گزارش جی پلاس؛

مهدی مهدوی کیا از تیم ملی امید جدا شد؟

سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران در حالی که انتظار می‌رفت ظرف روزهای آینده به ایران بازگردد، به آکادمی باشگاه هامبورگ بازگشته و احتمالا فعالیت خود را به عنوان مربی از سر گرفته است!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ ماجراها و هجمه‌های اخیر علیه مهدی مهدوی‌کیا، اسطوره فوتبال ایران و سرمربی تیم ملی امید و مشاور رئیس فدراسیون فوتبال باعث گمانه‌زنی‌های زیادی درباره آینده این مربی و ادامه فعالیت در تیم المپیک شده است.

سرمربی تیم ملی امید که بعد از راهیابی با تیمش به مرحله نهایی جام ملت های زیر 23 آسیا، راهی مرخصی شده بود و در انتظار امضای قراردادش بود، با شرکت در دیدار دوستانه ای در کشور قطر میان تیم های منتخب اعراب و منتخب جهان، دچار حاشیه های زیادی شده است.

برخی از نهادها، رسانه ها و هواداران فوتبال به علت اینکه مهدوی‌ کیا پیراهنی منقش به پرچم کشورهای جهان از جمله پرچم مربوط به رژیم صهیونیستی را به تن کرده و در دیداری به میدان رفته که مربیگری تیم حریف (منتخب جهان) بر عهده یک فوتبالیست سابق و تبعه رژیم صهیونیستی بوده، به انتقاد شدید از او پرداخته اند.

در پی این اتفاق ها، مهدوی کیا سکوت کرده و هیچ اظهارنظر رسمی در برابر منتقدان خود انجام نداده است. در سوی مقابل فدراسیون فوتبال ایران هم هیچ واکنشی نداشته است و همین موضوع بر گمانه زنی ها درباره آینده همکاری مهدوی کیا و تیم ملی امید با توجه به هجمه های اخیر افزوده است.

مهدوی کیا اخیرا با انتشار پستی از آکادمی فوتبال هامبورگ و در شرایطی که باز هم لباس مربیگری تیم های پایه این تیم را به تن کرده بود نوشت: «آرامش آنجاست که با آدم‌های یک رنگ طرفی».

C313880D-B612-4375-BB1C-0988C11B9D08

این اتفاق در شرایطی است که مهدوی‌کیا تا قبل از این برای فعالیت در تیم ملی امید ایران اقدام به قطع همکاری با هامبورگ کرده بود و ظرف حدود دو ماه گذشته که در آلمان به سر می برد، هرگز لباس مربیان این تیم را به تن نکرده بود اما بعد از اتفاقات اخیر، به نظر می رسد رابطه خود با فدراسیون فوتبال را به علت حساسیت برخی نهادها تمام شده می داند و چه بسا خودش هم حاضر نیست در چنین وضعیتی همکاری کند.

نکته دیگر اینکه بسیاری از اخراج او توسط مسئولان فدراسیون می گویند اما آن هاتاکنون هیچ موضع گیری نداشتند.

جهرمی وزیر سابق،  کریم باقری،  علیرضا جهانبخش و سیامکنعمتی از جمله افرادی بودند که به حمایت از مهدوی کیا پرداختند.

بعضی از سیاسیون نیز اشتباه را متوجه مهدوی کیا نمی دانند و فدراسیون را مقصر قلمداد می کنند.

با انتخاب مهدوی کیا به عنوان سرمربی تیم ملی المپیک و استفاده از سه دستیار خارجی در کنار او، انتظار می رفت که تیم ملی هم بعد از 48 سال بتواند طلسم ناکامی در صعود به المپیک را بشکند و به المپیک 2024 پاریس صعود کند.

باید دید در روزها و هفته‌های آینده چه اتفاقی می‌افتد و آیا قرارداد مهدوی‌کیا و تیم ملی امید نهایی خواهد شد؟

دیدگاه تان را بنویسید