان همکار ارتباط معمولی داریم.

اکنون شما استدلال‌هایی دارید مبنی بر اینکه HNS (فدراسیون فوتبال کرواسی) روی شما حساب می‌کند.

با این کاری ندارم. من همیشه جاه طلب بوده‌ام و شغلم را دوست دارم. واقعیت این است که من این فرصت را پیدا کردم که به چیزهای بزرگ فکر کنم همانطور که مربیگری در ایران هم شغل بزرگ و مهمی است.

آیا ۲۰ سال پیش که در تیم نوالیا بازی می‌کردید، ماریان کوستیچ رئیس فعلی فدراسیون کرواسی همبازی شما بود؟

خیر اما ما همدیگر را از آن زمان می‌شناسیم.

ممکن است او یک روز با شما تماس بگیرد… (برای سرمربیگری تیم ملی کرواسی)

من کاملاً به ایران متعهد هستم. تحقیقات و پرس و جوهایی شده است اما من در حال حاضر من یک کار دارم. بعد از آن. جام جهانی برای من مهمتر از پول و هر چیز دیگری است.

تصور می‌کردیم دوست دارید در اروپا مربیگری کنید.

مطمئناً. رویای من اسپانیا است؛ جایی که در تیم‌های لاس پالماس و کامپوستلا بازی کرده‌ام. اسپانیا از نظر من کشور ایده آلی است. وقتی صحبت از فوتبال باشگاهی به میان می‌آید، این رویای من خواهد بود.

دینامو موفق‌ترین باشگاه در کرواسی است. آیا می‌توانید کارهای بزرگی با این تیم انجام بدهید؟

به دینامو فکر نمی‌کنم. من در رایکا مربیگری کرده‌ام و مدتی است که قصد ندارم به عنوان مربی به کشورم بازگردم.

 

دیدگاه تان را بنویسید